Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. isalmela

    isalmela Gearhead

    Täytyypä sen verran kehua, että Cadillacin ostossa oli ihmeellinen myyjä. Auto oli vähintäänkin kuvausten mukainen, ostoa jarruttanut pikkuvika korjattiin ennen kauppaa, myyjä tuli lentoasemalle minua vastaan aamuseitsemältä, autossa oli tankki täynnä ja penkiltä löytyi yllätyksenä "Cadillac man" CD-levy. Palautti uskoni ihmeellisiin myyjiin :)
     
    MJF, FuryIII '71, juko7 ja 16 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. karra

    karra Double Gearhead

    Kahden edellisen myymäni auton kohdalla hain eka ostajan juna-asemalta (6 km) ja toisen kotoa (25 km) eli oli helppo olla ihmeellinen myyjä näissä tapauksissa. Molempia olen joutunut (halunnut) jeesamaan after sales/goodwill hengessä; stadilaista puhelimessa ja vanhaa kaveriani kävin ihan kotona jelppimässä kun oli talvella alkanut etujarrunestettä vuotamaan. Olin vaihtanut jarrupalat toissa talvena ja viime kesänä pelas hyvin itsellä - pikaensiapuna nyt laitoin vanhan palan takaisin satulaan niin loppu vuoto ja tämän kesän on päässyt kaverini ajelemaan. Tilasin hänelle autodocista uuden satulan heti, minkä toki maksoi - tosin ei ollut kuin 29 euroa MB 380 SL tarvikesatula. Niinhän ne sanoo että kaverille ei pitäis myydä autoa...
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kaveruus tiivistyy.:)
     
    juko7, karra ja dart -66 tykkäävät tästä.
  4. Opiskelijanainen osti Ford Focuksen 1 700 eurolla – 50 kilometrin jälkeen kävi juuri se, mitä hän ei olisi toivonut

    Hyvinkääläinen nainen halusi hyväkuntoisen auton, koska hänellä ei opiskelijana olisi varaa korjata sitä.

    Naisen käytettynä ostamassa Ford Focuksessa syttyi vikavalo vain 50 kilometrin ajon jälkeen, eikä auton moottori enää käynnistynyt.

    Nainen on nyt hävinnyt myyjää vastaan nostamansa oikeusjutun, jossa hän vaati kaupan purkamista. Nainen joutuu maksamaan 2 384 euroa myyjän oikeuskuluja.

    Hyvinkääläinen nainen etsi viime heinäkuussa käytettyä henkilöautoa. Hän huomasi myynti-ilmoituksen, jolla mies kaupitteli vuosimallin 2005 Ford Focusta. Autolla oli ajettu 305 000 kilometriä.
     
  5. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Eikä kukaan vieläkään tiedä mikä Fordiin iski.
     
  6. multsi

    multsi 2nd gear

    Vituttanut joskus, kun olen juuri tuollaisille muutamille autoista mitään tietämättömille nuorehkoille, jotka ovat tuskailleet halvan käyttöauton ostamista, niin suositellut, että ostaisivat ihan vaan rehdisti jonkun ysärin corollan-micran-mazdan tms, missä on vuosi leimaa, mutta aina on tullut vastustusta "että ne on niin vanhoja, että pakko olla rikki koko ajan" "no en mä nyt sellaista halua ainakaan" yms..vinkumista.

    Sitten ovat yleensä päätyneet ostamaan jonkun 15-vuotiaan Fiatin, pösön, fordin tms. kun pistävät nettiauton hakukenttään "mahdollisimman uusi ja mahdollisimman halpa"-speksit. Pian on alkanut tuskailu kummallisten sähkövikojen ja muiden vikojen kanssa ja rahaa palaa ja sitten haukutaan, että auto olikin ihan paska

    Monilla on joku ihmeellinen mielikuva, että mitä uudempi auto on, niin sitä luotettavampi se on. Eihän se nyt näin mene. Lisäksi tuollaisissa noin 15-vuotiassa on jo kaikki bagit, absit, ajonestot, yms sähköjutut, joista monien pitää myös toimia jos auton haluaa leimata. Lukematon määrä veemäisiä potentiaalisia vikakohteita.

    Ysärin ja sitä vanhemmissa perusautoissa kun ei oikein ole mitään hajoavaa, niin siksi niitä olen suositellut. Ei tarvitse pelätä, että mittaristoon syttyy se ja se vikavalo tai että obd ei mene läpi leimasta.
     
    malvasto, juko7, viikinki75 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    ^Mulla pari halpaa ranskista on ollut muutaman vuoden sisällä ja civic, ainoa mihin tuli se kallis vika oli se civic, sen tyyppivika eli laatikko laukesi. Mutta näissäkin on aina se, ettei osta sitä +300tkm ajettua ja ymmärtää itse korjata näitä. Olihan ne xsarankin sähköviat ihan hirveitä, ovista oli keskuslukon johdot poikki. 306:n joutui puolan vaihtamaan ja sulakerasian pohjan kolvaamaan.

