1959 Cadillac Coupe DeVille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja PetriN, 22.6.2016.

  1. Herje

    Herje Double Gearhead

    Jk Kustoms näkyi nyt facebookissa mainostavan että tekee Cadillac korjauspeltejä.
    Ja on laadukas Suomi tuote.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  2. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Rataspää käkkylä tais toimia alkusysäyksenä kun siihenhän JK-Customs teki/tekee edelleen aikalailla peltihommaa.:D
    Mutta joo,ehdottomasti Suomi-tuote jos vaan mahdollista.:)
     
    Herje ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  3. EVO X

    EVO X Gearhead

    Jep, omaan autoonhan nuo pellit tuli Canadasta. Se on muutenkin jo hitsattu ja maalattu, ettei itsellä enää tarvetta. Katsoinkin että JK:lla oli siellä kaksin kappalein caddyjä työnalla, ja tarjosi myös irtopeltejä.

    Hyvännäköstä duunia se Petri siellä vääntelee, ja hyvä että edistyy tämäkin projekti.
     
    LPV ja Herje tykkäävät tästä.
  4. PetriN

    PetriN 3rd gear

    [​IMG]

    Nyt jos olis tekemässä uusia putkia vaihteiston öljyn jäähdytyksellä, niin kuuluuko 59:ssä mennä putket metallisena koko matkan vaihteistosta jäähdyttimen alaosaan, vai onko edessä kumiletkuosuutta? Nythän tuossa vanhastaan on tuollaiset prässätty letkut.
    Mutta mikä on alkuperäinen tapa? En ole kuvista varmaa tietoa löytänyt.
     
    rekkamies tykkää tästä.
  5. EVO X

    EVO X Gearhead

    Tuo on suurinpiirtein oikein. Eli putket tulee metallisena laatikolta tuohon lohkon etupuolelle, jatkuu siitä palanmatkaa kumiletkuna, ja päissä on taas metalliputket. Orkkiksena metalliputket on hieman pidemmät tuolla jäähdyttimen päässä kuin kuvassa näkyvät.

    Ei nyt ollut uusista kuvaa, mutta vanhoista löytyy:
    Eka+kesä_CAD3.jpg (1600×1200) (bp.blogspot.com)

    Ja tosiaan nuo on kaksiosaiset, eli siinä on liitos tuon kumiletkun ja takaosan metalliputken välissä. Näin siis uusissakin, mitkä on paikallaan.
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. PetriN

    PetriN 3rd gear

    Kiitos hyvästä kuvasta. Tuo kumiosuus putkissa helpottaa huomattavasti putkien taivuttelua. Ei tarvi niin moneen kertaan sovitella, eli kolistella putkien kanssa maalipintoja.

    Olipas sulla ruosteinen kone. Ja kaikki muukin ympärillä. Pyyhkijänmoottori sentään ruosteeton.
     
  7. EVO X

    EVO X Gearhead

    Eipä mitään. Juu se 40-vuotta pellolla näkyy väkisinkin jossain. Se etu tuossa amerikan ruosteessa on, ettei rokot ole sellasia syviä. Toisin sanoen noista osista tuli siistit puhaltamalla ja maalaamalla. Moni Euroopassa majaillut auto jos pääsee ottamaan noin paljon väriä, niin se ruoste syö niin syvältä, että osat vaatii jo kittauksen, että niistä saa siistit. Pyyhkimen moottori on alumiinia niin se on säästynyt.
     

Kerro tästä muillekin!