Kokemuksia Jeep srt8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja päivystäjä, 20.1.2018.

  1. oldirtyjuhis

    oldirtyjuhis Gearhead

    Vaihdoin oman vm 2008 SRT8:n toiseen autoon kahden vuoden omistamisen jälkeen. Jotain uusia osia jäi varastoon ja voin myydä mikäli jollakin on tarvetta.

    Löytyy ainakin uudet sytytystulpat 16 kpl (tavalliset), uusi termostaattikotelon tiiviste, käytetty ehjä termostaattikotelo, uusi alavesiletku jäähdyttäjän ja vesipumpun väliin, uusi moniurahihna, uudet tarvikemalliset takajarrulevyt ja takajarrupalat.
     
  2. artz

    artz Gearhead

    Tuoreehko SRT omistaja (WK1) kyselee nyt liudan kysymyksiä:

    Täällä on ollut puhetta ylävesiletkun ongelmista mutta onko alavesiletkussa ollut vastaavia, eli onko syytä vaihtaa varmuuden vuoksi molemmat? Molemmat letkut on jo hyllyssä mutta ei silti turhaa vaivaa viitsisi alemman kanssa nähdä jos ei pakko. Tuli tilattua myös ns. failsafe termostaatti joka hajotessa jää auki, joten se varmaan tulee vaihdettua samalla.

    Millaiseksi kuvailisitte normaali starttauksen ääntä/nopeutta? Hyvälläkin akulla starttaus kuulostaa mielestäni laiskahkolta, vaikka lähteekin aina hyvin käyntiin parilla pyöräytyksellä. Onko SRT8 hitaan kuuloinen normaalistikin vai onko mahdollinen vika? Tulee mieleen että pitäisi varmaan tarkistaa startin johdot ja vaikka vaihtaa startti jo ennakoiden jos se olisikin jo vähän ehtoopuolella..

    Miten parkkisensoreiden numerointi menee? Vikakoodinlukija valittelee että parkkisensori 7 oikuttelee, joten pitäisi paikantaa. Edessä ei ole sensoreita, joten joku takaa. ..Jostain löysin tiedon että numerointi myötäpäivään alkaen vasemmalta edestä, ja edessä olisi 1-6. 7 olisi silloin oikealla takana. Pitääkö paikkaansa?
     
  3. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    ^ Onneksi olkoon!

    Itselläni ylävesiletku hajosi ja sen tilalle tuli Commenderin mutka, kävi hyvin kun kaiversi vähän koloja tuuletinkoppaan. Alavesiletkusta ei ole tietoa, onko sillä taipumusta rikkoontua samalla lailla? Termari oli hajonnut jo aiemmin, oli irtonaisena kotelossaan.

    Kuutisen vuotta sitten heti ostettuani möhkön, tuntui starttaavan tosi nopeasti, nykyään näin:
    Klik avaa linkin.
    [​IMG]Srt8 start by Hartsa T, on Flickr

    Akku on uusittu vähän hankinnan jälkeen, silä menty nyt 100 tkm.

    Mulla jokin parkkisensori on kai hetkellisesti viallinen, ei olla sille mitään tehty, järjestykseen en osaa sanoa mitään.. Jamant luultavasti tietää..
     
    artz tykkää tästä.
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kiitos taas luottamuksesta...

    Joo, tietää, vasemmalta edestä 1, siitä myötäpäivään oikealle 2, 3, 4, 5 ja 6 ja sitten takapuskurissa oikealta vasemalle ne loput... Eli 7 olis tosiaan se oikeanpuoleinen takana...
     
    hartsa69 ja artz tykkäävät tästä.
  5. artz

    artz Gearhead

    Kiitos vastauksista!

    Mulla on Daycon letku tossa odottamassa:
    https://www.summitracing.com/parts/dac-72226
    En tosin summitilta mutta tuo kuitenkin. Jossain luki että saattaa tarvita katkaista pieni pätkä pois päästä että mahtuu kunnolla. Saa nähdä onko sama homma vai sopiiko sellaisenaan.

    On selvästi hitaampi starttaamaan mulla, joten testaan toista akkua varmuuden vuoksi ja sen jälkeen vaihtuu startti samantien jos ei nopeudu. Mielummin ennakoin kun olen epävarmuudessa..

    Hyvä tietää että touhuan oikean parkkisensorin kimpussa. Ensin putsaa liittimen ja vaihtaa anturin jos vielä temppuilee.
     
  6. el rookie

    el rookie 3rd gear

    isalmela tykkää tästä.
  7. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    ^ "Tarvitset pääsyoikeuden" ? ei näy kuva...
     
    el rookie tykkää tästä.
  8. el rookie

    el rookie 3rd gear

    jospa nyt toimisi!
     
    isalmela ja hartsa69 tykkäävät tästä.
  9. isalmela

    isalmela Gearhead

    Laitahan hintaluokka ja mieti käykö vaihdossa käyttö- tai harrasteauto. Pistä vaikka yksityisviesti tai sähköpostilla Ismo.salmela (at) Hotmail.fi
     
    Mr Banner tykkää tästä.
  10. oldirtyjuhis

    oldirtyjuhis Gearhead

    Jeep Grand Cherokee SRT-8 WK1 huolto-osia olisi edelleen myytävänä.

    Sopii Jeep Grand Cherokee SRT8 WK1 vm 2006-2010. Hankittu alunperin SRT8 vm 2008 autoon mutta jäivät ylimääräiseksi auton myynnin vuoksi.

