Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Mika vm sulla olikin nyt toi auto. No jos on uudempi kun 04 sit ICP anturin ruuvat poies, siinnä apumiehen venakopan päällä. Ja syötät sielt ilmat. IPR l on hyvä ol virrat pääl sit ei tuhise HPOP pumppu läpi. Kyllä uudemas kun 04 voi standpipet ja dummyplugit aiheuta saman onkelman. Koitat ilmatestin ja jos ei suutimet vuota sit ruuvat ne putket poies. Ylensä näkee kun ne o rinkulat on saanu kipiä.
     
  2. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Auto 06 ja moottori 03 nm. sinkkonen entinen ongelma näköjään.
     
  3. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...joo no tos on ICP anturi siel turbon vieres. Sinne on toivoton pääse minkä letkun kans jol ei nosta hyttiä poies. Mut täyty sit ot vaan venakopat poies ja oilrailis on niitä tulpia niitä kautta ilmapaineet menee... Toki jos vuoda toi HPOP pumpun liitos sit siihen saakka pääset kun otat turbon poies jne. Mut jos vuodo selviä enne sitö sitä sit ei tarvi ot turboa poies.
     
  4. MTJ

    MTJ 1st gear

    mikähän aiheuttaa sen että latausjännite heittelehtii 12-16V välillä? laturi jos ois loppu niin se kait ei latais kunnolla mutta nyt työntää välillä reilusti ylijännitettä. en löytäny ketjusta vastaavanlaista ongelmaa
     
  5. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    no jos ei oo kovin uusi laturi. Mahdollisest kulunut hiilet. Tai sit noi jännitesäätimen kontaktipinnat on päässy happama. Eli laturi poies. Tos on jonkinsortinen video. Sen verran et toda laakerinkupin kanta ei kannata poista. Vanhemis latureis on kovetunu muovi ja mene rikki. ja ne nastat tule näkyvin kun nostat sen säätimen poies. Kolme torxiruuvin kohdalla. Ne hapetu helpost ja silloin alka lataus heilua. Tai on jääny tehtaalt löysalle. Putsat ja takais kasa ja kokeilema Varo, hiilet jää helpost laakerin taakse kii ja voi men rikki säädint poistaes. Ja jos ei muuttu niin säädin tai diodisilta päässyt kärventyä.
     
  6. MTJ

    MTJ 1st gear

    varmaan sama sitten suosiolla tilata uusi jännitteensäädin kun ruveta vanhaa putsimaan. tuskin se kovin kallis on, tuleepahan kerralla kuntoon.
    tuohan vois onnistua laturi paikallaan kun se on siinä päällimmäisenä mukavasti
     
  7. Riskfull

    Riskfull 1st gear

    Äkkiseltään en löytänyt juttua ilmastoinnin kompressorin vaihdosta tähän myllyyn. Leikkas kiinni lomareissulta palatessa, kotipihaan kuiteski :) Tein homman itse pari päivää sitten ja ajattelin heittää tännekin pari pointtia.

    Youtuben monessa ohjevideossa kompura otetaan pois oikean eturenkaan kautta, ns. "lokari" purkamalla. Itsestä helpointa oli irroittaa jäähdyttimen tuuletin ja täten yläkautta mennä kompressoriin käsiksi. Tästäkin yksi video löytyi. Homma onnistui, vaikka tuskainen onkin. Ilman 13mm räikkätoimista lenkkiavainta en suosittele, senkin kanssa sai kiroilla tarpeeksi:D.

    Kompressori on siis kiinni kahdella 10mm. pultilla, jotka helposti avattavissa, ja yksi 13mm. pultti, jota saa kurotella sitten tosissaan. Autona tosiaan Excursion -03, moottorissa ICP anturi venakopassa.
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kun kompuran vaohtaa, kannattaa vaihtaa kampiakselin pyörintä-anturi. Se on mukavasti siellä alla. Omaani vaihtui kompura vuosi sitten ja anturi siinä samalla. Ihan vaan varmuudeksi. Ja tietysti Motograft
     

Kerro tästä muillekin!