Sopivaa nosturia etsimässä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja yason, 30.10.2015.

  1. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Lankustahan tuo varmaan näppärin tehdä makunsa mukaan ellei voimamies ja värkkää raudasta muutenkin kohtuupainavien nostoramppien lisäpainoiksi.
    Muovipintaisia ovat ja ainakin tässä mun tapauksessa ne on todella jäykkiä eikä kiepin aukaiseminen auttanut ongelmaan letkun tahtoessa takasin kerälle sinnikkäästi.
    Sivustakatsoen taatusti hölmön ja onnettoman näköistä ...kuin Tarzan(vai Karzan) taistelisi jättiläiskäärmeen kanssa :rolleyes:
    Ehkä pieni aihe nurista mutta hankaloittaa muuten näppärän laitteen käyttämistä ja tokihan nuo letkut voi heivata mäkeen ja jättää ne ramppien orkkispätkät mutta vaihtaa paremmasta tavarasta loppuosa joka tulee moottorin ja hydr säiliön kylkeen ,liekö kallitkaan?
    Sitä en tiedä voiko tuolla poikittain nostaa...miksei jos kerta olet kokeillut:D
    Emännän kauppakassi nousi nätisti ja eniten aikaa vei juurikin nuo vieterimäiset letkut temppuineen.
     
    Muokattu: 11.4.2021
  2. vekku

    vekku 2nd gear

    En ole vielä yhtään nostoa tehny, mainoskuvissa vain nähny poikittainki nuita käytettävän.
    Ja tosiaan suoraksi jäi letku heti, päissä pienet mutkat.
     
  3. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Nyt tuli kokeiltua pakun nostoa poikittaisin pikajussilla mutta ei se onnistu,rampit on pikkasen liian lyhyet poikittaisideaankin eli menee tee-se-itse palikkalinjalle lankunpätkien sahailuun ja
    kieli keskellä suuta sihtaamiseen joka nurkkaa erikseen viritellen pikkasen kerrallaan nostaessa.
    Rampit jäävät myöskin lukituksen tangon käytettävyyden suhteen hankalaan asentoon auton alle eikä näkyville käden ulottuville kuten pitäisi.
    Nousihan se kieli keskellä suuta sihdaten joka nurkkaa hiplaten mutta virityksen tukevuus(?) vihelsi pelin poikki ja tyydyin tuttuihin tukeviin ajoremppeihin ennenkuin uskalsin auton alle ilman henkivakuutusta.
    Pikajussi 5000 ei siis normaaliin pakettiautoon passaa "suoraan paketista",henkilöautoihin ok peli.
    Tietty ne pitkät lankut virittäen onnistunee pitkittäin kuin poikittainkin mutta sitten tarvii huomioida myös se että pikajussi tarvii pikkasen alkutyhjää nostokohteen ja ramppien väliin että pääsee nostaminen alkuun joten väliin avoimesti sopivat lankut ei turvakertoimilla hurraa paksuudellaan.

    Pakumiehet päätynee pidempiramppiseen versioon suosista ja jo turvallisuus-syistä eikä moinen palikkashow ainakaan aikaa säästänyt saati hermoja verrattuna perus tunkkaamiseen.
    Tulee aika isot vauriot muovista ja alumiinista vätystetyn nykyauton pudotessa alaspäin hallitsemattomasti ja nostonkin tapahtuessa käytännön pakosta sieltä mistä onnistuu,ei hyvä sekään.
     
    Muokattu: 6.6.2021
  4. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Tarttis 4 pilari nostin hommata, lähinnä tulee kahden auton säilytykseen mutta ongelmana on kapea tila.
    Sais olla ulkoleveys luokkaa 2.5m mutta silti pitäs mahtua full size päälle sekä alle.
    Kuinkas kapeita 4 pilareita teiltä löytyy?
    Netistähän noita mittojakin saa mutta ois helppo jos joku osais kertoa omansa merkin ja malli jos osuu suurinpiirtein noihin mittoihin..
     
  5. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Pitkästä aikaa ollut taas kiinnostusta autopuolella. Aattelin toteuttaa pitkäaikaisen haaveen ja tilata kanssa Quickliftin, päädyin 7000 slx malliin, jos sopis myös käyttiksillekin pituuden puolesta. No tilasin sitten Virosta, tuli viesti etteivät enää toimita noita. Sitten tilaud Saksaan, sieltä ohjautu Hollantiin. Lasku tuli nyt illalla taistelun jälkeen, kun ei ensin meinannut saada tilausta läpi. Y-tunnus ei kelvannut. Sähköpostinvaihdon jälkeen selvisi, että tunnuksia tarkistava järjestelmä jumissa. No vihdoin laskun saatuani koitin maksaa. Tilinumero noille on NL59 RABO alkuinen, perus tilinumero perään. No ei mee läpi, pankkiohjelma vaan ilmoittaa "ennalta arvaamaton häiriö". Vaikealta tuntuu hankkia nuo, mutta kun tää on jo monen vuoden haave :(
     
  6. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Maksukin meni läpi, nyt vaan odotellaan koska Quickjack saapuu.
    Edellisiä lukiessani tuli mieleen, että oletteko huomanneet, että noihin myydään pidennysosia?
    https://www.bpkeurope.com/product/quickjack-extension-frames/
    Täytyy itsekin katsoa, kuinka noi lyhyemmät mallit riittävät Imperialin kanssa, jos eivät, niin homman pidennysosat, tai ehkä voisi hitsailla itsekin moiset, aika yhsinkertaisen oloiset ovat.
     
