rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Kaikista helpointa on laittaa rasti ruutuun tilatessa niin menee verot suoraan.Nettitullaus on nykyisin helppoa verrattuna Vantaalla tiskiltä toiselle pomppimiseen. Jos se paketti on Fedexin hoteissa niin sähköposti sinne jos haluat itse rullata, taitavat ottaa pari kymppiä tullauksesta.
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Peukutan edellistä. Mulle tuli tällä viikolla noita valmiiksi tullattuja. Meni päivässä Suomessa postin läpi. Itse tullaten Vennamon Pekan kauttaa tahtoo läpimenoaika olla pari viikkoa.
     
  3. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Maanataina tuli rock auton tilaus fedexillä. Verot olin maksanut tilatessa. Viime viikolla kuitenkin fedexiltä tuli seuraavanlainen sposti.
    Hei,

    tullataanko yritykselle vai henkilötunnukselle? Tämä lähetys on DDP, joten saisimme kaikki kulut veloitettua lähetyspäästä, mikäli tullaus tehdään henkilötunnukselle.

    Ystävällisin Terveisin, jne...
    Vastasin että olen verot maksanu tilatessa ja että ei ole henkkaria ennenkään tällaisessa kyselty. Eivät vastanneet mitään mutta paketti kuiten tuli.
     
  4. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Joo tarkkana saa nyt olla, kyllä kaikenlaisia huijareita pyörii netissä.

    Tilasin pari viikkoa sitten Hawaijilta tavaraa, Fedex pyysi tullaukseensa henkkareita eikä siinä mitään, samasta numerosta tieto tuli kuin tähänkin asti. Käski laittaa sähköpostiin, muutaman päivän päästä oli pieni paketti ovipielessä (mitään infoa ei tosin ollut tullut). Ja mitään summia eivät ole vieläkään pakettiin liittyen kyselleet.. o_O
     
  5. kalervo1

    kalervo1 1st gear

    Luotettava firma , tilasin59 cadillacin mittarivaijerin kuvaston mukaan 59 mutta todellisuudessa taisi olla 64 ylöspäin . Sivusto virhe , palauttivat rahat toimitus kuluineen ,ja vaijeria ei tarvinnut lähettää takaisin .
     
  6. DslCat

    DslCat Gearhead

    Propsit rokkiautolle o_O
    Tilasin äffään etu- ja takajarrupalat, Brembot. Tulivat eri paikoista omina lähetyksinä.
    Etupalojen paketin sinetti korkattu ja toisen parin nyytistä puuttui kumilenksu, rasvat, hw sekä Brembon tarra:eek: Tuotepalautusko..
    Laitoin kuvan kera noottia. Palauttivat palojen hinnan + sen lähetyksen kulut vaikka siinä oli muutakin nostamassa hintaa. Parasta oli saatesanat: uutta ei juuri nyt saatavilla, tuotetta ei tarvii palauttaa..
    Eihän niissä mitään vikaa ollut o_O Puutui vain rosteriläpyskät, jotka (repair kit, kumineen) tilasin seuraavassa tilauksessa..
    Mitään tullia tai alviahan en noista maksanut :oops:
     
    Artsi Bunker tykkää tästä.
  7. Moon aina ite tullannut ja ei ne paketit missään fedex, posti tms. varastoilla ole makoillut.
    esim. em. firmat lähettää automaattisesti sähköpostiin viestin kun saapuu ja voi ne ennemminkin tullata suomen järjestelmän kautta. Systeemi sanoo että "tavara ei ole vielä saapunut maahan, mutta voit tullata etukäteen...."

    Kai se on vaikeaa ja hidasta. Onneksi ei minulla ole käynyt niin.
    Vähän kun viitsii RockAuton tilausta tehdessä katsoa montako lähetystä on tulossa eli monestako varastosta,... ja sen mukaan vaihdella tuotteita niin saa helposti rahtia alas ja pakettimäärän tiputettua esim. 4stä 2een.
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. DslCat

    DslCat Gearhead

    Noiden lähetyspaikkojen takia sitä välillä tulee vaihdettua tuotemerkkiä, että samaan pukettiin saisi. Mutta esim. yli 10kg/kpl jarrusatuloiden kanssa ei ollut merkitystä oliko paketteja 1 vai 2, mutta tullitta jäi kun alle 150€ erikseen.
    Juuri tulli- ja luovutuspäätöksen samalla molempiin, mutta toinen tulee eri koneella, eikä ole tullattavissa kun ei ole saapunut Eu-alueelle. Fedexin appilla pitää oikeaa hetkeä kytätä - s-postin kautta kestää..
     
  9. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Minne laitoit kuvan ja nootit? Niillähän ei kotisivuilla ole nykyään ollenkaan mitään yhteystietoa mihinkään asiakaspalveluun, ainakaan ilman vitullista salapoliisityötä, vaan kaikki reklamaatiot pitäs mennä sen nettisivujen automaatin kautta.
     
