Ford Panther-platform ( harrastusmielessä)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Inlinee, 22.5.2021.

  1. M.K.

    M.K. Gearhead

    Mulla on tossa farmarissa polttoaineen annostelijana Holleyn 4-kurkkunen. Pari vuotta sitten laitoin C4:n tilalle AODeen, jossa oli mukana CFI peruja oleva TV-tanko. Kyllä siinä melkein yks päivä meni, kun niitä yhteen sovitteli, mutta on ihan tehtävissä kyllä.

    Halpa sytysjärjestelmä voi olla myös vanha kärkijakaja, johon laittaa Ignitor-kamat sisälle.
     
    Arkkumies tykkää tästä.
  2. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Nyt rupes kiinnostamaan, onko sulla jonkun sortin säätöruuvi sille tangolle kaasarin päässä vakiotyyliin vai säätyikö vaan laatikon päässä räpläämällä?
    Kaasarin vivustossa joku em. liikerataa korjaava palanen, jossa sopiva pallura tangon kiinnitykseen? Kuvia jos saa niin kerrassaan mainiota.
     
  3. M.K.

    M.K. Gearhead

    Kaasarin päässä on mistälie otettu palanen, jossa tanko on kiinni. Tangon laatikon puolen päässä on se säätöhahlohommeli. Laatikon vipuakin joutui jotenkin muokkaamaan, että sai vipusuhteet kohilleen.

    Kävin ottamassa pari kuvaa, laita vaikka sähköpostiosoitteesi, niin voin lähetellä?
     
    Arkkumies tykkää tästä.
  4. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    YV:tä laitettu
     
  5. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Tähänhän on hyvä vähän jatkaa omasta kikottimesta.
    Historiaa sen verran, että olen kolme kesää tapellut CFI:n kanssa, ja edelleen nykii ja käy rikkaalla, vaikka ihan oikeesti melkein kaiken vaihdettavan olen vaihtanut. Tulkoot suomicustomi mut parempi sekin ku huonosti käyvä ruiskunpaska.
    CFI-ruisku sai eilen illasta lähtöpassit Mercuryn keulalta, tänään läks imari ja muuta roinaa.
    (vakioputsari pysyy)
    [​IMG]

    Tarkoitus on pitää vakio AOD:n linjapainetta hallitseva tanko, ronskisti otan ruiskun kyljestä vakiovivustot ja aion lätkästä kaasarin vivustoon kiinni, jolloin kaasuvaijerin, cruisen ja TV-tangon liikeradat ja asennot pysyy samana. Saa nähä miten toteutuu, mutta yks ameriikan maalla on saman operaation jo onnistuneesti tehny.

    Ruiskun tilalle on tulossa tämmöstä settiä:
    570cfm Street Avenger ja Weiandin "matala" kakstaso.
    [​IMG]
     
    Isamu tykkää tästä.
  6. Make500

    Make500 Gearhead

    Löytyy -85 mallin Shop Manualit:
    - Body, Chassis, Electrical ja
    - Powertrain, Lubrication, Maintenance

    Lisäksi löytyy Ford OBD I- koodilukija/testeri ohjekirjoineen.

    Kaikki kerralla 80€ postikuluineen
    Pistäkää yv. jos kiinnostaa
     
  7. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    ^^^^ yllä mainitut kirjat on myyty^^^^

    Tässä hiljalleen kaasarille vaihtoa tehdessä löytyy kerrassaan mielenkiintoisia seikkoja omasta autosta.
    Bensapumpun releelle on kaksi virtalähdettä; piuha suoraan starttireleen virranjakostudista, sekä toinen piuha starttireleen I-terminaalista, joka saa virtaa ainoastaan käynnistäessä.
    Jatkuvassa virrassa oleva johto on 1.3ohm resistanssilla, eli käynnistäessä bensapumppu saa hieman enemmän voltteja. Eli vähän niinkuin sytkän ballast resistor, mutta bensapumpulle.
    Kokeillusti aivan turha juttu, Ford on Ford :D
     
  8. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Noh, eihän se nyt tietenkään onnistunut, ainakaan ilman reippaita muutoksia.
    Että olisin saanut ruiskun vivustot modattua kaasarin kylkeen, olis pitäny muokata uusia ja vanhoja vivustoja ja jollain yhdistää ne, sekä muokata itse tankoa ja kaasuvaijerin telinettä imusarjassa. Ja sittenkin olis saattanu osua orkkisilmanputsarin pohjaan.
    Kaasuvaijeri ja cruise meni kiinni nätisti Holleyn vivustoon, samoin vaijereiden teline imusarjaan. TV-tankoa en saanut kaasariin kiinni niin että liikeradan geometria menis sinne päinkään.
    Sen sijaan että räpeltäisin tangon kanssa ties lie kuinka kauan, tilasin sit kuitenkin sen Lokarin valmistaman TV-vaijerin, vaikka halusin sitä alunperinkin välttää. Se tanko ois ollu ehkä mekaanisesti varmempi ratkaisu, mutta en lähde sen kanssa kikkailemaan, koska panoksena tässä pelailussa on vaihdelaatikko. Eikä sen remontoimiseen ole rahaa eikä halua.
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!