Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  2. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Myös tuo "arvo vain nousee" -osuus on aika kyseenalainen. Tuo malli on vielä 20 vuotta matkalla alaspäin ja tuo auto on hinnoiteltu, niinkuin se olisi jo reilusti matkalla ylöspäin. Eli, jos hilloat samalla lailla käyttämättä mustia 30-40 vuotta, saattaa arvo sitten jo ollut noussut uudelleen tuolle tasolle.

    Tällä hetkellä:
    - tuon korimallin V8-"perusmalli" näyttäisi olevan 16-20K
    - edellinen V8 10-15K
    - ysäriponi 7-10K
    - kasari-fox on ensimmäinen missä hinnat alkaa nousta, silti 7-15K
    - kakkosmusti lienee ikuinen väliinputoaja
    - 72-74 klassikkoponi 20K-30K
    - 67-71 siitä ylöspäin
    - 65-66 on taas 20-60K
    Täällä logiikalla ja hyvällä tuurilla tuo kyseinen malli on 30K auto taas 50-vuotiaana.
     
    SK-, litres, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    ^Siinä vaiheessa alkaakin kaikki tietokoneboxit olla tiensä päässä?
     
  5. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Ja kaikki bensalla käyvät laitteet kielletty.
     
  6. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Mites kun tuota ei ole rekisteröity Suomeen, ja "tuotu uutena jenkeistä." Onkohan se ollut siellä rekisteröitynä kuitenkin? Jos ei, niin silloinhan se on Suomeen rekisteröitäessä "uusi" auto, jonka pitää täyttää tämän hetken vaatimukset? En tiedä onko sillä mitään käytännön vaikutuksia tässä tapauksessa vai ei. Eräs kuorma-autoilija oli säilönyt erästä 1960 - tai 1970 -luvun uutena ostamaansa kuorma-autoa sitä koskaan rekisteröimättä, ja kun olisi halunnut saada sen myöhemmin kilpiin, niin tuli kaikki nykypäivän vaatimukset täytettäviksi koska rekisteröinnin näkökulmasta auto oli uusi (=ensimmäistä kertaa käyttöönotettava).
     
    Turbiini tykkää tästä.
  7. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    juko7 ja hartsa69 tykkäävät tästä.
  8. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Ai pahus, no niin onkin :p
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Cortina69 tykkää tästä.
  10. kippis

    kippis Gearhead

    on varmaan keposee pari vuotta ollu myynnissä, sitkee sissi. poistanu sentään lauseen mikä oli alkuaan, " jos ei mee niin ruvetaan ite laittaa " =)
     
  11. Juus091

    Juus091 1st gear

    Soitin tästä joskus kun hinta oli muistaakseni 12900€, tinkivaraa ei ollut yhtään. Tästä noin 3-4v aikaa jo.. Pitkä on myyntiaika..
     
  12. litres

    litres Gearhead

    Hyvää kannattaa myydä pitkään....:D:D:D Ostajat ukkontuu ja nuorisoo ei kiinnosta:rolleyes:
    Hinnoittelu pielessä, suurin syy???
     
  13. teddy99

    teddy99 Gearhead

    "Ralliauto Seat especial 2000 Twin Cam..... 1972..... tästä harvinaisuudesta samanlaisia suomessa vain yksi...... auto valkokilpinen" (FBT-287)

    No on Suomessa melko harvinainen, jos myyjän myyntipuheet pitää paikkaansa... Vähän vaan epäilyttää että onkohan tämäkin todellisuudessa yksi niistä kymmenistä Lada 1200L, joihin vaan vaihdettiin 1990-luvulla konepellin alle Fiatin Twin Cam ? Niitä oli helppo tehdä, kun ei edes jarruihin vaadittu mitään muutoksia. Jos tämän kohdalla myös näin tehty, niin miksi kertoa tällaisia myyntiloruja?

    https://autot.tori.fi/vaihtoautot/lada/1200/86114864
     
  14. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Myyjä ei välttämättä itsekään tiedä mitä on oikeasti myymässä niin silloin saattaa tulla vähän "loruja" tai lapinlisää ilmoitukseen.

    Varsinkin jossain vähän erikoisemmassa tai rakennellussa autossa helposti voi tapahtua ihan rehellistä erehdystä tai on ostanu auton joltain joka kertonut kovat myyntipuheet ja sitten vaan ostokiimassa uskottu ne ilman mitään epäilystä ja toistetaan ne omaan myynti-ilmoon.
     
    juko7 tykkää tästä.
  15. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Joo, olen kyllä huomannut, että autonmyyjien keskuudessa lukutaidottomuus on aika yleinen ongelma. Eli ei kyetä lukemaan sitä mitä rekisteriotteessa lukee, vaan keksitään itse mitä siinä saattaisi lukea. :wc:
     
    juko7 tykkää tästä.
  16. McDaniel

    McDaniel 1st gear

    isalmela ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  17. f34

    f34 Double Gearhead

    Trafin rekisteritiedon mukaan Lada, käyttöönottovuosi 1977
     
    Muokattu: 10.7.2021
    Lemmu, teddy99, juko7 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Mac

    Mac Gearhead

    Eniten tuossa ihmetyttää kun ei ole vieläkään keretty ottamaan uusia kuvia.
    Vieläkin nuo uudella mantereella otetut räpsyt, kun ei maltettu odottaa edes Suomeen saapumista ennen myyntiin laittoa.
     
    SK- tykkää tästä.
  19. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Lemmu tykkää tästä.
  20. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tuo osto-ja myyntipalsta toimii niin hurmaavasti, että sallitteko että laitan tähän yhden ostoilmoituksen?

    Ostan käteisellä mahdollisimman hyvän ja alkuperäiskuntoisen 70-luvun Jenkin. Pakollisia asioita:

    - automaattivaihteisto
    - vakionopeudensäädin
    - ilmastointi
    - nahkasisustus.

    Mieluisia, muttei pakollisia:

    - museorekisteröity
    - tilava
    - takapenkillä turvavyöt.

    Cadillac, Lincoln, New yorker tms iso ja hiljainen auto olisi erittäin jees, sydän voisi sykkiä myös alkuperäiselle Camaro/Firebirdille.

    Hinta jossain 10 000 - 15 000€ paikkeilla. En etsi projektia enkä edes "ihan pienellä vaivalla hienoa" autoa.

    O44 239 4663 tai Ismo.salmela(ät)Hotmail.fi
     

Kerro tästä muillekin!