Jeepin rengaspainevahti kiukuttelee - mikä avuksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Janne_P, 15.11.2021.

  1. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Potilas on 2006-mallinen Commanderi.

    Alkanut ampumaan infonäyttöön tekstiä :

    "Service Tyre Pressure System"

    Mitähän tuossa nyt pitäisi huoltaa ? Ei siis ilmoita "Low Tyre Pressure" vaan nimenomaan tuota huoltokehotusta huutelee ajossa noin 10 min välein.

    Tuota rengaspaineen valvontaa ei ilmeisesti saa (ainakaan ihan helpolla) koodattua kokonaan pois päältä ?
     
  2. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Näkyykö kaikki anturit järjestelmässä,mulla on Cadillacissa kesärenkaissa kaksi rikki niin herjaa tuota.Ei saanut ohjelmoitua pois käytöstä kun on turvallisuus varuste.
     
  3. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Jeepistä en tiedä, mutta emännän 2015 fiestasta sai koodattu sillai pois että ei herjaa kun kerran käynnistäessä että ei toiminnassa ja sit poistuu
     
  4. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Mä sain koodattua pois -07 Grand Cherokeesta.
     
  5. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Miten tai millä wehkeellä tällainen koodaus onnistui ?
     
  6. Janne_P

    Janne_P 3rd gear


    Kesärenkaissa on 4 toimivaa anturia ja talvirenkaissa ei yhtään anturia. Riippumatta siitä kumpi sarja on alla, huudot ja herjaus pysyy ihan samanlaisena.

    Yks kesärengas kun kävi vuotamaan, niin silloin huusi vuorotellen matalaa rengaspainetta ja huollon tarvetta.
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mä poistin omasta 05 grandista sen rengaspainevalvonnan JScan softalla, kännykällä ja obd porttiin tulevalla BT adapterilla.

    Yksikään jeeppihuolto tätä ei pystynyt tekemään niillä virallisilla testereillään. Vaikka jeepillä on siitä ihan huoltotiedoite miten se tehdään.
     
  8. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Pitänee hommata JScan-yhteensopiva BT-mokkula ja kokeilla tätä, jos se kerran Grandissa onnistuu, niin miksei onnistuisi Commanderissakin. Ihan vitun ärsyttävää se jatkuva plimputus ja tekstiherja näytöllä.
     
  9. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    omassa 2005 CRD grändissä "wrtng rdruckf"
    saa pois ajamalla 10min alle 24kmh niin kuittautuu vahti pois
     
  10. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear


    Jscanilla.
     
  11. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Toi on lisäksi hemmetin halpa scanneriohjelma.
     
  12. Ostin 2007 F-150 pick upiini rengaspainevahdit (VDO) paikalliselta "osaajalta". Ei vittu saatu niitä millään keinolla aktivoitua. En tiedä mitä paskaa mulle möi.
    Tilasin itselle aktivointi piipparinkin ebay:stä.

    Eilen vaihdettiin uudet vahdit joka vanteeseen Rengastien Autotarvikkeessa. Olin ennemmin tilannut uudet anturit Rockautosta. kotona sitten kokeilin aktivointia Ihme ja kumma nämä itse hommaamani toimi ja loppui auton jatkuva ilmoittelu ja vikavalokin katosi.
     
  13. -TK-

    -TK- 1st gear

    Ota akku irti

    Itellä 2010 Patriot, ostaessa palo tpms valo myyjä liikkeen mukaan alla olleissa talvirenkaissa tarvike vanteilla ei ollut tpms anturoita joka siis aiheutti vika valon.
    Eräänä aamuna Jeeppi ei käynnistynytkään ja syyksi paljastui hecho en mexico sähköt, joita korjatessa otin akun irti.
    Oli pari tuntia sähköttä ja sen jälkeen hävis rengaspaine häiriötkin ja alkoi näyttämään painetta renkaissa, oli siis tarvike vanteissakin lähettimet.
    Toiminut nyt 4 vuotta normaalisti renkaiden vaihdon jälkeenkin
     
  14. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Todennäköisesti on myynyt sulle "eurooppalaiset" anturit, toimivat eri taajuudella kuin jenkkiläiset (413MHz/315MHz)
     
    mopo-ukko tykkää tästä.
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mistähän sen huoltotiedotteen löytäis?? Kun ei sitä merkkiorganisaatiossa löydetä!! Onko oikeasti sellainen ohje olemassa??

    Koitin merkkitesterillä (jep Witech löytyy, ei oo halpa, lisenssi yli 2000/vuosi) ja ei oo siellä sellaista kohtaa, jossa sen sais deletöityä ja ei saa edes arvoja nollattua, saa alimmillaan ne 28 PSI:hin, nollaus kuulema sammuttaa järjestelmän....
     
  16. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Tuo oli mulle uutta,mutta sen takiahan täällä roikutaan että tieto lisäisi tuskaa.
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No kyllähän semmonen on olemassa, pitääkö aina epäillä toisten sanomisia. Löytyy ihan helposti netistä, printtasin sen silloin mukaan kun menin merkkiorganisaatioihin hommaa kyselemään.

    Sen verran täytyy kyllä nostaa hattua merkkiliikkeelle, ettei ne edes yrittäny ehdottaa mulle mitään laskua siitä ettei ne osannut tehdä mitään.

    Ja joo, mä etin sulle sen tiedotteen.

    Edit: huoltotiedote lähetetty Jamantille sähköpostiin.
     
    Muokattu: 18.11.2021
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    En epäillyt, en löytänyt vaikka etsin ja merkkiorganisaatiokaan ei sellaista löytänyt, kun kysyin sitä yhteistyökumppanilta, jolta tähän asti on kaikki löytynyt... Kiitos tiedotteesta!! Nyt yhteistyökumppanillakin on se, lähetin sen eteenpäin...
     
    hartsa69 ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    No tästä vinkistä otin onkeeni, ja hommasin JScanin. Niin vain sain tuon rengaspainevahdin disabloitua tuolla softalla. Hieno homma !
     
    Mr Banner, Fuselage ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!