katsastus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja siirifrimann, 13.1.2018.

  1. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Ne tiedothan saa trafilta ILMAN VELOITUSTA!, >julkiset ajoneuvotiedot<. tietysti pitää olla nettiliittymä, pankkitunnukset/henkilökortti, tietsikka/luuri jokka maksaa mutta noi trafin leima, vero, omistus tiedot on kyllä trafin puolesta ihan maksuttomia juttuja...
     
    dart -66 ja isalmela tykkäävät tästä.
  2. always bb

    always bb Gearhead

    Milloin muuttunut ja miten maksuttomaksi vuosi sitten maksoi 4 € haku kun Lahessa olin yhtä pakua ostamassa. Jäi se ostamatta kun leimattu mutta raamatun pitunen korjauskehotus lista tuli silloin ilmi. Itse pyrin luottamaan ihmisen sanaan mutta toi vaimo on paljon kyynisempi noissa asioissa kun minä
     
  3. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  4. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Onhan tuo ollut jo muutaman vuoden, omat ajoneuvot ja alimpana julkiset ajoneuvotiedot, omistus tiedot näkee, rivien välistä luettuna, jos punaisella "ajoneuvolla luovutusilmoitus" niin myyjä ei ole omistaja!!! ja näissä saa varautua myös maksamaan edellisten verot ynm. rasitemaksut.
     
  5. Jori85

    Jori85 2nd gear

    No rahasta toi nyt ei pitäis kiinni olla, rekisteriotteen saa traficomilta ilmaiseksi jos viittii tilata.
    Sitä kyllä ihmettelen kuinka jotain voi edelleen saada ilmaiseksi??? Noh...tilanne varmaan huomataan pian korjata...
     
  6. always bb

    always bb Gearhead

    Rekisteriote maksaa se ei ole ilmainen 15€ a -katsastus.

    Itse olen kaikkea nk pankkitunnuksilla tuotettua palvelua vastaan, koska kaikki tapahtuu anonyymisti ja kellään toisessa päässä ei ole mitään vastuuta eikä palvelu altiuta todistin tänään soittaessani trafille. Keksii sääntöjä mutta mihinkään ei saa vastausta kun kysyy. No se on se raha jota pitää saada keinoja kaihtamatta. Mutta pannaan vahinko kiertämään ihan piruuttaan
     
  7. hodis

    hodis 3rd gear

    Kirjoitellaan tänne kun liippaa ihmeellistä myyjää, katsastusta ja Trafia. Seurasin sivusta yhtä outoa autokauppaa, eli autoista mitään tietämätön tyttö osti tästä nurkilta auton ja tuli kusetetuksi kunnolla. Auto tuli tuohon pihaan katsottavaksi jotta voi ajaa toiselle paikkakunnalle, oli katsastettu edellisenä päivänä. Varmenne tuli huoltajalle pienempien vakuutusmaksujen tiimoilta. Katsoin auton ja käskin tehdä valituksen katsastuskonttorille ko.romusta, oli tehty ilmeisesti kaveri katsastus. Huoltaja otti yhteyttä myyjään ja teki myös katsastusvalituksen. Autoa ei ollut rekisteröity vielä huoltajan nimiin. Auto ajettiin toiselle paikkakunnalle 3-4 päivän kuluttua kaupasta ja huoltaja alkoi rekisteröidä autoa nimiinsä. Myyjä oli ilmeisesti vedellyt herneet nenään ja perunut varmenteen. Selvisi että autolle oli tehty luovarit ulkopaikkakunnan kats.toimistossa pelkällä tyttären nimellä ilman mitään sos. tunnuksia kun niitä ei myyjä tietenkään tienyt/ kysynyt, ja tietysti ilman allekirjoituksia. Sen jälkeen myyjä oli poistanut auton liikennekäytöstä. Autolla ajettiin siis tietämättä että se ei ole liikenteessä. Toisella konttorilla ihmettelivät että miten tämä on mahdollista. Tyttären piti tehdä varmenne että huoltaja saa rekisteröityä auton nimiinsä. Olivat kysyneet Trafilta että miten tälleen voi käydä, olivat ottaneet poliittisen vastuun. Ilmeisesti myyjällä oli joku tuttu konttorilla joka siirteli auton tytön nimiin, sen vuoksi perinteisempi luovari. Auto on nyt huoltajan nimissä ja sepällä arvioitavana tuleeko siitä varaosa-auto vai korjaako.
     
