Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Suunta on oikea
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  2. MrKettu90

    MrKettu90 1st gear

    Kyllä sama pätee 6.2 koneeseenkin. Mitä itse olen noita avannu, ni ihan arpapeliä onko halki vai ei. Olkoon sitte 6.2 tai 6.5 turbolla tai ilman. Tuossa noita koneita tutkineena, niin yhtä ohut se sylinterin alapää molemmissa n.30mm matkalta. 6.2 siitä ylöspäin hieman pienemmällä porauksella.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. Spore

    Spore 1st gear

    Onko porukalla kokemuksia nestedampperista viritetyssä kuuspuolikkaassa. Lähinnä että saako tuolla kampuran kestoon lisäarvoa verrattuna uus orkkis dampperi. Jenkki harrastajien keskuudessa kun tuntuu olevan ihan ehdoton muutos. Osan hinta vaan on luokkaa 10 x alkuperäinen.
     
  4. Catrik

    Catrik 3rd gear

    En ole ikinä nähnyt yhtäkään luotettavaa lähdettä missä todettaisiin sillä olevan mitään merkityksellistä vaikutusta kampiakselin kestoon 6.x koneissa. Pelkkiä markkinointipuheita kyllä on. Ehkä se jossain muussa moottorissa voi olla merkittävä, mutta viritetty 6.2/6.5 ja viritetty mikä tahansa muu jenkkimoottori on vähän eri mittasuhteissa :D
     
  5. Alfh

    Alfh 1st gear

    Olisiko antaa vinkkejä mistä kysellä uutta jäähdytintä 6.2d K5 Blazeriin? Yhden 450€ tarjouksen sain alumiinisesta ja onhan se vähän kalliin oloinen. Ebay on täynnä lähinnä muovipäätyisiä reilun satasen kiinanjäähdyttimiä jotka on tarkoitettu varmaan bensakoneisille.
     
  6. VictorMike

    VictorMike 1st gear

    [​IMG]
    Osaisiko joku tunnistaa tuota kyseistä perää? Tuollainen löytyy 92 silveradon alta ja nyt nuo iskarin yläpään kiinnitykset tuottivat ongelmaa. Vasen meni heittämällä, mutta oikealle ei tunnu löytyvän uutta sopivaa yläpäätä?
     
  7. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

  8. VictorMike

    VictorMike 1st gear

    Jees kiitoksia, ilmeisesti tuo Gm 10 kyseessä.
    Mutta sitten siihen suurempaan murheeseen, eli oikea iskarin yläpää. Tuossa on tuo korvake takana ja siellä oli iskari takana kuten vasemmalla. Niin onko noita tullut tehtaalta jopa noin vai onko joku seppä turannut tuohon uuden perän ja siinä rakentanut uudet kiinnikkeet oikealle puolelle? Oikea puoli on kiinnityksestä sen verta hapan, että siitä ei apuja ole. Ja eikös noissa alunperin ole tuo oikea iskari tuolla hytin puolella kiinni?
     
  9. MR_Peace

    MR_Peace 1st gear

    Oisko molemmat iskarit takan tuon tuplatankin takia?
     
  10. VictorMike

    VictorMike 1st gear

    Siltä se tosiaan vaikuttaa, ei tuolla rungossa näytä olevan edes paikkaa tuolle iskarin yläpäälle edessä. Mutta jännää tässä on se, että varaosaohjelmat eivät löydä tuohon uutta yläpäätä, tiskillä myydään myös ei oota. Pitää varmaan ottaa kemppi käteen ja turailla uusi siis.
     
  11. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Eikö tuossa siis ollut ollenkaan oikeanpuoleista takaiskaria ja yläpään kiinnitystä? Onko akselissa olevista kiinnikkeistä kumpikaan itse hitsatun näköinen? Rockautossa kaikissa 1992 K1500 pickup taka-akseleissa on toinen kiinnike etupuolella ja toinen takana.

    Vaikea kuvitella että pelkän tuplatankin takia laitettais tehtaalla iskarit eri paikkaan jolloin koko taka-akselin pitäs olla kokonaan eri tuote.
     
