Mielipiteitä jenkkipicupeista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Valkoselkätikka, 29.10.2021.

  1. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Joku mimmi britteinsaarten ylämailta?:p
     
  2. tero79

    tero79 3rd gear

    Karvasta ylämaan karjaa!! :)
     
    Dataviilaaja ja SauliK tykkäävät tästä.
  3. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Ei kyllä pidä mitenkaan paikkansa. Ei vakiona, eikä edes helposti. Tietty jos jonkun Teboil tarinan haluaa jostain repiä kun joku tyynellä kelillä ajoi 700km putkeen yöaikaan yhdeltä istumalta. Tuskin edes takavetoisena on ilmanvastus niin paljon pienempi, että ton kokoluokan ajoneuvolla mennään jollain neliveto Hiluxin kulutuksella?

    Itse en ainakaan pääse oikeen millään alle 13l/100km. Ehkä nippa nappa 12 jos käy jonkun vähän pidemmän reissun samalla tankillisella. Talvella muutama litra enemmän, Ei tota ainakaan kannata käyttää valintakriteerinä, että "helposti menee alle 10l/100km" koska se ei tule pitämään paikkansa.
     
  4. kma68

    kma68 Gearhead

    Isoissa moottoreissa voi olla isot kulutuserot jo erilaisten ajotottumustenkin vuoksi. Esim. sukulaisen korkea Starcraft kuuskakkosella söi kuulemma matka-ajossa kymmenen litraa, mikä voi hyvinkin pitää paikkansa pitkällä matkalla tasanopeudella. Auto oli silloin vielä uusi ja moottorikin tikissään, jolloin kulutuskin on ollut pientä. Sama koskee tietenkin muitakin autoja.
     
  5. tero79

    tero79 3rd gear

    5.7 dx.. 9l/100 km :)
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    -93 dually lyhyt 6.5 t 12 satkulla matkassa,g 30 6,2 11 satkulla. matkassa
    ja -20 lähtee vaivatta ilman lämmitystä .autojen kunto ratkaisee paljon,suurin osa pidetään ns ajo kunnossa vaikka millä sätöksellä.
     
  7. sirkus

    sirkus Gearhead

    2008 crew cab shor bed 2500hd d-max full delete ja 15, jotain on isoin tankkaamalla laskettu mitä oon saanu viemään ja sillon on ollu autotraileri perässä. Koko viimekesän ajot meni 12l keskikulutuksella vaikka ajelin n.99km/h satasen alueet
     
    Artsi Bunker tykkää tästä.
  8. Akit

    Akit 2nd gear

    Samansuuntasta kulutusta mulla duramaxilla 2500hd. Maantiellä päässyt jopa 9.3l kulutuksiin tietokoneen mukaan. Keski n.12-13. Ja renkain 260/70-18
     
    tero79 tykkää tästä.
  9. tero79

    tero79 3rd gear

    Mulla samoja kulutuksia akit:n kans ku oli samanmoinen kulkine alla.. :)
     
  10. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    6,2 diisseli oli kyllä hyvinkin taloudellinen moottori siinä GMT400 kopan Fleetsidessä mikä minulla oli. Sillä saattoi tosiaan päästä hyvissä olosuhteissa ihan karvan alle 10l/100km, kun ajoin Lahti - Vantaa väliä 5 päivää viikossa 100km/h mittariin Cruise päällä. Taisin tosin pitää siinä ehkä 235 leveitä renkaita ja sehän meni kyllä aika pienillä kierroksilla lukkoturbiinilla. Luulenpa tosin, että jos sitäkään autoa on enää yhtään missään olemassa tässä 11 vuotta myöhemmin, niin suorituskyky tuskin on enää ihan tuota tasoa.
     
  11. kma68

    kma68 Gearhead

    Onhan diiselit perinteisestikin melko pihejä raskaissa ajoneuvoissa, mutta vastaako se kysyjän tarpeeseen jahtiautosta. Ainakin itse olen tullut toimeen 5,8l bensakasilla hirvimetsällä, kulutuksen pyöriessä 15-20l haarukassa eikä porukkakaan ole vastaan ollut. Tälläisia autojahan ei varmaankaan osteta pieni kulutus mielessä, vaan mihin tälläistä tarvitaan ja toisinaan iso lava-auto tai vani päihittää pienemmät mennen tullen. Nykyään tosin metsästäjät ovat alkaneet käyttää paljon nykyaikaisia, vähän käytettyjä citymaastureita, joilla pääsee hyvin metsäteitä kohtuu kulutuksella. Mutta onhan tälläinen reilu "äijämaasturi" siinä mielessä loistopeli, että mitä huonompi keli niin sitä mukavammalta se tuntuu.:)
     
    impala67 tykkää tästä.
  12. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Uusin V8 Magazinen takakansi ja uusien RAM pickuppien mainos, vuoden 1991 lehden takakansi ja Chevy pickuppien mainos.:cool:
    [​IMG]
    Ilmankos mainos tuntui todella tutulta, kun on nostalginen ulkoasu jo 30 vuoden takaa. Hienoja molemmat, ja voiko automainos tuosta enää parantua.
     
    Isamu, Stang_81, Fuselage ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Vain pilkkua siirtämällä.
     
    impala67 ja redneck1 tykkäävät tästä.
  14. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Mites noita nyt vertaillaan, että onko markkahinnat muuttuneet suoraan euroiksi? :odsmile:
     

Kerro tästä muillekin!