  8. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Trafilla se ote on kyllä maksuton mutta jos tosiaan on vaikiaa pankkitunnuksia käyttää niin se 15 egee lienee syytä pulittaa valittamatta kun ei ne sihteeritkään siellä talkoilla istu .

    Tuosta hodiksen casesta senverta että mahtaiskohan joku viranomainen kiinostua jos tosiaan noin tapahtunut.
     
  9. FF '65

    FF '65 Gearhead

    Kävin viikko sitten näyttää vania plussakatastuksella ja hylsy tuli puuttuvasta takavaimentimesta.

    Motonetistä halvin pönttö ja tänään tuli leima a-katsastuksesta. Kyselin sitte inssiltä että onko jotkut säännökset muuttunu kun leimattu ilman vaimenninta edelliset kolme kertaa.

    Hän siinä ihmetteli että juu ei ole eikä puuttuva vaimennin ole edes hylkäysperuste vaan korjauskehotuksen paikka. Naapurikonttorilla kuulemma omistajanvaihdoksen myötä on ollut vähän "villi meno".

    Mitä sitten tarkottikaan, mulla olis voinu olla tuon villi-sanan tilalle joku muukin
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Joo...no ei oo ilmanen jos siitä haluaa 15e jollain konttorilla maksaa.
    Mun mielestä on ollut helpompaa ja halvempaa tilata se ilmaiseksi traficomilta.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  12. virta

    virta Gearhead

    Hieman ihmetellyt kun Kehä kolmosen sisäpuolelle on alkanut turvavyön kelauslaitteen vika alkanut olla hylkyvika,vieläpä takaa keskeltä
     
  13. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Viallinen vyö on ollu pitkään hylkyvika, vian tyypistä riippumatta.

    Niitä vaan välillä ei syynätä niin tarkkaan.
     
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Eikös turvavyön ole aina pitänyt toimia, jos sellaiset on.
     
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Turvavyöstä tulikin mieleen näin niinkuin muuten miettiä katsastusta, museokatsastuksen näkökulmasta.

    Minullahan on museokatsastettu auto, ja hieno onkin ulkoisesti ja sisustaltaan. Mutta.

    - Kuskin vyö rispaantunut lähes poikki ( joka kirvoittikin koko ajatuksen tälle viestille)
    - Etuparkin kehykset molemmat rikki
    - Cruise poistettu käytöstä, käyttötanko roikkuu kalvon varassa imarin päällä
    - Sähkö-Qjet vaihdettu manuaaliryypylliseen Carteriin, liittimet sivareilla poikki, ja manuaaliryypyn käyttötanko tuotu kabiinin ratin alle, reikä muoviin. Aina kun vedät ryypyn päälle, meinaa se muovikin jäädä käsiin
    - Auto-level taka-iskarisysteemi ei toimi, ja perä roikkuu. Näyttäs olevan sieltäki osia irti
    - Auto saannu muutenki perus suomalais-ugrilaisen virityksen saastelaitteitten poiston osalta
    - Kaikki ovitiivisteet roikkuu rispaantuneena, vaikka uusia saa suoraan kaupasta
    - Takaluukku eikä konepelti pysy kummatkaan auki kun on jeesuksen vanhat kaasujouset, jotka kuollu kultasella 90-luvulla ulkonäöstä päätellen.

    Ja auto on ajettu museokatsastuksen jälkeen vain talliin, josta sen ostin, eli kaikki nuo on ollut jo silloin. Periaatteessa ei pitäisi valittaa, enkä valitakkaan, olihan nuo kaikki jo ostaessa huomattavissa, vaan lähinnä kritisoin sitä millaiset puusilmät näitä museokatsastaa? Mikään noista ei ole ylitsepääsemätön korjata ( ehkä sähköinen q-jet alkaa olemaan mielenkiintoinen, miten lie saa osia + kun purettu sivareilla silloin joskus muinoin, mutta siihenkin olisi voinut edes sähköryypyllisen asentaa).
    Olen minä räikeämpiäkin museokatsastuksia toki nähnyt, muutaman ihan suoraansanoen pyörillä kulkevan paskalaatikon, tuoreella museoleimalla :confused:

    Talvella lähtee iso tilaus Rockautolle.
     
    isalmela ja Turbiini tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!