  12. VictorMike

    VictorMike 1st gear

    Tuo tässä hämää itseäni kanssa todella paljon, koska akselissa on takana tuo edelle olevassa kuvassa näkyvä kiinnike, joka on täsmälleen samanlainen kuin vasemmalla. Akselissa ei myöskään näy mitään kemppailu/rälläköinti jälkiä oikealla puolella.
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Iskarit on tarkoituksella eripuolin estämässä akselin kiertymistä.
    Tuo kuvan oikeanpuoleinen tankki on kyllä lisätty jälkeen päin, näihin 88-> C/K ei ole saanut alun perin tuollaisia tuplatankkeja...vanhemmassa C/K + R/V tuplatankillisessakin tankit on rungon ulkopuolella.

    Iskarin korvakkeet on myös kuvassa selkeästi eri korkeudella, oikean puoleinen on siirretty varmaan takapuolelle kun lisätty tuo toinen tankki.

    Tankki saattaa olla lisätty jo jenkeissä uutena, sikäli kun auto on tuotu sieltä tai sitten se on ihan kotimaista tuotantoa, ollut jossain itärajalla ja modattu ryssäbensan tuontia varten.
    Ex-duunikaverilla oli silloin 90-luvun alussa uudehko Dodge Ram Van kolmella tankilla...sittemminhän lisätankit kiellettiin.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. VictorMike

    VictorMike 1st gear

    Tämä selvensi paljon kiitoksia, pitää fiksailla tuo oikeapuoli kuntoon tuossa. Siellä on se poikittaistuki ottanut siipeensä siinä, kun tuo yläpää on ruostunut säpäleiksi, niin siinä samalla senkin saa korjailtua.
     
  15. konty

    konty 3rd gear

  16. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mun käsitys on että ne on niitä paljon ajettuja eli 400tkm. Itsekin vähän vania katsellut talveksi vaikka oonkin sitä mieltä et vanhan 6.5td:n osto on kuin ampuis itseään jalkaan. Vähän ajettuja on pompahdellut myyntiin mutta hinnat ovat kovia.
     
  17. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Itellä korkkas 297tkm. Ei mailia vaan kilometriä.

    Oli jo niin pahasti halki että nokka-akselin laakeri lähti pois paikaltaan ja öljynpaineet romahti.
     
  18. juhixx

    juhixx 3rd gear

    Tulipa tommonen suburban pihaan. Muuten ihan aika ok mutta hätävilkkun nappi jääny matkalle, se varmaan vaikuttaa vilkkujen toimintaankin? Ja oliko että koko monitoimiviiksi vaihtoon? Korotettukin tuota on, ehkä liikaakin kun ei keulassa enää paljon oo joustovaraa ja vetaritkin aika jyrkässä kulmassa. Millanen pultti on vääntösauvan limpussa, jos puottelis vähän alemmas, näyttää vaan että pultissa ei pituus enää riitä. Vai oisko noita boorilla jo pyöräytetty..
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vilkkuhommassa vaikuttaa ikä aika paljon. Siinä 90-puolvälissä kun tuli uus sisusta, niin koko rattitolpan hyvin pelanneet sähköt korvattiin jollain kinuski-tason leluosilla. Kun puhut puuttuvasta hätävilkun nupista, niin oletettavasti vielä se vanhempi. Ei siinä sitä enää kuulu ollakaan, kun ei sitä sillon saanu olla. Jos joku on tökänny sen karan sisään, niin sen saat vedettyä jollain ruuvilla ulos normaalitilaan. Jos ei vilkut silti toimi, niin pelkällä vilkkukytkimellä selvii, ne monitoimiviiksen kaikki osuudet on eri paikoissa. Vilkkuvika tietty voi olla ihan missä vaan muuallakin...

    Vääntösauvojen ylikirraus on yksi yleisimmistä ja helpoimmista typeryyksistä, joita noihin on tehty. Se vaan ei toimi. Pooreilla niitä ei ole siirretty, koska kuusiopää. Löysää ruuvit järkevälle tasolle, niin toimii jousituskin taas. Korotukset tehdään ihan muilla keinoin, jos sitä pitää saada.
     
    Mr Banner, tukkijulli ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  20. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Saattaa se nupikan puuttuminen johtua katsastusviisaudesta,mikä oli joskus,et punaset ei saanu vilkkua samaanaikaan..Pihalla yks sen aikanen..
     

Kerro tästä muillekin!