    Aika lailla sama niiden tonnin puolentoista autojen kanssa, on vähän mikä tahansa niin se vaatii että ite tai joku muu ymmärtää niiden päälle, joka ei kyni puhtaaksi.
     
  8. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    No niin. Päivitetäänpä tapausta. Heinäkuukin kohta taputeltu ja tavaroita ei kuulu. Tulee pakosti mieleen että onko meillä tässä uusi Falcont ?
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Olen nyt tässä muutamia autoja käyny katselemassa.

    Yksi asia mikä pistää ihmetyttämään on maininta museokelpoisuudesta.

    Tapaus 1 oli aivan läpimätä pommi kattoa myöden, ja pisteosia puuttui sieltä täältä. Maininnanarvoista on se että ruosteista oltiin unohdettu mainita, ja puuttuvista pisteosista. Ja hienosti käyvä kone naputti kuin viimeistä päivää.

    Toinen oli ehkä vielä erikoisempi, "museokatsastusta vailla". Paikan päällä huomasi että yhtä osaa, mitä en mistään ole löytänyt, ei ole autossa. Unohtunut kuulema mainita. "Kuivan" auton alla hirveä öljylammikko, laatikko vuotaa ja perä vuotaa, pakoputkistona itsekyhätty viritelmä joustomutkaa. Pakosarja muurattu kanteen päältäpäin pakoputkikitillä, ja toimimaton ilmastointikin unohdettu maininta. Ja muutamia muitakin virheitä.

    Ei siinä, molemmat autot oli hienoja, etenkin jälkimmäinen, mutta miksi mainitaan "museokuntoinen" jos ei sitä selkeästikkään ole?
     
    Stang_81 tykkää tästä.
  10. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Itse en enää ole uskonut "museokuntoisuuden" kertovan yhtään mitään auton kunnosta sen jälkeen kun näin erään silloin aivan tuoreeltaan museokilpiin saadun auton pohjan. Siinä oli ruostereikiä, joita oli häivytetty pohjamassalla ja lisäksi koko pohja ruiskutettu jollain öljyllä, joka hajusta päätellen oli käytettyä peräöljyä. Ilmeisesti massan tarkoitus oli piilottaa vauriot ja öljyn tarkoitus oli häätää tai häiritä tarkastajaa. Auto muistutti amerikkalaista kermakakkuentisöintiä, jossa kuorrutuksella peitetään rakenteelliset vauriot. Joka tapauksessa museoauto siitä tuli, päällepäin hieno ja alta mätä.

    Jos auto on vain "museokatsastusta vailla" ja sitä käyttää myyntiargumenttina, luulisi kannattavan sitten itse katsastaa?
     
    maverick999 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  11. esmi

    esmi Gearhead

    ^Jep! Ja "yhtenäiseen etusohvaan mahtuu 6 henkilöä" :D
     
    Peeaa tykkää tästä.
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Aikakauden mukaiset lisävarusteet muistaakseni sallitaan?
     
    dart -66 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tämä on samassa sarjassa jo legendaarisen " ilmastointi vaatii vain täytön"-kanssa.
     
    juko7 ja maverick999 tykkäävät tästä.
  14. Joo, mutta ei noi oikein ole niitä aikakauden lisävarusteita. Ei tuolloin ollut edes Mopar Performancea vielä.
     
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Eikä oo ees sivunapa-akkua...
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niinpä, mopar siirtyi kärjettömään sytytykseen 1972. Tommonen oranssi boksi taas tulipellissä liittyy kärjettömään sytytykseen. Okei, aikakauden varuste ja parantaa käyttövarmuutta. Tosin mopar performance venttiilikopat (trade mark late 70” founded) ja peltisarjat viittaa lisämittarien kanssa liittyen kuvan renkaanpolttoon että museoajoneuvon säilyttäminen alkuperäisenä arvokkaana muscle car kulttuurin säilymänä ei liene ollut omistajan päätarkoitus. Ehkä ne halvennetut vakuutusmaksut? Mää ja tiijä. Ehkä ne mr-tarkastajat voisi käydä joku ristiinnaulitsemassa jos intoa riittää.
     
  17. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Mitä on muscle car kulttuuri, jos siihen ei kuulu mainitut lisävarusteet ja toiminta?
     
  18. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Ensinnä oli DC ja MP on tullut about joskus 1985-90 (ehkä). Nyt se on kuulemma taas DC.
     
  19. Mun piti googlata, kun oli vahva muistikuva paljon myöhemmästä ajasta. Mulla oli joskus muistaakseni 1988 Mopar Performacen kataloogi ja siellä oli vielä Direct Connection tuotteita. Tässä tarramainoksessa on näin:

    Chrysler Direct Connection was the performance division of Chrysler Corporation mainly during the '60s & '70s. They covered Chrysler, Dodge, & Plymouth all three. In 1987, Mopar’s Direct Connection brand was renamed to MoPar Performance Parts.

    Ja eikä edes tuota Direct Connectionia ollut vielä 70 luvun ihan alussa. Silloin oli Hustle Stuff.
     

Kerro tästä muillekin!