story of turbo vallu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja guru, 3.10.2011.

  1. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Kuplan takomännät tais käydä millin tarkkuudella paikoilleen. Nimimerkki xvd teki aikanaan tehokkaan koneen slantista
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tarina ei kertonut minkä syslerin vakiomännät :D 2,2 koneesta?
    Kuplan männät oli 1,6mm ylikokoa slanttiin. Porausvara riittää kyllä niillekin. Vakiomäntään verrattuna korkeuseroa on viitisen milliä ja xvd:n lohkoa oli muistaakseni höylätty suunnilleen sen verran. Toinen vaihtoehto olisi ollut käyttää 7mm pitempiä 198 kiertokankia, mutta puristussuhde olisi noussut kaasariturboon turhan kovaksi.
     
    jariha ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  3. guru

    guru Gearhead

    tää on nyt pari vuotta käyny vaparina

    jn teki turbiinin ja toisenkin jostain syystä lukkoturbaanit ei toimi tässä

    kylmästöinti on mukava varuste mustassa autossa

    viimesin idea on 170 lohko ja 198 veivit ja turbo männät
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Aika matalat männät pitää olla 198 veiveille 170 alakerrassa. Vai tarkoititko 198 kampura 170 lohkoon?
     
  5. guru

    guru Gearhead

    hehe juu
     
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    198 kampura menee melkeen heittämällä 170 lohkoon. Kannattaa pyyhkäistä kampuran limpuista valupurseet sileäksi, ennen kampuran tasapainotusta, välttyy ehkä lohkon puhki kaivamiselta o_O Vähän joutuu kuitenkin sylinterien alapäistä sipaisemaan, mutta nämähän on pikkujuttuja.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. guru

    guru Gearhead

    nykytila kaasareilla
     
    BMO, Gary Grand, MJF ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Hyvältä kuulostaa, mitähän tässä versiossa moottori pitää sisällään? :)
     
  9. Muki

    Muki Gearhead

    Kas, tätä gurun autoa tulikin vissiin viime kesänä ihasteltua Karjaan Shellin parkkiksella. Onhan muuten hieno vehje.
     
  10. guru

    guru Gearhead

    autohan ei oo mun mä vaan siitä höpisen
     
    sleepercooler ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!