Käsijarrun autom. säätö MOPAR

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja kippis, 10.9.2021.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    mites se käytännössä toimii tuo säätö, kyseessä -72 c body ?
    missä vaiheessa se tajuaa olla säätämättä liikaa ?
    tossa pari kertaa käyny silleen että toinen takarengas pyöri enää millään eteenpäin, pakilla menis kyllä.
    ei muuta kun ylimäärästä jumppaa kun irrottaa renkaan ja rummun ja säätää kenkiä.
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Sitä mukaan kun hihnat kuluu, tähtipyörä säätää kenkiä lähemmäs rumpua. Sulla jumittaa siellä vaijeri, sylinteri tai sitten rummun tai hihnan pinnat on huonot joten se säätyy liian kireälle.

    Mulla oli toinen eturumpu yksinkertaisesti liian kulunut, joten säätö veti sen jumiin parin jarrutuksen jälkeen.
     
  3. kippis

    kippis Gearhead

    Joo alkaa kengät olee jo ehtoopuolella. Jos uusis samalla rummun niin saisi kaksi ongelmakohtaa suljettua, kiitti.
    Kyl se nimenomaan käsijarrun käytön jälkeen jumahti kiinni toi rengas. Ei se jalkajarrun käytöstä mene lukkoon.
     
  4. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Käsijarru säätyy manuaalisesti.
    Käsijarruvaijeri jumittaa luulisin.
     
  5. kippis

    kippis Gearhead

    Olikos se niin että se jarrukenkä missä on vähemmän pintaa, siis pituudesta noin 2 tuumaa puuttuu tulee eteenpäin, keulaa kohti?
     
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Juuri näin. Pitempi kenkä taakse, ja lyhyempi eteen, takajarruissa.
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

    pitempi takajarruvaijeri oli juminu kiinni, uutta odotellessa.
     
  8. kippis

    kippis Gearhead

    jenkeistä tuli uudet kiinalaiset reybestokset =)
    ihan eri luokkaa oli ne vanhat vaijerit. esim. se lukitus joka tulee jarrukilpeen niin uusissa ihan onnettomat lukitusklipsit, olisko alumiinia ja vanhoissa ihan terästä / rautaa, jäykät.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Sama huomio itelläkin, klipsit raybestoksissa ovat melko löysät vrt. orggiskaapeleihin, ite vaihdoin Buickkiin. Muuta huomiota ei sinänsä ollu kun että eri materiaalia kuori, sitähän ei voi sanoa kumpi parempi, mutta eiköhä nuo auton loppuelämän kestä. Vieläkun muistaa ne kunnolla rasvata nyt ennen auton alle asennusta, sitten niitä ei tule kyllä käytännössä ikinä rasvattua, ainakaan kunnolla.
     

Kerro tästä muillekin!