Hullu idea - supercharged crate kone 90-luvun Z71 Sportsideen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja W11N, 28.12.2021.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

  2. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    Olisi 489 stroke ruisku isolohko ja siihen vortech kylkeen, helposti 700-800hp . Vaparina 560hp/850nm
     
    tero79 tykkää tästä.
  3. Rambo John J

    Rambo John J 1st gear

    GM BluePrint Engines löi aikaisemmin tässä keskustelussa yleiset odotusarvot aika korkealle siihen mitä tehdasuudet hevosvoimat saa nykyään korkeintaan maksaa eli n. 14,40€ / hp:

    560 hp = 8.064 €

    700 hp = 10.080 €

    800 hp = 11.520 €​

    MIAMIDRAGRACING tosin palautti aika nopeasti takaisin maan pinnalle kun muistutti jotain sellaistenkin kuin rahtien, 4-8% tullimaksujen sekä 24% alvin olemassaolosta.
     
  4. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    No sanotaan nyt vaikka sitten varovaisesti, että 700hv ja hintaa 10kiloa. Eikös se sitten ole ihan linjassaan:D. Ja tämä on tietysti kotimaassa tehty! :p
     
  5. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Moottori 11.703€
    Lentorahti 1800€
    ALV 24% 3240€
    Tulli 4%540€
    Kone tallissa, yhteensä: 17 283€
    Vesipumppu 500€
    Bensapumppu 400€
    Startti 350€
    Muut 500€
    YHTEENSÄ 19 033€

    Atlantin ylityksessä kadonneet hevoset 50hp => 765hp

    19 033€/765hp = n. 25 euroa / hp

    En ole varma paljonko Blueprintin koneesta katoaa heposia Atlantin ylityksessä. Voihan se olla, että jos iskee myllyn dynoon niin se 815hp löytyy täällä Suomessakin. Tärkeämpänä pointtina tässä vain se, että tuo Ameriikan veroton hinta on vielä aika kaukana siitä hinnasta mitä menee ennen kuin moottori on käyntikuntoisena konepeiton alla.

    Laivarahdilla saa säästöä mutta näinä aikoina voi tulla ikäviä yllätyksiä sen kanssa. Jotkin moottoritoimittajat suosivatkin lentorahtia. Varmaan kyllästyneet selvittelemään hätääntyneen ostajan kyselyjä miksi moottoria ei kuulu.

    Pahoittelut kun ollaan aika lailla off topic.
     
  6. rotax

    rotax 2nd gear

    Tai sitten ostat rullaavan projektin ja välittäjän avustuksella kone kii, auto Suomeen ja ostohintahan on tullille/ verottajalle projektista n: 6-8 kilo euroo moottoreineen. Kone pois ja myyt projektin eteenpäin rullaavan tai toimivana. Eli rahdit+ alv:it tohon ostohintaan päälle. Ja näin sulla on hieno 632 paljon edullisemmin, vai onko?
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  7. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Joku muistikuva on siitä, että uudehkoja harrikoita taidettiin tuoda aikanaan samalla lailla.

    Tai jotain. Nehän nyt näyttää edelleen samalta kuin ennenwanhaan. :)
     
  8. Mä luulen, että se samannäköisyys koskee niiden kuskeja enemmänkin.;)
     
    artsiracing tykkää tästä.
  9. max

    max Double Gearhead

    Alkuperäisen kysymyksen äärelle mitä se vaatii.
    Tässähän päästään helpolla,sillä sehän vaatii vaan rahaa.
    Hieman ynnäsin ja arvioin mitä sydämensiirto maksaa.
    Mopar motti(30k)+kulungit päälle,koko voimansiirron uusiminen,lukematon määrä osaa ja nippeliä ja nappelia,sekä tässä tapauksessa paja joka näin ison homman tekee,pääsin lukemaan 60K euroa.
    Ei paha,olispa sit ainakin omanlaisensa Sportside.
     
    Muokattu: 6.1.2022
    W11N, three hundred ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kaveri ajatti Santalalla tuollaisen Blueprintin 632:sen ja Suomessa mitattiin 830hv.
    Joskus näinkin päin.
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Yhden blueprintin mopar 408:sin dynotin eagle racingissa ja se tuotti muutaman hepan ja nm erolla sen mitä mukana tulleissa dynopapereissa luvattiin.
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  12. W11N

    W11N 1st gear

    Laskin, että auto ja tuontikulut mukaan lukien koko projekti tulisi maksamaan jotain 60-70k välille, ehkä innostus lisääntyy ja päästään seuraavalle kymmenluvulle kuitenkin. Mutta auto on tulossa ja osia kerätään. Selvittelen minkä koneen siihen uskaltaa tuoda Atlannin yli että saa järkevästi leimalle.
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kuulostaa järkevältä.
     

Kerro tästä muillekin!