6.2D talvikäytössä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Arkkumies, 11.12.2021.

  1. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Minä ajelin monta talvea Buickin STW:llä jossa oli pickupmallin kuuskakkonen. Koppa alko agressiivisesti mätänemään 4-5 sadantuhannen kohdalla. Lämpesi suht nopeesti, mutta eberin laitoin koneen ja itseni takia. Ja 2akkua. Kulutus loikkari laatikolla alle 8litran , kaupunkiajossa 10. Ongelmana että öljypohja pitää muokata että kone mahtuu, ja ettei se vuoda öljyä. yks probleema saada turbiini lukko pelaamaan, onnistuu kyllä kun joku tietää mitä tekee. Hyvä juttu oli myös hydrobuusteri, ja Buickin sähköinen lämppäri systeemi. Ei ollut alipaine pumppua ollenkaan. Lisäksi tankista pitää ottaa imusihti pois, jos se on bensa auto ollut. Ja vielä HD jouset vähintään eteen + astron iskarit kun motti painaa niin paljon. En tiedä onnistuuko diesel swapit enää, valmiina näitä ei löydä kyllä mistään. Aivan hirveä homma jos hyvin meinaa tehdä.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Moottorin oma alipainepumppu ei riitä jarrutehostajaan, hydroboosterin lisäksi Pontiacin pahvikyljen sähkötehostin on myös hyvä vaihtoehto, lämppäriin alipaineet riittää, ja kun kaverille kuuskekkonen laitettiin, ei siinä kyllä öljypohjaa muotoiltu, auto 84 Olds Custom cruiser. Muuten olen sitä mieltä, että hankalaa on löytää hyvää 6,2 dieseliä, viimeiset on tehty lähes 30 vuotta sitten.
     
  3. Vaari1960

    Vaari1960 1st gear

    Tuli ajettua n: 6vuotta 6.2D Vanilla läpi vuoden,tietenkin oli roikan nokassa talvella 2-3h,yhdellä punaisella akulla,loppu ajasta oli joka päivä työmatkaa N:250km,yhden kerran teki tenän,oli starttin yks hiilen johto kärynnyt poikki,helppo korjaus,taas mentiin,nyt ollut huollossa jonkin vuoden,nyt onkin lohkolämmitin molemmin puolen lohkoa,jos joutuu pakkasella käynnistään,,.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  4. spike

    spike Gearhead

    Eikös uudet dieselswapit ole nyt kielletty? Vain jo aloitetut saa viedä loppuun. Eli jos auto on ollut kokoajan liikenteessä niin ei onnistu enää. Vai olenko ymmärtänyt noi uudet pykälät väärin?
     
  5. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Ei ole tarkoitus tosiaankaan itse dieselöidä mitään, mietin vain että kannattaako tarttua tilaisuuteen jos tulee vastaan pitkäkatto tuolla dieselillä. Toki omaan käyttöön saattaisin ottaa jonkin Cedric-muinaismuistonkin tai muun vastaavan.
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Nyt on ihan uutta matematiikkaa mulle toi laskukaava hyötysuhteelle.
     
  7. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Kieltämättä minullekin.
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!