Mopar + 500 stroker rakentelusta kombinaatio vinkkejä/näkemyksiä/kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TMK, 20.1.2019.

  1. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Laita ainakin joku lämpöeriste pala imusarjan ja sniperin väliin, jos tuossa on ecu läppärungossa. Fitech ainakin hyyty kun tarpeeksi kuumaksi meni läppärunko ja siinä oleva ecu , piti odotella ecun jäähtymistä et pääsi jatkamaan matkaa.
     
  2. TMK

    TMK 2nd gear

    Ruisku Paketin mukana tuli liittimet ja letku niin eikös nuo liene riittävät:confused:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. TMK

    TMK 2nd gear

    Joo tekniikka homma oli vähä aikaa huililla kun oli muuta hommaa mutta nyt tilanne alkaa kohta olemaan muutamaa pikkuasiaa vaille se, että vois yrittää avaimesta kääntää.

    Lähinnä mietityttää että mitenkä tuota kannattaa alkaa sisään ajamaan kun on kaikki uusittu laatikkoa myöten.

    Sniperin ohje sanoo että pitäs eka antaa tyhjäkäynnillä käydä lämpimäks ja sitten tarkistaa säädöt?

    Nokka akselin ohjeissa oli että pitäs kierroksilla sisään ajaa

    Ja mitenköhän tuon moottorin sisään ajo?

    Eli ottaako moottori damagea jos Alotan nokan sisään ajolla/sekoileeko sniper samalla?

    Vai kannattaako alottaa moottorin sisään ajolla ja sniperin säätämisellä, ja pitäähän se sytys ennakkokin kahtoo lampulla

    Ja sit että minkälainen ennakko tuohon pitää laittaa?

    Ja sit vielä tuossa sniperissä on 3 nokka vaihto ehtoa

    - stock/mild

    This selection will work well on most applications equipped with Stock or street performance camshafts. Choose stock/Mild if you are unsure of your camshaft specks

    Street/strip

    Select this if your engine has between 8" and 13" of manifold vacuum.

    Race

    Select this if your engine has less than 7" of manifold vacuum. Race oriented camshafts may require laptop tuning for optimal idle stability.

    Eli varmaan otan tuon stock / Mild tuolle mun nokalle. Tosin en kyllä tajua mitä tuo ( between 8" and 13" of manifold vacuum) tarkottaao_O
     
  4. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Alipaine tyhjäkäynnillä
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ollaan ajettu aina nokka sisään kaasarilla+vakiosytkällä, ja sit vasta mahdolliset ruiskujutskat paikalleen. Suosittelen.

    Männänrenkaiden sisäänajo vähän riippuu renkaista ja sitämyötä hoonausjäljestä. Molyrenkaille pitää antaa selkeetä kuormaa alusta alkaen useempi "veto", jäähdytys ja sama uusiks niin että lopuks tavoitellaan suurinta moottorin käyntinopeutta. Rautarenkaille ja karkealle hoonaukselle sit vähän kevyemmin samaan tyyliin.
     
  6. TMK

    TMK 2nd gear

    Joo tuo ois varmaan fiksu taktiikka, mutta ei oo orkkis vermeitä. Pitää varmaan jos lähtee suoraan käyntiin ja kuulostaa ok ääniseltä. Niin yrittää ajaa tuo nokka sisään.
     
  7. TMK

    TMK 2nd gear

    Joo. Prkl. Tänään oli kaikki laitettu kondikseen ja yritettiin tulille. Ekassa starttauksessa startista älytön murina ja kone pyöri vain hiukan. Tän jälkeen isompi akku kiinni ja uudestaan niin ei starttaa. Ei starttaa ees startin navoista yhdistämällä. Tulee vain pientä kipinöintiä. Tais antautua tuo iän ikuinen x racer tehostartti joka kuuluu pakosarjojen lisäksi ainuisiin osiin jota ei uusittu:confused: meininki oli vielä huomenna yrittää tuota vähän kolauttaa jos tokenis, mutta on se uus startti tilattava. Oisko vinkkiä startin valintaan, mikä sinne istus hyvin ja kestäs, on nimittäin aika vittumainen vaihtaa tuo startti näillä pakosarjoilla,. Partsissa on ainakin joku mini malli

    https://www.uspartsperformance.fi/p...arjestelma/starttimoottorit?auto_merkki=17191
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

  9. TMK

    TMK 2nd gear

    Asettuko hyvin paikalle? Tuolla minun nykysellä joutuu poistamaan lohkosta tavaraa, ja muutenkin + napa jäi todella lähelle lohkoa
     
  10. TMK

    TMK 2nd gear

    Ei tuo ainakaan kallis ois
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Plus napa jää lähelle, mutta ei joutunut mitään muokkauksia tekemään.