  10. DslCat

    DslCat Gearhead

    Joku vuosi takaperin piti vielä olla säpo yhteyksissä suomen fedex rahastuksesta - ärähtivät, niin toimi heti hyvin..
    Tuohan onnistuu hyvin sieltä omien tilausten kautta; avaa sen tilauksen ja tuotteen rivin. Oikealla nappi "Arrange a return / Report a problem" > Select reason > alta valitse vaihtoehdoista.. > next > siellä tulee vastaan "attach a file" tms.. vastaus tuli 1h sisällä
     
  11. Maicol x

    Maicol x 1st gear

    Fedex 2 päivää luvannut toimittaa ei mitään! Vantaalta Espooseen enemmän kuin 2 päivää?
    Jenkeistä Vantaalle tuli kahdessa päivässä!
    Googlessa pettyneet puhuvat viikoista! Mitä hele...!
     
    juko7 tykkää tästä.
  12. DslCat

    DslCat Gearhead

    ^
    Tässä 3 viime paketin kohdalla oppinut, että ranskasta lähtevää pitää kytätä. Tulee n klo 03-04 Vantaalle, ja Fedexin appiin tulee ilmoitus odottavasta vapauttamisesta n. klo 08. Sen jälkeen on oltava nopea tullaamaan ja ilmoittamaan luovutusluvasta kun n. klo 09 kuriiri tulee noutamaan päivän ajot. Menee seraavaan päivään muuten saanti Vantaan osoitteella.
     
    juko7 tykkää tästä.
  13. DslCat

    DslCat Gearhead

    Tuollainen viesti tupsahti.. kääntäjän kieltä.
    Aika moni mun Rokkiauton paketti kulkenut Memphisin kautta viime aikoina..
     
  14. tero79

    tero79 3rd gear

    tialasin läjän kamaa.. pre pay custom ja reilu viikko ni kotiovella paketit siistissä läjässä! homma Rokkaa!!
     
  15. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Mun paketti oli lykätty postnordin toimitettavaksi suomessa vaikka tuli fedexillä US -> Suomi välin ja tämä selittää miten paketti tulee valtamerien yli muutamassa päivässä ja se vika 50km suomessa kestää liki kolme viikkoa...

    Fedex ilmeisesti käyttää postnordia alihankkijana ja tämä selvisi mulle vasta kun vihdoin sain jonkun ihmisen aspasta kiinni ja pääsin kyselemään missä mun tilaus oikeasti menee.
     
  16. Matti

    Matti Gearhead

    Kun maksaa valmiiksi tilausta tehdessä kaikki höpöhöpöt niin paketit ei kiertele sitä 3 viikkoa pitkin poikin. Huomasin tämän kesällä. pääsääntöisesti paketit on olleet 3pv +1 kotona
     
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    FedEx lähettää postia jostain maksamattomasta laskusta? Rokkiautosta tilasin tiivistesetin ja maksut tietty meni tilauksen yhteydessä. FedExin s-postissa on vaan joku epämääräinen numerosarja, josta ei selviä mitään. Riitautin tietty.

    Niin ja olisivat vieneet rahat suoraan kortilta, jos olisi ollut katetta..
    Onko muilla kokemuksia tällaisesta?
     
  18. matti R

    matti R 3rd gear

    Ruotsista TA motorsilta tulevat PostNordilla mutta jos on pieni lähetys niin PostNord käyttää Suomessa Postia alihankkijana ja kaikki seuranta loppuu siihen.
     
  19. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Mulla oli viime talvena ongelmia "haamulaskun" kanssa fedexillä ja kesti joku 6kk saada selvitettyä asia.

    Lähettivät siis karhulaskua aiheettomasti ja meni niin pitkälle, että tuli jo perinnästä ukaasi ulosotosta. Sain homman keskeytettyä kun soitin perintäfirmaan, selitin tilanteen ja lähetin heille kaikki meilikeskustelut joita oli mun ja fedexin välillä sekä tiedot mun nettipankista josta selvisi laskun olevan maksettu.
    Keskuslaskutus jossain euroopassa ja siellä joku laahasi jalkojaan eikä auttanut mitään vaikka miten monta kertaa soitin suomen fedexille.
     
    Seevu tykkää tästä.
  20. DslCat

    DslCat Gearhead

    Muistelen parin vuoden takaa vastaavia haamulaskuja tulleen ensikerroilla FedExiltä (silloin kun rokkiauto vaihtoi pois DHL:ltä). Aikanakin firman nimissä kun tilasi, olivat muka oikeutettuja joihinkin komissioihin omasta mielestään. Laitoin viestiä Rokkiautoon, ja liitteeksi FedExin vaatimukset, lupasivat laittaa ruotuun ja niin tapahtui - seuraavana päivänä FedEx kyseli toimitusajankohtaa, eikä laskuja ole ehdotellut.

    En suostunut heidän asiakasnumeroa vastaanottaa, enkä käytä heidän tullaustyökalua tai anna heidän hoitaa vaan ite niinkuin luovuspäätös, alv jne..

    Nyt näkyy tosiaa PostNordia käyttävän asiamiehenään pk-seudun jakelussa. Se on sen verta kurafirma, paketit seilaa autojen ja terminaalin väliä useasti. Viikko meni nyt tullauksesta 15km päähän toimistuksessa - mikä *itutti kovasti kun toisen puolen jarrusatula tuli 1 päivässä pihaan.
    Laitoin rokkiautooon meiliä että maksoin extraa FedEx Expressistä kesti saman mitä ilman Exää, vastasivat 2 h sisään. Hyvittelivät isommalla discount koodilla - pitihän se inistä 1,5 € takia :eek:

    PostNordilla vaihdan tyylin takaisin "perinteiseen" - eli plokkaan kaiken Osumakujalta noudoksi kun ohi kuitenki ajan. Ei tartte afrikka/intian pojan seikkailla talven pimeydessä - ei sen puoleen kiltin ystävällisiä ne ovat, mutta ehkä hivenen säikyn oloisia :p
     
    Muokattu: 12.12.2021
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!