Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tarkoittaako tämä sitä, että voin laittaa museoautooni gepardikuvioisen vinyylikaton?
     
    Inlinee tykkää tästä.
  2. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Vaikka kyseisen aikakauden dildon vaihdekepin nupiksi jos saat perusteltua tarkastajalle läpi että semmosia noissa aikanaan käytettiin ja on kyseiselle aikakaudelle ollut tyypillistä :rotfl:

    Tosipeleissä sitten aika paljon vaikuttaa se kuka sattuu tarkistamaan. Mutta missään ei vaadita että auton pitää olla 100% originelli.

    Tuskin kannattaa asiaa hirveästi pohtia ja miettiä muutenkaan, aika laajalla skaalalla näyttäs nuo kamppeet museoon menevän ja hyvä vain mitä laajemmalla skaalalla menevät. Joskus muinoin ei menny ku vakiovanteet läpi, nyt menee ne 18" "vakiotyylisetkin" vanteet läpi kun monissa museopapruissa nähny että on ihan leimattu ko. billetti jne vanteilla.
     
    Malossi, isalmela ja leivonharri tykkäävät tästä.
  3. three hundred

    three hundred Gearhead

    Kesäkuussa Buick GS museoitu ja american rasing vanteet meni läpi kun oli orginaali kokoiset, kysyin et oisko suuremmat kelvannut niin vastaus oli et ei käy!!!
     
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Tottakai jos kyseessä esim e34 bmw niihin on uutena näyttelytiloissa ruuvatttu varmaan suuremoiakin ja vakio kokokin osassa malleissa 17. Mutta jos mennään pari kymmentä vuotta vanhempiin, ei pitäisi olla mahdollista jos lähemmäs alkuperäistä kokoa on vielä saatavilla.
     
  5. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Useampia museoautoja tiedän missä ihan papereihin hyväksytty esim. 17-18" tuumaset vakiovanteiden replicat, vaikka orkkikset ollu 15".
     
  6. three hundred

    three hundred Gearhead

    Niin…. Kyl minäkin tiedän… eihän pointti vissiin siinä ollutkaan vaan että mitä oikeesti saisi hyväksyä….. Selviä tasapuolisia rajoja ei tunnu olevan.
     
  7. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Viis vuotta sitten oli tarkoitus museokatsastaa Mustang HT -66. Tarkastajat tuli talliin autoa ihmettelemään. Yhtäkkiä ne huomas että tässähän on 15" vanteet. Ei tämmöset käy, kun alkuperäinen koko on 14". Sanoin että löytyy multa myös 14 tuumaiset Slotit ja rupesin niitä pulttaamaan alle, kun ne hoksas että täähän on ollu alunperin kutoskoneelle. Vaikka kaikki tekniikka oli vaihdettu kasikoneista vastaavaksi, niin homma tyssäs siihen.
     
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kyllä sen kikottimen pitää olla VIN numeronsa mukainen. Veikkaan että mustangissakin se on erilainen L6 ja V8 autoissa.
     
  9. Minä menin rekisteröintikatsastamaan museotarkastettua Mussea kun katsuri vittuili että ei ole samat renkaat ja vanteet kuin kuvassa(peltivanteet kapseleilla),vastasin että mä sain nää alla olevat aluvanteet yheltä katsurilta niin halvalla,meni läpi ja naurettiin.
     
    Charger´69 ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    No, eipä vaan aina ole niin ollut. Tiedän monia autoja joissa kone vaihdettu kutosesta kasiin ja ovat museorekisteröityjä. Ja lähinnä toi mun kirjoitus oli ihmetteleyä siitä, miten on mahdollista että on saanut "ylisuurilla" pyörillä museostatuksen.
     
  11. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kuten tälläkin foorumilla on tullut jo moneenkertaan esille; se mr tarkastuksen "taso" riippuu täysin tarkastajasta.
    Kun tarkastutin 66 chevelle malibu farmaria, niin eka kysymys oli "niin mikäs tämä auto oikein on?". Kerroin merkin ja mallin niin toinen kysymys oli " milläs sinä sen perustelet?"
    Sitten piti decoodata se VIN numero: merkki,malli, korimalli, vuosimalli,missä valmistettu ja monesko valmistettu ko linjalta.....
     
    dart -66 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  12. Solvent

    Solvent 3rd gear

    pptalo, leivonharri, Peeaa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

  14. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  15. julmajari

    julmajari Gearhead

    -51 kaiser Volvon 2 litrasella ja manuaalilla, huhhuh...
     
  16. daavid-son

    daavid-son Gearhead

    "226 CID flathead 6 cyl was based on a Continental Engine (not to be confused with Lincoln cars). The Henry J used either a Willys 134 CID flathead four cylinder or a Willys 161 flathead 6 cylinder. The Kaiser Darrin sports car used a Willys 161 CID F-head engine"
    Ei kovin kummosia ole olleet nuo tekniikka vaihtoehdot alunperinkään.
     
  17. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ^ei voi olla huono kone kun Valmet kelpuutti sen trukkiinkin...
     
  18. Isamu

    Isamu 3rd gear

  19. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  20. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    ^
    "Tahankin Jenkkiin Svea rahoitus jopa ilman kasirahaa !"

    Rahoitettavaa summaa vaan ei ole kerrottu.
     

Kerro tästä muillekin!