    Löytyy seuraavat osat:
    - uudet sytytystulpat 16 kpl NGK LZTR5A-13 (tavalliset ei platina)
    - uusi alavesiletku jäähdyttäjän ja vesipumpun väliin Gates 6PK2083
    - uusi moniurahihna merkki Gates 23036
    - uudet tarvikemalliset takajarrulevyt K7 350x28 koko
    - uudet tarvikemalliset takajarrupalat Ferodo FDB4777
    - lisäksi muutama desi jakolaatikon öljyä Mopar NV146

    Osa näistä osista sopii myös muut saman ikäluokan Jeep Grand Cherokee sekä muut SRT8 mallit.

    Kaikki yhteensä 220 euroa koko paketti.

    Erikseen ostettuna takajarrulevyt ja palat 150 euroa
    Sytytystulpat 16 kpl 50 euroa

    Osat Kajaanissa. Nouto tai lähetys ostajan maksaessa kulut. Huomioin kaikki asialliset tiedustelut. Tiedustelut 0400186937 tai juhis78@hotmail.com
     
  11. jtammel

    jtammel Gearhead

    Myöhäiset onnittelut myös täältä Oulun suunnalta!
    Annan ääneni ylävesiletkun 1-piece konversiolle. Kaksi kertaa korkkas se OEM mutkaliitos kesken ajon ja sitten paloi käämi ja vaihdoin 1-piece malliin. Problem solved.

    Alavesiletku ei oireillut minulla kummassakaan srt jeepissä mutta kyseessä on halpa osa ,joten miksipä ei vaihtaisi sen tuoreeseen samalla kun uusii jäähdytinnesteet.

    Tuo starttaus onkin sitten jännä juttu. Ex-harmaa jeeppi kärsi siitä silloin tällöin. Vaikka akun vaihtoi uuteen niin ei mielestäni hävittänyt ongelmaa kokonaan. Eli hieman laiskasti pyöräytti käyntiin.

    Nyt sitten nykyinen jeeppi on alkanut oirehtimaan saman suuntaisesti. Vaikka akkuna on 95Ah AGM akku niin tuntuu että start cycle alkanut laiskistumaan selkeästi. Eli saman asian ympärillä itsekin tässä pyörin että mille alkaisi.

    Niin ja mikäli ammattiapua tai varaosia tarvitsee niin ehdottomasti yhteys Jamantiin.
     
    artz tykkää tästä.
  12. jtammel

    jtammel Gearhead

    Muutaman kerran taisit täällä Oulun suunalla tulla vastaan tuolla jeepillä. Tosin itse en ollut jeepin ratissa silloin. Hieno musta "murdered" look oli jeepissä !
     
  13. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Mulla vaihdettiin tilalle Commanderin 1-osainen, alapuoli ei ole ainakaan vielä oireillut.
    Ja kannatushuuto myös Jamantille.
     
  14. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  15. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Jatketaan yksinpuhelua :rolleyes: Pitkään aikaan ei ole tullut käänneltyä sivupeilejä, nyt sitten pesussa käydessä vänkärinpuoleinen ei taittunutkaan. Liekö näissä jokin tietty juttu syynä? Vai ihan vaan jokin moottori, kytkin jne.
     
  16. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Päivää vaan pari vuotta od bannissa ja tulin utelemaan niin kännykkä muisti salasanan. Kirjauduin sitten. Jeepissä nyt 86417km mittarissa. Otin liikenteeseen ja käytiin pojan kanssa Oulun autonäyttelyssä. 262km keskikulutus 17.4litraa e85 tankissa.. pari vuotta kulutusta seurannut niin e95/e85 50% seoksella menee alle 13litran. Puhtaalla bensalla 14-15väliin. Mulla on korkeammat "maastorenkaat" 45sarjalaiset niin kierrokset laskee. Ja ilman diablosportin mittarin säätöä näyttäisi 10km/h väärin. Auto on taas myynnissä nettiautossa. Levoton sielu haluaa jotain erilaista mutta ei tiedä mitä unelma auton tilalle voisi laittaa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Mulla alkaa mittarissa olla 175 000. Eipä tuolle oikein vastaavaa "unelmaa" tilalle ole, pitäisi melkeen siirtyä kesäautolinjalle tyyliin 60-luvun puolivälin jokin, ja ajaa talvet jollain järkevällä :p
     
  18. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Talvet sitten jeepillä
     
  19. nallevaari

    nallevaari 3rd gear

    Onkos kellään srteen vanteita, voisin kohtapuoliin tarvita. Ei viitsisi leipoa vanteelta vanteelle keväin syksyin…
     
  20. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Päivää taas. Forumilla ei tule käytyä vuosia boikotti jatkuu vaikka tämä on yksinkertaisesti paras jenkkiautoforum. nytkin tulin pyörähtään kertoakseni että jeep vaihtoi omistajaa tuossa elokuun lopulla.auto oli kesän seisonnassa. Hän löytyy nykyisin Tampereen suunnalta. Hyvä peli ja oikea unelma mutta rakkaus kuihtuu.. aikansa kutakin. Nyt ajellaan hyundain käyttöpakulla ja mietitään mitä seuraavaksi. Tällä hetkellä mikään ei tuota omistamisen halua. Jeepin vaihdossa tuli rakenneltu buell että jotain jenkkiharrastetta kuitenkin. (ps.myynnissä nettimotossa:)). Palataan taas joskus. hyvää uutta vuotta.
     
    Fuselage ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!