1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Joo, mutta mää miljoonia ala maksaan noista. Tohon hintaan aletaan sitte jo miettimään niitä levyjarruja. Koitan sorvata holkin, ellei nyt joku sattumalta napoja edullisesti tarjoa.
     
  2. En tarkoittanut just noita napoja. Tarkoitin, että kun tuossa oli replacement sinne -68, niin myös 65-68 käynee. Helpottaa niiden napojen löytymistä.
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Totta joo. Luin vähän huonosti linkin. Tosiaan tosta ymmärsin että, 61-68 olis samat. No kuuskymppisen napa mulla on jo tiedossa ja uudet kuulalaakerit hommattuna, joten jossei nyt muuta tuu vastaan, niin mennään sillä. Äkkiäkös noi myöhemmin sitten vaihtaa parempiin, kun autokaan tällä tahdilla valmistu vuosiin. Mielikin muuttuu sata kertaa varmasti välillä.

    -Jake-
     
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ilmapussukoita tuli hiukan mallailtua, mutta mun mielestä nämä yläpään kiinnikkeet ei kyllä ole bolt-on.
    [​IMG]
    Putken vino yläosa ei kyllä tukeudu missään asennossa runkoon kunnolla. Jompi kumpi puoli jää parhaimmissakin asennoissa pohjasta irti. Kuvittelisin, että ajan mittaan kiinnike taivuttaa kierretangon mutkalle ja koko hässäkkä vääntyy vinoon. Ei kai siinä auta, kuin muotoilla putki paremmin rungon muotoihin sopivaksi. Jos tuosta korkeammasta reunasta sentin kaistaleen ottaa, niin meneekö liian matalaksi? Kuinka tarkkoja noi on?

    Alalevy on muotoiltu orggis tukivarteen sopivaksi, mutta äkkiäkös plasmalla suhauttaa tuommoisen yksinkertaisen levyn putkitukivarren muotoon.
    [​IMG]

    Hyvin pussukka muuten näyttää asettuvan ja tila vaikuttaisi riittävän. Pitää ilmaliittimiä ja systeemejä hakea, että pääsee pussia tyhjentelemään ja täyttelemään. Näkee sitten kunnolla.

    -J-
     
    Väpsy tykkää tästä.
  5. Visa

    Visa Gearhead

    Rohkeasti vaan muotoileen sitä yläpäätä sopivaksi
     
    Seevu tykkää tästä.
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mikäs merkitys tolla pisimmällä vinolla kololla on alatukivarteen tulevassa levyssä? Muut tiedänkin.

    [​IMG]


    Mahtaako tuollainen pieni vesipumpun hihnapyörä olla toimiva? Hihnalinjan saisi passaamaan tuon kanssa yhdellä kaksiuraisella kampiakselin pyörällä, mikä on varastoitunut jemmaan. kammen pyörä vaatisi kyllä työstöä, kun dampperin nokassa on niittauksen.
    [​IMG]

    -J-
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sain eilen jumittuneen konepellin saranan fiksattua, mutta teräs niin pehmeää, että muljuu ku mikäkin. Hampaat hyppäävät vieläkin yli, vaikka niitit on tiukalla. Uus setti sitten vaan jenkeistä.. :( Onneksi tutulta löytyy sentään vielä vanhoja orggiksia. Itämaan saranat onkin spaghettia jo tehtaalta.

    -J-
     
    Muokattu: 8.9.2021
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Wanhalla saranalla laitoin pellit killumaan. Vielä käsipareja avuksi, niin voi alkaa lokasuojia muotoilemaan. Rolled pania vois koittaa paintshopilla kikkailla, että miltä näyttäis.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Näähän nyt näyttää samalta, kun aiemminkin, mutta lähinnä omaan silmämunailuun napsin.

    -Jake-
     
    Gary Grand, isalmela, Make500 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    [​IMG]
     
    Kalja imuri, Gary Grand, isalmela ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Amt:n 58 impala rakennus sarjassa oli customi optio jonka keularatkasu oli hyvin samanlainen. Taitaa ollla edelleen keskeneräsenä jossain varastossa :D
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Arvaa vaan, mistä itselle jäänyt takaraivoon kolkuttelemaan :D

    -Jake-
     
    Ftw- tykkää tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tämä.

    -J-
     
  13. Kasari69

    Kasari69 1st gear

    hyi
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Kasari69

    Kasari69 1st gear

    :(:(
     
  15. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Kaipaisko vähän jotain krominkiiltoa tuohon keulan yläosaankin vaikka grilli alhaalla onkin kromattu/kiillotettu?Kyljissä on kuitenkin kiiltävää ylhäälläkin niin ehkä jonkun lampunkehyksen tai listan konepellin etureunaan laittaisin...tosin en minä näistä kustomeista mitään ymmärrä.:D
     
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Olen vähän samoilla linjoilla. Kiiltävä yläosa ei ole enää vaihtoehto. Toisaalta säästäisi itseltä tekemisen vaivaa, kun laittaisi alas vaan vakion puskurin. Se ei vaadi ku rahaa tuhottomasti.

    -J-
     
  17. Mites joku tämän henkinen:

    [​IMG]
     
    JouniK, Seevu ja toyopet tykkäävät tästä.
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Miksiköhän mulle tulee mieleen eräs legendaarinen Custon kotimaasta...nykyään tuokin on siis valkoinen, en vaan löytänyt parempaa kuvaa näin pian :odroll:[​IMG]
     
    JouniK tykkää tästä.
  19. juhi71

    juhi71 3rd gear

    Do-Dads Forssa 2017
    [​IMG]
     
    JouniK tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!