1963 Impalan Cadillac 500 vaihtuu Chevyyn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 26.6.2020.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    https://www.ebay.com/itm/151931666650?hash=item235fd540da:g:jkoAAOSwSHZWgeyq

    Mulla on likipitäen tommonen. Tulo toiseksi ylimmästä, paluu ylimmästä. Painepumpun imu alimmasta ja regulaattorin paluu toiseksi alimpaan. Tankin korkeus on pitänyt huolen ilmakuplien keruusta ja palautuksesta takatankkiin. Ensisuodatus on mekaanisen pumpun ja tuon tankin välissä. Toinen painepumpun jälkeen ennen jakotukkia. Ensimmäinen suti meni just hiljan tukkoon. Se on jatkuvassa kierrossa, eli ”joka ainoa roska” päätyy siihen jossakin vaiheessa. Otan vuosihuoltovaihtokohteeksi jatkossa.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Surge tank riittää yksistään ”korttelin pituiseen matkaan kaasu pohjassa”, josta syystä päätankin linjoja ei tarvitse kasvattaa alkuperäisestä.
     
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    lappis tykkää tästä.
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Oma mielipiteeni on että noi välitankit on turhia ja tekee järjestelmästä vaan monimutkaisemman kuin tuollainen valmis tankkimoduli. Ne toimii nykypäivän autoissa moitteettomasti niin miksi ei sellaista laittaisi. Reipas 200€ ja vähän hitsausta ja sulla on täysin toimiva systeemi ilman useampaa hajoavaa komponenttia. Kahteen autoon tehnyt noilla ja ei mitään vikaa ole ollut.

    Jos viritysasteen noustessa tuntuu ettei toi pumppu riitä niin vaihtaa siihen moduuliin tehokkaamman pumpun. Eikä tarvitse laittaa loiskelevyjä. Matalaan tankkiin taitaa sitten käydä corveten tai camaron moduulit.

    https://www.rockauto.com/en/catalog...fuel+&+air,fuel+pump+&+housing+assembly,10147
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Juu tekee niin kuin haluaa. Osia on jokseenkin sama määrä, oli surgetankkia (joka korvaa tankissa olevaa ”sumppua”) tai ei. Pumppu, regu ja suodattimet. Siirtopumppu on lisätankilla extraa mutta voiton puolella on se, että mitään huollettavaa ei ole tankin kätköissä.
     
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ton Holleyn sisäpumpun kanssa ei ole ollut muuta ongelmaa, kuin tuo alkanut ulina. Paineet pysyvät täysin tasaisina kaikilla kaasun asennoilla. Putsaan tankin ja asennan tällä kertaa pumpun takaisin uusilla suodattimilla. Jollei tokene, niin äkkiäkös tankin taas pois tiputtaa.

    MuskeliAuto mainosti Tank Inc.-tilausta ja efi tankki tulisi maksamaan yli 300€+pumput ja muut härpäkkeet toinen mokoma. Ei lompakko taivu tällä hetkellä.

    Fosforihappoliuos (n.5%) on lillunut tankissa eilisestä saakka, mutta ei ole tapahtunut juurikaan muutoksia. Viikolla saan lisää happoa ja teen tujumman mömmön ja koitan saada tankin lämpimään tilaan.

    Kerääjäsäiliötä pohdin jo viime kesänä, mutta turhaa lisätä komponentteja, kun auto ei (vielä(kään)) ole raaseri.

    Jaa niin.. Holleyn pumpun valitsin, koska se ei tarvitse paluulinjaa (mikä on kyllä valmiina rakennettuna). Voisikohan paluun korvaavassa systeemissä olla jotain ulinaa aiheuttavaa? Mulla ei ole käryäkään, mikä sen toimintaperiaate on. Pumppu tosiaan irtona testatessa pirisee nätisti.

    -Jake-
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Enin osa pumpun äänestä on rakenteiden kautta johtuvaa ja vahvistuvaa. Kun pumpun ripustaa sopivin elastisin/joustavin elementein, niin ääni rauhoittuu. JOS pumppua ajetaan ohjaimella äänitaajuista pwm:ää käyttäen, niin ääntä tulee vielä mukavammin.

    Tähän ei ihan suoraan liittyvän flektin ohjauksen pwm taajuuden nostin 13 kHz koska sitä en enää itse kuule. IACin tarvitsema pari sataa hertsiä kuuluu tosi hyvin silloin kun mainittu venttiili on ääripäässään.
     
  8. Noissa tankin sisäisissä asennuksissa on se etu, että pottoaine toimii bensapumpulle myös äänenvaimentajana ja jäähdyttäjänä.
     
    Muokattu: 29.8.2021
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tää olikin suurin syy vaihtoon.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jäähtyy se sillä sisällä virtaavalla myös oikein hyvin. Jos se uiva punppu on ”kovalla” kiinni peltisessä tankissa, niin ääntähän kokonaisuudesta lähtee. Melki tyhjällä tankilla vielä paremmin.
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Impalan kiinnityksessähän on paksu kumirengas laipan ja tankin välissä tiivisteenä, joten se vähän vie resonointia. Tosin nyt pois ottaessani kiinnitysrengas oli osittain plumpsahtanut paikoiltaan, niin onhan pumpun kiinnikkeet saattaneet jyrrätä tankkiin!

    -J-
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Puhalsin soodalla tankkia ja toki sooda loppui just kesken. Kaupat toki menneet just kiinni. Huomenna jatkuu..
    [​IMG]

    Tummat kohdat motönetin Stripperiä. Hyvin läks maalit.

    -J-
     
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Capricessa mulla alkoi FASTin polttoainepumppu ulisemaan vain kavitoinnista..
    Muuten oli niin äänetön ettei tahtonut käynnistäessä kuulla surahtiko jo paineet, vai ei.

    Ulina sitten kuuluikin jo ajomelun yli.
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Fosforihappo muljumassa! Huomenna värii(?) ja perjantaina Malmille?

    -J-
     
    Gary Grand, lappis, Slant Sickness ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    [​IMG]

    Pannat samalla värillä. Musta ois ollu mukavampi pannoille, mut laiskotti. GPL-S Primer ja Temadur90.
     
    hevimies, Gary Grand, Visa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Toi on kyllä makia väri!
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pari kertaa piti tiputella tankki pois, ennen kuin sai pelittämään. Ulina kyllä häipyi, mutta ei nostanut alkuun painetta. Kurkkasin uudestaan sisälle:
    [​IMG]

    Tuo paluuventtiili mikälie oli tankin pohjalla. Sehän on vaan painettu tuonne koloon ja o-rengas pitää sen paikoillaan. Uusi yritys ja pumppu kun lähti hurisemaan, niin oikein kolahdus kuului, kun venttiili kolahti tankin kylkeen. Tankki pois ja magneetilla venttiili ylös ja tällä kertaa rautalankavarmistuksella kiinni. Muutaman kilsan testilenkityksen perusteella toimii. Kaikkii niit onkin..

    -J-
     
    Gary Grand, isalmela ja Visa tykkäävät tästä.
  18. Kasari69

    Kasari69 1st gear

    Temaduurit valunu komeesti
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Pätevä kommentti, Seevu ei varmaan ite olis muuten huomannu niin nyt osaa paneutua asiaan kun sanoit! Ja on muutenkin paremmin esillä kaikille, ettei ole täydellistä tekemistä, jos muuten oliskin jääny huomaamatta. Kaikkea se leipä elättää...
     
  20. Kaverin ensimmäinen viesti. Sen takia täytyi kirjautua foorumille..:confused:
     
    impala-63, Concarne, SPORT TRUCK ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!