Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. juhixx

    juhixx 3rd gear

    Luulin että se pultti tulee siitä vääntösauvan limpusta läpi kun alaspäin pyörittelee, ei tullu. Mulla on se uudemman mallinen koetaulu, sitä napin jämää kun painaa alaspäin niin vilkut toimii. Ensviikolla pitäs siihen ehjä nappi tulla. Mites tuo tulipellissä oleva map anturi, pitäskö siitä mennä letku jonnekin vai onko vaan joku ilmanpaine korjaus säätö siinä? Imusarjassahan on mappi myös. Koodi 36 näköjään pääsee ihmettelemään, korjasin siirtopumpulta karvaperse liitokset niin nyt tyhjäkäynnillä sessi palaa ja tuota koodia antaa..
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kuulostaa tosiaan Baro-anturilta, tunnistaa yleensä siitä että tunnustaa sinistä väriä eli liitin on sininen tai kun liittimen irrottaa ja katsoo sinne sisään niin näkyy sininen pohja...siitä ei kuulu mennä mitään minnekään.
    Periaatteessa siinä voi olla sellanen vaahtomuovinpala estämässä pölynpääsyä sisään...mittaa siis ulkoilman painetta kuten arvelitkin.

    Noita Hazard katkasijoita on joskus taannoin deletoitu poistamalla se nuppi + jousi ja laitettu prikka ruuvilla kiinni estämään ettei sitä saa painettua pohjaan...syynä oli kun joku älypää keksi että punaset Hazard-vilkut on laittomat, jonka seurauksena joillakin konttoreilla kitisivät niistä, nykyään ei ole enää mitään väliä.
     
    Muokattu: 22.8.2021
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sen mallin hätävilkkukytkin hapettuu ja kun sitä ei käytetä säännöllisesti, niin kertatökkäsy nuppiin saa sen katkomaan. Ja sit vilkut sekoilee. Kontaktiputsiöljyllä voi saada elvytettyä.
    Se toinen mappi voi olla myös egr-venttiilin vahti. Koodi kyllä viittaa ruiskupumpun ohjailuun.
     
  4. juhixx

    juhixx 3rd gear

  5. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Koko napa menee vaihtoon.Kojopowerilta ja Marjakankaalta löytyy myös ja noi varmaan on halvimmat mestat.
     
  6. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Kojolta.
     
  7. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Samaa mieltä..
     
  8. Rinpula

    Rinpula 1st gear

    Morjesta, tuli hommattua tuollainen subbe, -96vuoden malli 6.5td. Pariviikkoa ajoa takana ja jäähdytysjärjestelmä puhdistettu ja nesteet vaihdettu. Samalla syllärin paikka aine laitettu kun syyläri vuosi jostain vesiä pihalle. Nyt tuntuis toimivan ihan ok, mitä nyt pullautti kaupan pihaan tänään nesteitä pihalle ja lämmöt kävi autogaugen erillisen mittarin mukaan noin 100 asteessa mutta laski melkein heti takaisin 80-90 tietämille. Painetta tekee jonkunverran järjestelmään, mutta muuten tuntuisi pelaavan ihan ok.

    Seuraavaksi täytyy tutkia mikä voisi olla kun mikään parkkivalo ei toimi ja katkaisian takaa kaikki johdot ihanasti jatkettu mustalla johdolla. Suoralla virralla akusta pelaa kyllä parkit.

    Ps eka jenkki alla, tulikohan tungetttua kädet paskaan‍♂️ auto on siis gmc suburban -96 ja ajettu 297000 mailia.
     
  9. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Mistä muute mahto johtua kun subis ei vakionopeuden säädin pysyny päällä kun pienen hetken. Sitten kun öljyt ja suodattimen vaihdoin askii ei vakkarissa ollut mitään vikaa?
     
  10. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Vakkari taisi olla tuossa aika pirun herkkä vaihteiston luistamiselle. Jos vähänkin lipsuu enemmän kuin poksin älyyn on ohjelmoitu niin vakkari ei pysy päällä.
     