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

    Samalla vapautat valmistajan takuu- ja muista vastuista.
    En suosittelis ainakaan takuuaikana. Sen jälkeenkin arveluttavaa, kun kyse nostimesta.
     
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    Pidennysosaahan ei hitsata nostimeen kiinni, vaan se on lisäosa ramppien päälle.
    Mutta usein saa lukea uutisia, että joku littaantunut auton alle remontissa.
    Usein kylläkin pikkutunkin kaatuessa
     
  9. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    En aatellutkaan nostimeen mitään hitsailla. Samanlaiset siltojen päälle nostettavat tasot mitä valmistajallakin myynnissä. Eiköhän niistä kuitenkin tässä keskustelussa ehdotettuja kakkosnelosjatkoja tukevammat tule. Hitsaa vaan reilulla virralla ja vahvasta tavarasta.
    On tähän asti ollut käytössä itse tehtyjä ramppeja ym, kun on nuo tehdastekoiset olleet vähän rimpulan oloisia, ei oo nekään tietysti mitään vaatimuksia täyttäneet. Alla olevan mukaiset siis ajatuksissa.
    https://rennlist.com/forums/cayenne...ckjack-people-frame-extensions-for-958-a.html
     
  10. p0ks

    p0ks 2nd gear

  11. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Puolen vuoden kokemus lattiaan upotettavasta korkealle nostavasta saksinostimesta. Perustason kiinalainen, ajaa asiansa mutta ei erityisemmin vakuuta. 3.5 tonnia on ilmoitettu nostotehoksi, kaksi tonnia alkaa tuntua jo ihan riittävältä kuormalta. Tässä on valokenno joka valvoo että puolikkaat liikkuvat samaan tahtiin. Se oli kytketty väärin, pilli soi silloin kun kaikki oli ok. Käänsin kytkennän mielestäni oikein päin, nyt se ei sitten toimi ollenkaan. Valvontalaite sinänsä on kai ihan laatutuote, Omron made in Japan. Hyödyllinen olisi kyllä, koska kerran autoa alas ottaessani toisen puolen lukko ei jostain syytä auennut. Katselin toiseen suuntan ja auto oli jo aika vinossa ennen kuin huomasin. Nytpä tietää että on syytä tarkkailla tilannettta herkeämättä.
     
  12. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Hetki sitten Quickjack koeponnistettu ja samassa yhteydessä huomattu emännän ajaneen autonsa helman aika rajusti sisään. No onneksi sisähelma vielä melko suorassa ja pystyi nostamaan. Tuli vaan innoissaan tehtyä hölmö virhe nostossa, eli mekaaaniset lukon laukaisutangot jäivät sisäpuolelle autoa... Hydrauliliittimet vedin mielestäni kireälle, mutta vuotavat silti...
     
