TH-200R4 tehon kesto ja millä osilla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja impala-63, 3.4.2013.

  1. peltsi

    peltsi Gearhead

    se pienempi/sisempi jousi tuli kitin mukana ja järeempi jousi on lootan alkuperäinen.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu se sisempi, jäykempi kuin orkkis estää kakkosen ja kolosen roikkumista yhtäaikaa päällä ja siis terävöittää kolosen vaihtoa. Sitä ei silti kannata vaihtaa löysempään. Taitaa olla silleen että loota on vaan pikkasen liian "jäykkä" pelkkään katuajeluun kun sisukalut on hardcoredragkäyttöön tarkoitetut mutta tollasen olet ilmeisesti halunnut? Pikkasen miedommat sisukalut kestää alle kympin aikoja pari kisakautta slikseillä liimaradalla.
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    eipä tuossa muuta huonoo oo ku toi 2->3 vaihto turhan kova. Muuten vaihdot jämäkät ja ylös/alas vaihdot sopivilla kierroksilla ja seuraa hyvin kaasun asentoa. Aika paljon saa olla lootassa öljyä ettei vedä sumppua tyhjäks.
    700:n suodattimella en tosin oo saanu viellä horimaan ilmaa.

    Toivottavasti noi hankitut palikat kestää LS koneiden löylyn ja kierrosluvut.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Dual feed tekee kolosen vaihdon rankaksi ja kolonen vaihtuu melko harvoin lappu lattiassa kadulla. Toi vaihto varsinkin silloin kun kakkosella löysää kaasusta, kolosen vaihto on jokaisessa "rallimmassa" lootassa melko raju.
    Toi ilman horiminen on aika outoa kun kympin aikoja voi ajella normi filsulla ja pohjalla?
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    Olisko asiantuntijoilla heittää mistä sais tuohon 200r4 laatikon center supporttiin teflon renkaat niiden metallisten tilalle?
    Onko jossakin muussa lootassa saman kokosia renkait mut teflonisina?
     
  6. saresks

    saresks Gearhead

    Sama kysymys turbobuick-foorumilla ja vastaus spesiaaliukolta:
    4L80E center support rings work well BUT they create more wear on the aluminum 200-4R center support. Better for the drum, not so good on the center support. Iron rings work fine in this application. A 2-3 flare problem isn't caused by the type of ring here, unless you have wear on the direct drum.

    http://www.turbobuick.com/threads/c...t-which-other-trans-uses-correct-ring.355110/
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Aika omituinen vastaus kun kovat paineet ja rautarenkaat just syö tirektirummun paskax. Nailonirenkaat ei syö supporttia. Olen noita kuluneita rumpuja hoonannu niin paljon että montut poistuu ja laittanu pidemmat nailonit ja toimii.
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mistä noit nyloneit löytyis? Ilmeisesti pienet vuodot ei tuossa edes kiusaa kun kikkoliinos neuvoo tekemään directin männän alle eli sinne rummun pohjalle ylimääräsen reijän jos mylly kiertää reippaammin
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Lähestulkoon aina kun tehdään räkreislooraa niin kolosen rumpuun tehdään pikku reikä, aabat pikkasen alle milli. Toi on kyllä transbraken takia että kolonen helppaa nopeemmin mutta estää myös keskipavoiman aiheuttamaa kitkojen tuhoomista.
    Katuplootaan en ihan heti porais mitään. Noita nailoneita voi sovittaa 350 toosasta tai tosta 400/4l80e toosasta.
    Eikö kikkioliinukan satsissa tullu kolosen pakkaan rankempia jousia?
     
  10. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ei tullu jousii
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pistitkö siihen edes lisää vakioita?
    Transgo rankemmassa kitissä tulee pikkujouset jotka sopii orkkisten sisään mutta vakio pakka jossa täys satsi orkkisjousia pysyy mukana 8donan jenkoilla, on testattu.
    Mul on noita vakiojousia jos haluut joka koloon sellaisen.
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    Juu kyllä mä laitoin joka koloon jousen...
     
  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tuli kevään lootajumpas tääki aski kuntoon. Pikkasen nopeutti kakosen servon aukeemista 2-3 vaihdossa niin loota rupes pelaa niin ku pitää. Pintakaasulla napakat vaihdot ja wot todella nopeet vaihdot. Enää ei rysäyttele. Nyt katotaan mitä tuollanen prepattu 200r4 kestää löylyy.. :)
     
  14. supo1340

    supo1340 Gearhead

    Moro, kertokaas velhot käykö 10 siipinen öljypumpun roottori 7 siipisen tilalle ?
    :odroll:
     
  15. saresks

    saresks Gearhead

    10-lapanen (eli th700 vakioroottori) käy.

    Mites muilla täällä vielä hengailevilla on kaksisataset kestännet?
     
  16. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    VIN Y 307 ja ~80hv jälellä, ihan tuntuu nätisti vaihtavan tehtaan jäljiltä yhä :p
     
  17. Catiska

    Catiska Gearhead

    1300kg auto, 330hv ja 490Nm vääntöä. Katukurvailua ainoastaan. Tarvitseeko 200r4 lootalle tehdä shiftkittiä + pannan mäntää kummoisempia asioita? Luin tämän keskustelun ja sen perusteella olin ymmärtävinäni että nuo riittäisi.
     
  18. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

  19. Catiska

    Catiska Gearhead

    Avataan loota ensin ja sitten sen perusteella tilataan mitä tarvitsee tilata. Tuo billetti rumpu (kai akseli varsinaisesi on vain billetistä) olisi toki varman päälle tekemistä. Toisaalta kevyt auto ja kapeat rättirenkaat, ei liene pelkoa että kovin ihmeellisesti sitä vääntöä lootan kautta asfalttiin välittyy.
     

Kerro tästä muillekin!