Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ja joiltakin on parhaat ominaisuudet jääny lakanoille kun äiti on kaapinut tavarat sisäänsä...
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niinpä, nykyajan nuoret voi valita harvinaisista jenkeistä minkä haluaa, jos pinkka on vaan kunnossa. 70-luvulla jotkut meni ruottiin töihin jotta sai tuotua sieltä jonkun muunkin kuin kutoskoneella olevan vanhan Suomi-taksin harrastejenkiksi. Taikka rakentaa sen ruosteisen osakasan avoksi tai 2dht malliksi. Silloin saattoi ja vielä 80-luvullakin tyypit ajaa autollaan drag race kisoihin, ottaa putket pois ja kisata ja ajaa sitten takaisin. Niillä ajettiin jenkeillä silloin talvisinkin eikä kuskattu trailereilla tai käyty pari kertaa kesässä näyttäytymässä kylillä.

    Opelin commodore tai varsinkin kad-sarja oli gm omistuksesta johtuen hyvin amerikkalaisvaikutteista. Kuten oli monet muutkin merkit silloin back in 60’s. Opelin diplomatissa oli 327cid ja turbo hydramatic. Muihinkin sai ainakin ruksaamalla gm kasin. Että kaukaa ei eurojenkki käsite ole niihin tullu.

    Muuten 1970 commodore GS/E oli yhtä rivakka kuin 911 porsche testin mukaan.
     
    daavid-son tykkää tästä.
  3. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Käytettiin alkupään commodoressa powerglide vaihteistoakin cih:hin jatkona ennen kuin tuli 3vaihteinen
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. tapsah

    tapsah 2nd gear

    tänä päivänä on näin jälestä päin kaiken muun kunnon ihmistä hämmentävän ohella se että jotkut aikanaan jopa isompia japsiautoja käsitti japsijenkkeinä jos niissä vähänkin oli jotain jenkki-flairriä...
     
  5. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Uudessa Klassikot -lehdessä on muuten BTT-1 esittelyssä.
     
  6. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Olen usein laittanut tänne ilmoituksia, joissa kusetetaan ostajia tms. venkoilua.

    Mutta nyt kerrankin positiivinen myynti-ilmoitus:
    https://www.nettiauto.com/peugeot/309/12547511

    Joku on tykännyt ajaa 309 Pösöllä yli 700 000 km. :odbiggrin:
    Myyjäliike luottaa myytävään kohteeseen: "Tällä taitat matkat varmasti ja lämpimästi. Lähtee käyntiin pakkasesta ja ei jäädy adblue tässä mallissa."
    Hintalaatusuhde on siis kohdallaan, kun Pösön hinta on 450 e. Mutta jos se on asiakkaan maksukyvyn ylittävä summa, niin näköjään tähän saisi myös osamaksurahoituksen. Eikä edes tarvii hankkia auton hintaista kaskoa.
     
    Kruunusaari, Kustom STW, Stang_81 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Aika miedot 23 000km vuoteen keskiarvolla :odcool:
    Ja toi on kuitenkin ainakin kuvista päätellen aito Lapin auto, eikä suolattu missään etelän teillä :odwink:
     
  8. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead


    Tuosta kun riipasee takapenkit pois ja rekkaa pakuksi, jo vain on halapa ajella. Ja kori jos on hyvä niin remppaahan voi aina tehä kun kori on auton kallein osa. Ainakin vakioautoissa, kilpurit on erikseen.
     
    Kruunusaari, PetteriT, jknR ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    varmasti pakuksi rekisteröimälllä ei paljon halvempaa kulkinetta löydy.
    korihan noissa ei ole ongelma. itselläni aikanaan tuollainen 309 ollut ja ei siihen ruoste puraissut. olisikohan peräti ollut galvanoitu koppa? Sähköthän noissa on mitä on, ei minunkaan 309:ssä mitään hienouksia ollut, mutta sähköjen (ja hetkittäin niiden puutteen) takia kyllästyin. Ajo-ominaisuuksien puolesta tuo kyllä hakkaa samanikäiset corollat ja sunnyt.
     
    Kruunusaari tykkää tästä.
  11. kippis

    kippis Gearhead

    SK- ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Kuva konehuoneesta olisi kiva. Myös moottoritilavuuden ilmoittaminen cideinä toisi selvyyttä ilmoitukseen. Ei sitä koskaan tiedä missä se SBC luuraa. Noin niinkuin yleisellä tasolla viittaamatta mihinkään tiettyyn ilmoitukseen.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  13. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Hintojen arpomista olen ihmetellyt useinkin. Ja nyt taas. Joku kaupittelee kulahtaneen näköistä -63 4D sedan Impalaa kutosella ja rattimanuaalilla, hp. 15000. Joku perikunta yrittää myydä -72 sadface Challengeria hintaan 45000. Ja joku myy hienon näköistä -61 Thunderbirdiä reilun kympin hintaan. Ei vaan jaksa ymmärtää. Kyseinen T-Bird on mun silmissä kolme kertaa arvokkaampi kuin se lintta kutosImpala :confused:
     
    Muokattu: 29.11.2021
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Se on varmaan ostettava se T-birdi.

    Onko se Unibody-pelote vai mikä, mutta T-birdeissä ei silleen hinnat pompsahda. Chevyn fullsizet taas on jotenkin "mä haluun just tommosen auton ku Snoopin videossa" ettei jengi tajua, että vaikka Pontiacin samanlaisen, mutta äveriään sais halvemmalla. "Chevyn osat on halpoja" tekee harrastemarkkinoilla samaa harhaa, kun "Toyota Corolla on ikuinen" käyttismarkkinoilla.
     
    Catiska ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Artsi Bunker, leivonharri ja matti R tykkäävät tästä.
  16. leivonharri

    leivonharri Gearhead

  17. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Peeaa tykkää tästä.
  18. spike

    spike Gearhead

    Kruunusaari tykkää tästä.
  19. tapsah

    tapsah 2nd gear

  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jaa, ei sillä että olisin ollu tinterissä tai edes sinne menossa mutta ei kait se kuvan laatu siittä parane jos ei kohdekaan ole kovin kummoinen.

    Vai tarkoitetaanko tässä meisselin kuvia?
     

Kerro tästä muillekin!