Fiat 126 650cc moottori?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Smuug, 16.3.2022.

  1. Smuug

    Smuug 1st gear

    Ilmeisesti aika harvassa joten kysytään täältä josko jollain olisi myydä. Eli tuo 0.65L kaksisylinterinen elektronisella sytkällä tulisi tarpeeseen.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Olisko se Kari Pynnä, kuka 500:n ja näidenkin osien kanssa pelaa? Ja sitten FB:ssä on ryhmä, jossa esitellään 126:n moottorinvaihdoksia. Siellä voisi olla jolla kulla jäänyt nurkkiin. Ulukomailla tosin ovat useimmat.
     
    jknR tykkää tästä.
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, se. Silloli se harvoja Suomessa muutoskatastettuja 126 900cc turbokoneella. Ja slalom kilpa-auto etc. ja hain joskus siltä uusia osia tsadista kun oli asiaa isolle kirkolle. Se tilaili saksasta niitä osia. Hallitsi saksan kielen nääs. Taitaa olla vieläkin tallissa katalookit joissa kulutus ja viritysosia hintoineen. Tosin ainaskin 20 vuotta vanhoja.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sotkeutuu tämäkin topikki psknjauhannalla. Ebay.pl tuli heti alussa vastaan moinen moottori. Siellä FB ryhmässä on useampikin moottoripyörän koneella laitettu. Ketjuvetoja ja sähköpakkia. Ei olisi huono BMW1600GT:n koneella. Rivikutonen 126:ssa siis.
     
  5. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Oletko kokeillut fiatforum.fi? Sieltä löytyy nimimerkillä karpy ainakin tässsä ketjussa mainittu Pynnän Kari. Minulla on osina 600 tai 650 kone, en muista kumpi mutta en raaski luopua ainakaan vielä. Jotain ylimääräisiä osia saattaa löytyä. Onko noissa joskus ollut elektroninen sytytyskin? Omaan virikoneeseen laitoin kärjellisen tilalle kärjettömän 1-2-3 jakajan. Helppo asentaa ja toimii hienosti.
     
  6. F250

    F250 Gearhead

    Mulla on kärkijakajallinen moottori, ei jumissa. Hintaa 150 €.
    Sijaitsee Varkaudessa.
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Liittyy, jos ei moottorin puutteeseen, niin 126:n virranjakajaan. Meidän jälkimmäinen fiiu lopetti joskus tyhjäkäynnin. Ihan tosta vaan. Kaasuttelemalla kävi ja ajaakin saattoi. Mut ei käynyt tyhjää edes kaasarin putsaamalla. Nyppäsin virranjakajan irti. ”Ompa jäykkä”. Ei kai vaan. Purin ja rasvasin. Lykkäsin paikalleen ja sehän kävi taas tyhjää. Kuiva jakaja otti niin paljon momenttia, ettei 594cc kone pysynyt käynnissä!

    Fiiu meni 500:n omistajalle varaosiksi.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Punton kannella mahtitehot!
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Puntossa on liikaa sylintereitä. 126 ja viissatanen sen edeltä on kakspyttyisiä ilmajäähyjä.
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    No hitto, Pandaa tarkotin.
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joku sekasikiö 2 pyttyisellä ilmajäähykoneella ja etuvedolla on kait joskus ollut olemassa.
     
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo. Siin on kaksreikänen kansi, eli hiperffii..., kovin harvinaisia vaan nykyään.
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Rivikutosen tommonen koppi ansaitsisi. Turhan kalliita vaan noi 1600GT BMW motskarin koneet.
     
  14. Mites bokseri, kuten tässä Impissä:

    [​IMG]
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei pidä mennä parantelemaan parasta.

    Lärvikirjassa on oma ryhmänsä 126 moottoriswapeille. Motskarin kone mahtuu sinne takahutlariin aikasta hyvin. Pakki on sähkömoottorilla.
     
  16. jknR

    jknR Gearhead

    Fiat Cinquecentoa on tehty puolan markkinoille 704 kuutioisella kaksisylinterisellä moottorilla.
     
  17. fmila

    fmila Gearhead

    Jep, siinä uudemmassa Pandassa on moinen. Pitää melkoisen "urheilullista" räimettä moinen papattaja. Kerran jouduin ajamaankin ja oli aika urheilullinen "kokemus";)

    t. AM
     
  18. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Omassa viissatkussa on tilavuus kasvatettu 650:iin, Pandan kansi, nelikymppinen Lortto pienillä sisäkurkuilla, Pynnän speksien slalom nokka ja vauhtipyörää kevennetty parisen kiloa. GT Motorsilla yritettiin tasapainottaa liikkuvat mutta ei keksitty speksejä joten arvattiin. Kyllä se 130 kulkee 126:n vakiolaatikolla. 50% nousua huippuihin vakioon verrattuna. Parempi ajaa kuitenkin hiljaa niin ei tarvitse pelätä. Kääntää päitä enemmän kuin avo Deville.
     
    68corvette ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Oma 126 -73 594cc vakio kulki aikoinaan 110 mittarin mukaan. Mutta vaan kerran, mummon synttäreille mennessä suoralla. Muuten ei 105 yli viisari menny koskaan. Sen se tehaskin sille tais uutena luvata. Että ei se 500 vissiin vakiona sitte kovasti kulje.

    850 fiude sitten kulki oma tekemällä koneella vähintään sen specialin mittarin loppuun. Sen joka loppui siihen 160km/h. Tiijä sitte paljo huippu kun ei koskaan mitattu. Mutta ei meinannu pysähtyä 6-tiellä muuten kuin kahella jalalla yhtä aikaa jarrupedaalia polkemalla. Vaan jälkimmäinen ei kuulu tähän mutta ettei menis tääkään päivä kehumatta….
     
    Seevu tykkää tästä.
  20. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Viissatkussa on joku hevonen vähemmän ja tiheämmät välitykset. Muistaakseni tehdas lupaa 90 km/h huippuja ja siinä voi olla italialaista Lapin lisää.
     

Kerro tästä muillekin!