    Edit. Mistä ootte joutunu ottaan lohkosta tavaraa pois kenen on tarvinnu? Oon kuullu ennenkin joltain että noin on tehty. Mulla ei oo tullu koskaan vastaan vaikka kymmenissä eri isolohkoissa ollut mitä startteja milloinkin, myös x racereita.
     
    Muokattu: 18.8.2021
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mulla kanssa vähän reilu 11 ruttusessa isolohkossa tommonen startti.
    Piti ottaa se johtoadapteri pois kun se otti lohkoon kiinni.
     
  13. TMK

    TMK 2nd gear

    Tuosta piti ottaa pois tavaraa siitä pakkastulpan vierestä. Missä on nousua. Myös se johto adapteri piti poistaa. Onkohan tää sama startti kun kuva on sama ja hinta

    https://www.jenkkiosat.com/startti-mopar-l6v8-mini-denso-14kw--188hp

    Lähinnä vaan jos tuo wai on merkki. Niin Denso kuulostaa luotettavammalta.
     
  14. TMK

    TMK 2nd gear

    Ei kun prkl samahan tuo on ja lukeehan se tuossa:oops: pitää tilata tuo nyt alkuun
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Joo, johtoadapterin poistolla on mulla mennyt aina nuo ministartit ilman muita muokkauksia.
     
  16. TMK

    TMK 2nd gear

    Startti vaihdettu. Ei lähteny tulille. Sniper ei jostain syystä tunnista kierroksia, startatessa kierros näytössä lukee vaan stall? Mitäköhän tässä:confused:. Muut tunnistimet näyttäs pelaavan
     
  17. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Syitä voi olla miljoona. Ohjaako sniperi kipinää ja jos ohjaa niin sytkäboksin kautta vai suoraa? Jakajan pickupin ilmaväli voi olla liia iso tai kytkentä väärin vs sniperissa tehty valinta.

    Sanosin kans että jostain orkkis jakajaa ja boksia lainaan ennenku nokka sorvaantuu starttaamalla sököks. Tossa voi hetki mennä sniperiä opetellessa ja selvitellessä, että missä vika. Jotenki henkisesti helpompi selvitellä digiboksien ongelmia sit kun se nokka on ajettu sisää. Tai näin ainakin ite totesin kun sorvasin yhden nokan sisäänajossa samalla kun takkusin digipoksin kanssa. Oli siinä toki mekaanistaki pikkuvikaa, mutta ei se pirunmoinen starttausrumba varmaa hyvää tehny.
     
  18. TMK

    TMK 2nd gear

    Just tsekkasin niin hypersparkin jakajassa ei pala kumpikaan noista ledeistä virrat päällä. On se hypersparkin sytkä boksi ja kaikki sytkä ja bensa osat samaa sarjaa että ei ollu kun laittaa liitintä kiinni. Jouduin noita jakajan johtoja jatkamaan 30cm mutta eikai sillä merkitystä.

    Sori tyhmä kysymys mutta mitä meinaa pick upin ilmaväli ja miten sen tarkastaa
     
  19. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Jos jakajakin on hypersparkin tuote niin sillon tuskin tarvii tarkistella ilmaväliä. Toi moparin orkkis jakaja on vähä kranttu sen suhteen välillä. Eli siis tuo on sen jakajassa olevan anturin ilmaväli siihen "tähtipyörään". Mutta tosiaan en usko että ongelma siellä tolla hypersparkin jakajalla. Kuulostaa että jostain uupuu sähköt jos jakajankin valot on mykkänä, toki mulla ei oo hypersparkin jakajaa ollu koskaa niin en tiedä miten valojen kuuluis palaa.
     
  20. TMK

    TMK 2nd gear

    Holleyn nettisivujen vian etsinnässä käskevät mittaamaan jakajan hall Tunnistimen. Onko tähän jotain helppoa tapaa? Tuolla on kyllä ohjeet mutta ei oikein hyvin tuo Lontoo taivu. Eka pitäs mitata että tulee virta ja mää ja sit se signaali. Tuo signaalin ja maan mittaus on vielä vähän auki ja jos tuo ns" maa johto ei edes ole rehellinen maa, vaan jotenkin vaihtelee . Jos käsitin ees sinnepäin
     

Kerro tästä muillekin!