Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. L.P.

    L.P. Gearhead

    Terve. Pahoittelen kun vastaus kesti. OBD1-pistoke sijaitsee konehuoneessa, SMEC:n (moottorinohjaus) välittömässä läheisyydessä. [​IMG]
     
  2. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    . Eipä mitään hätää, kiitos vastauksesta
     
  3. Jopets69

    Jopets69 1st gear

    Tervehdys.
    Tuli hommattua Dodge ram b250 vm-90.
    Entisen omistajan toimesta on vaihdettu ilmastoinnin kompura, kenno ja kuivain mutta ei puhalla kylmää.
    Mikähän mahtaa olla kylmä aineen täyttömäärä?
    Jos jollain on ylimääräisenä Haynesin manuaali tai vinkki mistä semmosen löytää niin olisin kiinnostunut.
     
  4. bathory

    bathory Gearhead

    Kellään takarunkopalkkia johon lehtijousien takaosat kiinnittyy? Vai tarviiko sellanen tehdä.
     
  5. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Dodge Ram (NRT-41) Kouvola 28.08.2021

    [​IMG]
     
    redneck1 tykkää tästä.
  6. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Dodge Ram (???-???) Tampere 26.04.2014

    [​IMG]
     
  7. bathory

    bathory Gearhead

    Mulla edelleen taka lehtijousien kiinnityspaikassa ruosteongelma. Kertokaas nyt hyvät ihmiset, että miten saan irti ton rungon osan tosta kätevästi kun hitsattu koriin. Olis kiva kun lähtis mukavasti, että voisi mallin mukaan valmistuttaa uusia palikoita.
    Joku niksi näissä varmaan on mutta itsellä ei tietoa aiemmasta kokemattomuudesta johtuen.
     
  8. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Ei auta kun leikata irti ja tehdä samanlaiset, mulla oli joskus ongelmaa etummaisten korvakkeitten kanssa (oli niitattu kiinni) silloin vielä löytyi korvakkeita ( alkuperäinen ainevahvuus 5mm, tiedoksi että voit verrata omiisi, saattaa sieltäkin löytyä sanomista) USA: sta tuodusta purku autosta, nykypäivänä ei niitä enää taida olla missään, onnea projektille, kyllä se siitä lähtee menee kun käyt kiinni kun sika kimppuun
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    polta plasmalla rungosta irti,korjaa runko osa ja mallin saat vanhasta.ei se ole kuin rautaa
     
  10. L.P.

    L.P. Gearhead

    Terve

    Kuvassa koneehuoneen tarra -89:stä, jos sinulta on tarra kadonnut. Teknisesti lienee tältä osin sama kuin -90.
    Single Unit: 1.36 kg
    Dual Unit: 1.81 kg
    [​IMG]
    Minulla on laitettu autoon R413A R12:n tilalle 3 vuotta sitten ja hyvin toimii edelleen.

    FSM ei antanut täyttömääriä kuin öljyn osalta:
    [​IMG]
    Toivottavasti näistä edes jotain apua.
    t. LP
     
  11. bathory

    bathory Gearhead

    Mutta siis miten saan sen irti pohjasta. En nähnyt yläpuolelta mitään pistehitsikohtia. Eli miten se palikka on siinä pohjassa kiinni. 3mm tavarasta meinasin tehdä(teettää).
     
  12. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Runkopalkki on pistehitseillä kiinni korissa, Leikkaat sen palan irti runkopalkista mikä tarvitsee uusia. Toi takaosan kotelo on hitsattu kiinni myös siihen peltiin mikä on takapuskuri takana, et saa mitenkään koko palaa irti autosta.
     
  13. bathory

    bathory Gearhead

    Eli mitenkä kannattaisi menetellä sitten jos ei kerta saa irti?
     
  14. Jopets69

    Jopets69 1st gear

    Mulla oli sama projekti omassa kotterossa.
    Leikkelin kaikki ruoste riekaleet paineilma taltalla ja rälläkällä irti ja korjasin ruostuneen puskurin taka pellin .
    Sitten 100x100 palkista noin 17o mm pätkä mihin pultin reiät uudelle korvakkeelle.
    Korvakkeessa 3 pultin reikää joista yhdelle piti tehdä vielä lattaraudasta jatke palkkiin että sai pultille reijän.
    Palkin hitsasin runkopalkin kylkeen kiinni ja 20x20 kulmaraudasta kahdelle sivulle vielä vahvikkeet kun palkki ei ihan istu peräkontin pohjaan ja puskurin taka peltiin suoraan.
    Korvakkeet tuli SouthWest Trade OY:ltä.
    Riipukkeet oli väärän malliset mutta entiset oli hyväkuntoiset niin putsailin ja maalasin ne ja laitoin uusien riipukkeiden mukana tulleet kumipuslat vanhoihin riipukkeisiin.
     
    bathory tykkää tästä.
  15. bathory

    bathory Gearhead

    Pitikö lattiapeltiin mitään reikiä/avauksia tms tehdä?
     
  16. Jopets69

    Jopets69 1st gear

    [​IMG]
    Jousen päät oli hakannu lattian puhki niin laitoin sinnekkin palan uutta peltiä.
    En saa tänne litettyä kuvaa valmiista tekeleestä?!?
     
  17. guru

    guru Gearhead

    piti laittaa vani myyntiin no ei lähteny käymään... selvää protestointia

    ois myynnissä vani 90 2+4 laitettu 8 piste ruutta peltisatsit
    just rempattu aski joka myynnissä myös erikseen


    ois myös kakspiste ruiskun imusarja ja läppärunko
     
  18. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    On varmaankin 318 imusarja ja läppärunko?
     
  19. guru

    guru Gearhead

    juu on

    dodgekin käy kun laitto suuttimien sulakeen kiinni
     
  20. Jopets69

    Jopets69 1st gear

    Löytykö jostain valmiit peltisarjat vai teitkö/muokkasitko ite?
    Ainakin kuskin puoli on ahtaan olonen sovitella peltisarjoja.
     

Kerro tästä muillekin!