  11. juhixx

    juhixx 3rd gear

    Jaahas. Laakeri vaihdettu, nyt vollottaa jostain muualta. Onkohan millanen homma vaihtaa laakeri perän tumppiin oikealle puolelle? Vetarin päästä väljä. Jälkihehkukin hävis,joku viritellyt johtoihin hehkupolttimon. Mikähän funktio lie sillä?

    Edit: mikähän laakeri tuohon käy,rockauto tarjoaa skf SKF B2410 ja timken b2610. stefa SKF 16108??
     
    Muokattu: 10.9.2021
  12. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    1994 K2500
    Lämppärin Vent Door Actuatorin yhteydessä on semmonen "rautalanka" mikä käyttää läppää.
    "Rautalangan" toinen pää ei ole missään kiinni, mihinkähän se kuuluu tulla? Oisko jossain kuvaa lämppärin Läpistä mistä se näkyis?

    Vai onko se mode door actuator? Se mikä ohjaa mihin ilma kulkee
     
    Muokattu: 19.9.2021
  13. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Vastaanpa ittelleni
    Ei siellä mitään "rautalankaa" kuulu olla. Sen on joku seppä sinne viritelly.
    Siellä kuuluu olla kaksi tuollaista "vivustoa"
    Multa puuttuu tuo oikeanpuoleinen.

    Olisko kellään myydä?
    [​IMG]
     
  14. Tomppa_H82

    Tomppa_H82 1st gear

    Kellään herätikohta muistissa, että täytyykö tuosta subesta (-95) nollata vikakoodit, että abs valo sammuu? Göögle ei oikein tiennyt mistään mitään.

    Molemmat etunavat on uudet ja kun runttasi polkimen kunnolla pohjaan niin alkoi kyllä pärinä ja poljin pompotti, että se ohjausyksikkö kaippa sitten toimii, valo vain ei sammu.

    Tuossahan on tottakai just se obd1 yksi töpseli mihin oma lukija ei käy, mutta muistin mukaan tuosta pistokkeesta sais nollattua koodit kun laittaa johdon tiettyjen pinnien väliin.
     
  15. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Eikö noissa obd1 ollut omat nastat mitkä piti langalla yhdistää jolloin se moottori surisi edestakaisin hetken aikaa.
     
  16. Tomppa_H82

    Tomppa_H82 1st gear

    On. Sitten sen abs valon, tai muun vikavalon, pitäis vilkkua tiettyä vikakoodia. Mutta nyt ei vilkut eikä surise. Muistelin että ne olis jollain johtosormeilulla saanu nollattua, mutta nyt ensiapuna on sekä Aku kengät että sulake irti yön yli. Josko sillä lähtisi viat.
     
  17. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    itsellä teki vähän samaa eikä lopuksi auttanut kuin vaihtaa boxi.sitten valo sammui
     
  18. Tomppa_H82

    Tomppa_H82 1st gear

    Juu, yks ehkä ehjä boxi on hyllyssä, täytyy sillä kokeilla. On tosin kotoisin vm2000 blazerista mutta josko saisi keskusteluyhteyden. Täytyy varmaan ensin tsekata liittimet kuitenkin..

    Mutta jotenkin kuvittelis että jotakin vikakoodia työntäisi jos ei tuu boksilta signaalia. Hitto mitään vihaa niin paljoo ku näitä perhanan sähkövikoja. Yleensä helppo korjata mutta hankala paikallistaa
     
  19. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Onko kukaan perehtynyt asiaan että saako henkilöautoksi rekisteröityn 3085kg kokonaispainon omaavan gmt400 korisen chevyn mitenkään muutettua kuorma-autoksi, eli 3501kg kokonaispainolle?
     
  20. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Iltavuorosta kotiin lähtiessä olikin fleetside päättänyt hävittää parkit,ajo ja mittarivalot. Polttaa sulaketta. Onko jotain vakiopaikkaa mistä alottaa? vm-88
     

Kerro tästä muillekin!