Mikä ruisku 305 pikkulohkoon?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Catiska, 2.10.2021.

  1. No tämäpä on mielenkiintoinen keskustelu. Itsellä 305 ja projektina aikomus ottaa ruisku käyttöön, ja päästä alkuun mahdollisimman yksinkertaisella setupilla Speeduinolla. Taitotaso tämmöseen hommaan on todella vähäistä joten vertaistuelle voi olla tarvetta.

    Mehun jakelijaksi hommattu 454 TBI, sytkän saa hoidella vielä HEI jakaja itsenäisesti. Anturit mitä toiminta vaatii olis IAT, CLT, TPS ja piirilevyn MAP. Kakssatasen lootan ohjaus perinteisin menetelmin..

    Täytyypä laittaa kontenttia tänne ja toivottavasti muutkin innostuvat. Speeduinon facebook ryhmässä jotain TBI rakentelua onkin kirjoiteltu ja megaruutalla rakennelluistakin on voinut lukea tietoutta.

    joku jenkki joen video:

     
    SPORT TRUCK ja Catiska tykkäävät tästä.
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kuten jälkeeni ketjussa kerrottiin, lukkon ohjauksen solenoidi piti vaihtaa, tuli sarjassa mukana. Oli ihan pikku näppäsy asentaa ja säätää kohdalleen.

    Tiedän sinut tarkkana ja uteliaana miehen, joten miksi ei sit ruiskua josta saa kaiken hyödyn irti, joka mahdollistaa jatkojalostamisen, ohjauksien ulosoton. mm. sille lukolle. Myös 4L-sarjan laatikoille.
    Suutin ja puola per pyttyhän on ihanne. Jopa säätäjän kannalta.

    Sinänsä ei Maxxecu tarjoa noilla ehdoilla paljoa etuja. Uskaltaisin väittää et Maxx laadukkaampi ja jälkimarkkinointi/asiakaspalvelu toimii paremmin.
    (Minullahan on Maxxin edustus)

    Holleyn kanssa, meinasitko käyttää sen näyttöä, old school mittareita vai miten?
    Maxxecun kanssa Janin Real dash kiinteänä tai irrallisena tabletissa tai vaikka vain puhelimessa. Ulkoasu täysin customoitavissa, kuten on Holleyssäkin.

    Niin toteutettu GM orig. purkilla Hellmanin Caddyssä nyt LS kaa ja Hartikaisen Camaro kun nyt ahdetaan ni Maxxilla ja irto tabletilla. Jää vakio mittaristo ja kojetaulu.
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. Catiska

    Catiska Gearhead

    No asiakaspalvelu olisi ainakin hyvää ja lähellä...

    Näissä Rodi projekteissa ulkonäkö menee kaiken edelle, kuten tiedät. Se on sitten tekijästä kiinni haluaako vanhaa vai uutta ulkonäköä. Minä haluan pitää asiat mahdollisimman pitkälle vanhan näköisenä, vaikkakin erillisjousitettu etupää levyjarruin, raidetanko-ohjaus jne ei kovin autenttista ole, mutta niissä menee käytettävyys vielä ulkonäönkin edelle, eikä ne edes paljoa näy kun lokasuojat säilytän.

    Sama koskee mittaristoa, eli analogiset säilyy. Ruiskun osalta (jos siihen päädyn enkä mene perinteisellä kaasarilla) ulkonäkö on tärkeä. Eli, ei sylinterikohtaisia ruuttia, ei puolia venakoppien päälle eikä muuallekaan näkyviin kuin yksi perinteisen kanisterin näköinen. Läppärunko imarin ja ilmanputsarin väliin. Autossani kun moottori jää näkyviin, toisin kuin em. Caddyssä ja Camarossa.

    Holleyssa on mietityttänyt paljon puhetta aiheuttaneet ECU vauriot. Pitäisi perehtyä, kuinka yleistä se on. Mutta ei paljon hampaita naurata jos kolmen vuoden päästä ECU pimenee kuumuuden ja tärinän yhteisvaikutuksesta ja saa alkaa ihmettelemään, mitäpä nyt. Siinä vaiheessa se 600cfm vakuumi Holley alkaa tuntumaan tällaiselle tyhmälle miehelle aika tutulta ja turvalliselta.
     
  4. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Mites Fast efi ? Löytyy myös "kaasari" malli ruisku , ja on erillinen ecu.
     
  5. Catiska

    Catiska Gearhead

    Todella kallis vaihtoehto. Ja liekkö kukaan tuota edustaa Suomessa. Siitä on kovasti apua jos tulee ongelmia.
     
  6. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    Jos ulkonäkö edellä mennään niin pitäis varmaan olla lättäpää. Kuitenkin joudut jonkunlaisen triggeripyörän väsäämään siihen ja kasa antureita niin onko se nyt niin paha jos on "kaasarin näköinen" ruisku? Ja 1 tai 2 hukkakipinäpuolaa jollain kivalla kotelolla tulipellissä kiinni. Mä laitoin lätyskään pelkän hukkakipinän kun jakaja on niin pahassa paikkaa ettei kärkivälin säätö onnistu helposti. Ja omavalmiste megasquirtti.
     
  7. Catiska

    Catiska Gearhead

    Fordissani minulla on lättäpää, siihen se kuuluu. Chevyssä oli kansiventtiilikone jo tuolloin, joten siihen ei oikein siksi lättäpää kuulu huonostikaan.

    Mutta joo, taitaa tämä homma kallistua siihen että kokeilen Street Demon kaasaria tuohon koneen päälle. Onpahan sekin sitten kokeiltu. Jos se pelaa kuten monet ovat kehuneet, pidän elektroniikan enemmän piilossa ohjaamassa muita asioita autossa.
     
    Muokattu: 11.10.2021
    artsiracing tykkää tästä.
  8. DD6

    DD6 Gearhead

    Nyt, kun oma kokoonpano ei ole edes vielä valmis, niin hyvä huudella: mites TBI ja Megasquirt?
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos kriteereinä on tyylinmukainen ulkonäkö, asennuksen helppous, luotettavuus ja vaikka vielä hintakin, niin eihän tuohon muita vaihtoehtoja olekkaan.

    Aina ei kannata väkisin yrittää olla yhtä aikaa old sckoolia ja hi-techiä, eri asia jos tykkää harrastaa sen elektroniikan kanssa.
     
    Gary Grand, chevy 2, Catiska ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Catiska

    Catiska Gearhead

    Olet kyllä oikeilla jäljillä. Saan leikkiä hi-techin kanssa paremmin piilossa olevien asioiden kanssa ja siellä sillä jopa säästää rahaa/saa merkittävästi parempaa toimintaa.

    Tuosta Demonista minulla ei ole omia kokemuksia eikä edes säätöosia. Holleyt on tuttuja ja toki suuttimet sentäs käy ristiin. Mutta tekisi mieli kokeilla Demonia koska siitä olen kuullut paljon hyvää tuollaisessa likimain vakiossa moottorissa.
     
  11. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Toimii se Demoni viritetyssäkin samalla lailla kuin Holley ja osat menee kaikki ristiin.
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Street Demon on erityyppinen kaasari kuin perus Holleyt, suuttimet käy ristiin vain toisiopuolelle, ensiöpuolella on erilaiset suuttimet ja neulat samaan tapaan kuin carter/edelbrockissa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Äääh niinpäs olikin....tänks korjauksesta.
     

Kerro tästä muillekin!