putsahtelu,poksahtelu ja ravistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kemer, 2.7.2021.

  1. Kemer

    Kemer 2nd gear

    eikä kyse pusikossa käymisestä vaan onko moottori silloin laihalla,rikkaalla vai muuten vaan vanha paska
    kun tyhjäkäynnin seosruuvien(edelbrock)pyöritelty ensin max käyntiin sitten pikkasen takasin ja näin kahteen kertaan molemmin puolin välillä tyhjäkäyntinopeutta hifistellen tehty virallisen ohjeen mukaan,ei auta.
    Ravistaa pikkasen ja tosiaan poksahtelee / putsahtelee mutta semmoset oireet.Alipainemittarikin ollut kiinni kaasarissa kuskin puoleisessa eturöörissä ja näyttää viisari vihreällä pysyvän kuten pitääkin mutta pikkasen värisee alueella ,kaasua ryntäyttäen nousee alueen ulkopuolelle mutta palaa vihreälle kun käyntinopeus putoaa normaaliksi.
    Kierroksilla tuntuu käyvän ok eikä vetopuolella murheita mutta juurikin liikennevaloissa tms tuo ravistus häiritsee ja sekin välillä isompi tai pienempi vähän tilanteen mukaan.
    Parkilla tai N samat oireet kuin vaihde päälläkin.
    Tulpanjohtoja syynätty ja kikkailtu ettei tulisi risteäviä läpilyöntipaikoja eikä johdotkaan huonot vaan puoliuudet joilla tämä murhe ei siis ratkennut mutta tulipahan idea josko siinä vika.
    Kärjetön sytytys.
    Sytytys noin 10 astetta ennakkoa alipainesäätö irrotettuna+tulpattuna siksi ajaksi,tulpat ok kunnoltaan+väriltään,ei kuluta öljyä ja moparin pikkulohko kyseessä josta ei ilmavuotoakaan löytynyt imusarjan tienoilta eikä tehostimiakaan.
    Helppoja ideoita ja kikka kolmosia,tarkoitus ei ole tuon vuoksi purkaa suuremmin....:(
     
    Muokattu: 2.7.2021
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos tuo seoksista on kiinni, niin laihalle kuulostaa.
    Kokeile säätää seosruuveista korkein käyntinopeus/paras alipaine, ja siitä vielä vähän rikkaammalle, niin selviää johtuuko pelkästään seoksista.
    Voit kokeilla myös muuttaa perusennakkoa.
     
  3. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Täytyypä kokeilla tolleen ellen jo pyöritellytkin sattumalta noin kun useampaan kertaan koittanut säätää noista 2 eturuuvista pyöritellen eestaas....
    Sytytys on silleen kun se parhaiten tuntuu keskivertoisesti toimivan+kulkevan sisuskaluiltaan vakiokoneeksi .
    Koitetaas edetä tuolleen ,Kiitos!
    Muita ideoita?
     
  4. Voisiko jossain olla olla ilmavuoto?
     
  5. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Voishan se toki olla mutta kun ei löydy vaikka ruiskuttelee palavia aineita kaasuttimen kuin imusarjankin saumoihin,ei vaikutusta ja kun ei mahdollisesti vuotavia tehostimakaan löydy ja alipainemittarikaan ei moista vuotoa osoita niin ei tiedä mitä tiivistää?
    Vaatisiko esim vakioisen 600 Edelin tyhjäkäyntineulat tms rukkaamista eli ruuvisäätö ei riitävä tai voiko tommonen putsahtelu ja ravistelu joutokäynnillä johtua jostain puoliviallisesta tai kuoleentuneesta venttiilikoneiston tai sytytysosasta tms?
    Tulpat tosiaan kuivat ja nätinväriset ,käy hyvin kun saa pikkasen kierroksia ja sanotaanko että
    kun polkee epänormaalin raskaasti kiihdyttäen nin semmoista dieseltyyppistä mustaa saastetta pukkaa jonninverran mutta ei sinistä jos tämä avittaa tai liityy tähän tyhjäkäyntiin jotenkin?
    Koneenkorvakkeen kumit näytää ehjiltä ja pultit kiinni,vaihteenvalitsimen asennolla ei merkitystä auton seisoessa ja tätä sinänsä pienehköä ongelmaa ihmetellessä.
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Neulat ei Edelissä vaikuta tyhjäkäyntiin, seosruuvit riittää varsinkin vakiokoneessa tyhjäkäynnin säätöön jos muuten kaikki ok ja jos ruuvien pyörittely yleensäkin tuntuu vaikuttavan käyntiin?

    Tuoho oireeseen voi hyvinkin olla syynä myös hieman vuotava venttiili, kuoleentunut venttiilijousi tai sytytyspuolen katkokset.
    Puristuspaineiden tai ohivuotojen mittaus vois kertoa jotain.

    Kiihdyttäessä mustan pukkaaminen putkesta kertoo yleensä hyvin rikkaasta seoksesta sillä hetkellä, vai karstaako sieltä putkista vaan irtoais rajusti poljettaessa..?
     
  7. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Mikähän voi aiheuttaa mutkaan kantatessa, ja kaasua polkaistessa röpeltämisen. Vähän niinkuin tulvisi, mutta pensanpinnat kuitenkin säädetty netistä kaiveltujen ohjeiden mukaan. Edelbrock 1405 ja suht vakio 318. Muuten pelaa hyvin, mutta mutkaan kun koittaa kengittää ni röpeltää. Varmaan luistonesto?
     
  8. 3964

    3964 3rd gear

    Miten rajusta kanttaamisesta on kyse,edeli rötää kurvissa kun kunnolla kurvaa ja jarruttaessa saattaa sammua.

    Aika arka noille g voimille tuo bensaletkun pullistuma.
     
  9. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    No ei kyl niin kovaa kyytiä ole, etteikö pitäs pelata. En oo aiemmin moiseen törmännyt, vaikka on vastaavia ollut... Täytyypä vielä pensapinnat kattoa.
     
  10. frank

    frank Gearhead

    Tää on huumoria.Ravistaa ja tärisee liikennevaloissa,vapisee ja pyrkii sammumaan. Compcamsin nokka aiheuttaa näitä oireita. älkää suuttuko..
     
  11. 3964

    3964 3rd gear

    Vanha ketju,mutta kommentoidaan jos jollekkin olisi apuja.
    Olen ihmetellyt/tutkaillut ontuvaa tyhjäkäyntiä ja nyt taisi syykin selvitä,sytytys tulpat on olleet aina kuivat ja hyvän näköiset,mutta vastusarvot tulpissa heitteli 7-89k ohmin välillä.

    Ei ihan tasainen kipinä ole ehkä ollut sylinterien kesken.
     

Kerro tästä muillekin!