-65 Buick Wildcat, värikoodi T

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Jacka, 29.3.2016.

  1. Jacka

    Jacka Gearhead

    Pitäisi tässä kevään ja kesän aikana viedä Wildcat maalaukseen... Body platessa on värikoodina "T", eli Champagne Mist. Tietääkö joku mikä on oikea värikoodia (esim. DeBeer, Glasurit)? Tai mistä sen saisi selville?
     
  2. pinola

    pinola Gearhead

  3. Jacka

    Jacka Gearhead

    Hei, auto edelleen maalaamatta. Eli alkuperäinen väri edelleen hakusessa. Mistä saa tilattua ko väriä. Ainakaan paikallinen automaalikauppa ei pystynyt toimittamaan liukkarina. Vesivärinä löytyy neljää väriä, sävyistä ei mitään tietoa. Ja maalari haluaa liukkarivärin, ei vesiohenteista...
     
  4. Kimmoh

    Kimmoh Gearhead

    Moro

    Minulta löytyy kaava ko. väriin. Laita yhteystietosi vaikka yv: nä niin laitan tiedot sulle.

    T.Kimmo
     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Sait Jacka yv:n
     
  6. Jacka

    Jacka Gearhead

  7. matti R

    matti R 3rd gear

    Minun kokemus on että maalikaupat ei löydä 60-luvun sävyjä noiden netistä saatavien tietojen avulla. Eikä oikein löydy edes mallikappaleen avulla.
     
  8. PPG ainakin tehnyt 65 Buick värejä.
    Mikäs maalarilla on kun ei vesiväriä suostu laittamaan? jos metalli, niin se vain on tehtävä.
    Jos ei ole metalliväri, sitten liuotin akryylinä.

    Eikö nuo pysty tekemään, jos on vanhat kartat ja tiedot.
    Minä olen saanut aina 30luvun sävyjä Dupontilta muutettuna tämän päivän linjaston reseptiksi.
     
  9. Jacka

    Jacka Gearhead

    Kiitos tiedosta. Olisko antaa jonkin sellaisen firman yhteystietoja mitkä voisivat autaa löytämään oikean sävyisen maalin? Parista paikkaa kyselly mutta ei ole kuulemma kaavoja.
     
  10. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Jos siinä on yhtään ehjää alkuperäistä hyvää maalipintaa vaikka ovikarmeissa tms niin sävyn saa selville maalikameralla.

    P.s. itsellekin oli yllätys kun ei '93 Lincolniin löytynyt sopivaa värisävyä kartoista. Kameralla katsottiin niin kävi ilmi että Renaultin kartasta löytyy oikea sävy. Paukkupullon tuolla koodilla teetin ja oli just oikee.
     
  11. HiMO

    HiMO Gearhead

    juurikin näin ku kustom stw sanoo....pellinpala käres maaliliikkeeseen.. siitä kameralla vertaus ja voila väriä teköhö...mutta ku siitä teherähä vitun vaikiaa ja ankiaa .niin siihe sekootetaha alk. peräinen värikoori jota ei mikään tiärä ja mennähä kysymähä että onko toi sitte samaa väriä kun toi kameralla löyretty ..ei tiätenkään oo ja värin tekiä lopettaa ettinnän kun se ei oo samaa väriä prikulleen.....mutta löyretystä väristä ei kukaa osaa sanoa että onko väris sävys tippa enemmän tai vähemmän jotain ainesta....kun alakuperääses väris.. sävy kumminkin 95-100 % sama ja kun koko paska veretähä yli kyseisellä maalilla
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  12. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    Car Paint Centerin koneella on vesivärikaava.
    T / Champagne Mist metallic.
     
  13. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

     
  14. Luulen että jos ei saa suomesta niin kirjoittaa asiasta jenkkien merkkikerhon sivuille.
    Minulle PPG teki joskus kaavan nykymaaliin 1957 chevyn maalista. Orkkis oli 1k metalli (jotain sellua vai mitä se olikaan) ja maalattiin 1k metalli akryylinä. En halunnut 2k metallia kun lakan kanssa on liian kiiltävä.

    Storen autovärillä voi olla vanhoja karttoja. Vanha firma ja myynyt samaa tuotemerkkiä kauan. Toki tuommonen uusinta uutta oleva helvetin kallis kamera on kyllä hyvä. Jos vanhaa maalia on ja kiilloittaa sen kuvattavan alueen hyväksi, tulee täydellinen sävy.
     
  15. matti R

    matti R 3rd gear

    Nuo maalikaupat missä olen käynyt ottavat värikameralla tiedot ja sitten hakevat mikä valmiista väreistä olisi lähinnä. Luulin että tekevät täsmälleen saman kuin malli mutta ei ollutkaan niin. Ei löytynyt täsmälleen samaa, ei ulkopintaan eikä sisäosiin.
     

Kerro tästä muillekin!