  13. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Jep,alkuinnostuksessa tulee juurikin unohdettua nuo tangot väärälle puolelle nostajaan nähden,tuttu juttu täälläkin ja ratkaisin pistämällä merkit ramppeihin tyyliin "ulospäin" teksti,vaikka väritäplät tai mikä nyt hyvältä kenellekin tuntuu kunhan ottaa silmään ennen nostamista.
    Hydrauliliittimet on huonokierteisen oloiset ja jotenkin huonot laadullisestikkin tai ainakin jäykät mutta vaikka kierre tuntuu menevän tihkeästi ja ei pohjaankaan asti kiristyen silmämääräisesti katsoen niin
    ne saa pitämään kun pyöräytät kierreteippiä pari kunnon ehjää kierrosta jenkaosuudelle ja kierrät niin tiukkaan kuin käsityökaluluin kohtuudella saat ilman mitään ruuvipenkkiapuja niin kyllä ne liitokset saa pitämään,usko pois.
    Niin ne vuosi minullakin pari kpl aluksi ,ei auttanut vaikka koitti kiristää... tuhoamatta silti mitään... mutta kun otti auki ja pisti uudet kierreteipit kunnolla ja koitti kiristää uudelleen+testasi=ei vuotaneet.
    Teippiähän tuli rulla siinä paketin mukanakin ja ohjeissa kehotetaan teippaamaankin kierteet ennen asennusta.
    Enemmän murheita minusta on kovin jäykät letkut jotka vetää itsensä kuin käärme jos vaikka mihinpäin kiepille kaataen samalla myös sen nostoyksikön jossa nestesäiliö ellei virittele jotenkin tee-se-itse tyyliin ratkaisuja ja juuri tämä vaihe vie eniten aikaa koko nostotouhussa!!
    Muutenhan laite on näppärä kuin mikä,sopii pieneen tilaan,nostaa tarpeeksi korkealle tavallisimpiin remppoihin ja turvallisesti eikä jää talliin kulkuväylää tukkimaan kiinteän nostimen tyyliin joka varsinkin pienessä tallissa tärkeä juttu eikä tuo omaisuuttakaan maksa vaikka kirpaiseekin syvältä mutta suhteutettuna kiinteisiin tai ramppitouhuihin jotka nuo jälkimmäiset ei mistään kotoisin auton ollessa viistossa ja niiden raahaaminen+virittely kyrsi jo etukäteenkin verenpaineet tappiin eli enempikin vältteli koko shown aloittamista.
    Pikajussit on nätisti mulla päällekkäin seinän vieressä tallissa ja siitä siististi otettavissa tarvittaessa käyttöön.
    Ainakin minä suosittelen pikkupuutteistaan huolimatta eli kunnon vetreät letkut ja perempikierteiset liittimetkin,kiitos ja tämmöiset terveiset valmistajan tuotekehitysosastolle.
    Varmasti Floridan lämmössä tai vastaavissa oloissa letkutkin voi liestyä pikkasen notkeammiksi ymmärrän mutta minkäs täällä teet eikä auttanut vaikka pidän niitä suoristettuina säilytyksessä.
     
    Muokattu: 29.7.2021
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eipä näköjään ole Quickjack luottamista, aina pukit alle.
     
  15. f34

    f34 Double Gearhead

    Mitäs tuossa oikein tapahtui?
    Kännykän ruudulta ei oikein saanut selvää.
    Nurjahtiko nuo sivusuunnassa?
    lipesi alta?
    tipahti vain alas?
    vai nurjahtiko tallaosa?
    Oliko äijä alla kun tapahtui?
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Palikat mitkä oli helmojen alla anto periksi ja nurjahti sivusuunnassa, oli alla.
    Mutta oli pukit alla, niin auto tippu niiden päälle, eikä ne onneksi kaatunut yms.
     
  17. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Kakkos-nelosella korjas... sivu suunnassa liikkuneet pukit(quickjack)....
    Normi putkit alla pelasti hengen, mutta lähtikö milwaukeesta henkipihalle.
     
    Muokattu: 30.7.2021
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tota jenkkipaskaa ei pysty kattoo ees nii pitkää et päästää asiaa
     
    f34 ja Rautamäki tykkäävät tästä.
  19. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Ei mun mielestäni Quickjackit nurjahtaneet, vaan niiden mukana tulleet kumipalikat antoivat myöden ja auto luisti niiltä alas. Itse en varmistuksia laittanut tässä ekoilla käyttökerroilla, mutta totesin kyllä kumitallojen muuttavan muotoaan liian helposti. Ehkä jotkin paremmat palikat olisi hommattava, onko kokemuksia? Yksi ajatus olisi ihan Quickjackin nostokohtien koteloihin sopivat puupalikat, jotka pinnoittaisi kumilla.
     
  20. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Enpä tiiä,ei pikajussi minusta mitenkään poikkeuksellisen hutera ole jos järkeään käyttää kuten nostotouhuissa tarvii nosti millä nosti.
    Kumipalikoitahan sarjassa on matalaa ja korkeampaa sorttia vakioina,lisävarusteina löytyy lisää vaihtoehtoja ja kukaan ei estä käyttämästä vaikka kakkonelosen pätkiä pehmikkeenä tai muuta vastaavaa jos tuntuu kumit löysiltä jota ne ei minusta ole vaikkakin antavat periksi kohtuupaljon joka lie tarkoituskin,ainakin ne paksummat tekee noin.
    Jos ramppien alla normaali pohja ja kohtuullisen suorakin niin kyllä auton paino antaa tasaisen vakaan noston mutta saa sen toki putoamaan tai vinksahtamaan siinä kuin muillakin nostosysteemeillä mutta helppokäyttöisenä,siirrettävänä,pieneen tilaan sopivanakin ja rutkalla nostokyvyllään oiva peli siihen käyttötarkoitukseen mihin suunniteltukin.
    Kaikki ei syystä tai toisesta halua pilarinosturia,niissä taas omat murheensa sähköistyksessä ja tilanviejinä muunmuassa.
    Valinta vapaa mutta sanoisin että perusjannu pärjää hyvin pikajussilla huoltojen ja jopa remppojen kanssa mutta huoltokorjaamotasoinen se ei toki ole kuten ei hintakaan ja pikajussin voi ottaa mukaansa vaikka muutossa/lusikoiden mennessä jakoon,kisareissuille tai lainata kaverille tms.
     
    nuc-64 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!