RA-571, URA-10 Buick lesabre 1964 4d ht historiasta tietoa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jesmender, 7.11.2021.

  1. Jesmender

    Jesmender 1st gear

    Kellään tietoa otsikon Buickista?
    Nykyinen rekkari RA-571, aiemmin URA-10.
    80-luvun alussa muutoskatsastettu chevyn koneelle.
    Jossain vaiheessa poistettu kaikki listat ja ovenkahvat yms.
    Nykyään valkea, ainakin tumman vihreä joskus ollut.
    Vissiin ainakin 70-luvulla jo Suomessa ollut?
    Historia kiinnostaisi ja jos vaikka jostain vielä löytyisi matkan varrelle jääneitä osia?
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Reissailtiin ahkerasti joskus 97-2000luvun alkuvuosina. Voitti aikanaan nnc:n jonkin sortin cruisingin paras raggariauto- palkinnon, (vajaan korin kaljaa). Tuolloin oli orggis naulapäätekniikalla.

    Mukava reissureki, ja tuli oltua kuskina auton ollessa kellertävä pienillä punaisilla scallopeilla.
    Tekniikka oli myöhempiem omistajien toimesta vaihtunut, liekkö loota porsinut(en siis tiedä?)
     
    Muokattu: 27.11.2021
  3. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Kilvessä (”RASTI”) olisi ainesta ”Hauskoja kilpiä”-ketjuunkin.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  4. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Siihen aikaan ei tullut mieleen ajatella rekkareita noin, jotenkin nuo viitoset ja neloset ei taivu mielestäni kirjaimiksi...
     
  5. Jesmender

    Jesmender 1st gear

    Ok. Varmaan monenlaista reissua nähnyt...
    En tiiä millon chevyn kone vaihtunut. Vuonna -82 jotain ainakin muutoskatsastettu.
    Jossain vaiheessa ovenkahvat ja listat poistettu yms.
    Liekkö kellään tietoa tästä?
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Olisko se sittenkin ollut tuolloin 350:llä-mutta tietty buickin koneella että oli kiinni BOP-jakoisessa hydramaticissa?
    Se voi olla ollut vaihtunut silloin 82 -mistä päättelit että tuolloin olisi letukan tekniikalla jo ollut?

    Ai niin, rytmiryhmämme vilahtaa lesabrella "walter de camp":in ns.dokumentissä jossa ovat ruisailemassa stadissa 90-luvun puolivälissä
     
    Muokattu: 9.11.2021
  7. Jesmender

    Jesmender 1st gear

    Trafin tiedoista löytyy vaan, että 5.73 vaihdetun koneen tilavuus.
    Nykyään chevyn 350+th700
     
  8. Jesmender

    Jesmender 1st gear

    Oliko sillon 2000 vielä ovenkahvat paikoillaan?
     
  9. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Juu oli kahvoilla ja kromiteksteillä, ja luulen että kone oli tuolloin 350 "dauntless" buick (68-80). Se ei kummemmin jäänyt mieleen, toimi kuin puikki- ainakin moneen muuhun aikalaislotjaan verrattuna...
     
  10. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Autorekisteriluettelo 1967 kertoo: URA-10, BUICK 64, HEMMI JAAKKO, INS
     

Kerro tästä muillekin!