Blacklist

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 25.5.2014.

  1. Ensi viikonloppuna aloitetaan Blacklist Street Racers-kausi Vesivehmaalla ja kun nyt siellä joudutaan ajamaan 1/8 milen matkaa niin tässä suuntaa antava taulukko katsojille ja kuskeille, joille vain varttimailin ajat ovat tuttuja.

    [​IMG]

    Saa jakaa, jotta sarjan seuraaminen olisi mielekkäämpää. [​IMG]
     
    artsiracing ja MIAMIDRAGRACING tykkäävät tästä.
  2. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Ehkä tulevaisuudessa kun kaikki asiat väistämättä vaikeutuu niin ajetaan jopa pelkkiä 60 jalkaisia. Sellaista muuntotaulukkoa ei sitten usko enää erkkikään :) No vitsit vitsinä, hyvä että vielä pääsee ajamaan.
     
  3. Keme

    Keme Gearhead

    Onko Blacklisti siis muuttunut aikojen vertailuun ja siitä on tullut autosuunnistusta jossa ensimmäinen maaliviivan ylittänyt ei välttämättä ole voittaja?
     
  4. ET1121

    ET1121 Gearhead

    Kyllä edelleen ensimmäisenä maaliviivan ylittänyt voittaa.
     
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Jos käytetään Kuitusen ajamaa vanhaa rata-ennätystä verrokkina niin pitäisi noin ajaa siis 5.5s aika 1/8 maililla että ollaan samassa vertailuarvossa.
     
  6. Blacklist kausi alkaa nyt tulevana lauantaina ja lista jatkaa siitä mihin se viime kauden päätteksi jäi.
    Parin listalla olleiden autojen myynti tosin vähän muokkasi listan järjestystä ja avaa paikan parille uudelle tulokkaalle.

    Tällä ryhmällä startataan:
    1. Toni Nurminen, Dodge Dart
    2. Tomi Rantakari, Duster
    3. Lappalainen, Angrybird
    4. Janne Uskali, Blacklist Buick
    5. Juha Rimmi, Corvette
    6. Jaska Husso, Dart
    7. Mikko Puha, farmari Golf
    8. Korhonen, Belvedere
    9. Sinä?
    10. Sinä?

    [​IMG]

    Listalla olevat kuskit ovat kuitenkin jo aktivoituneet ja haasteita on heitetty jo valmiiksi ilmoille tällä tavoin:

    Puha on haastanut heti alkuun Husson Dartin sijasta #6.

    Uskali on haastanut Lappalaisen sijasta #3 ja tämän haasteen häviäjän on jo valmiiksi haastanut Rimmi Corvetella, jolloin ajetaan listasijoituksesta #4

    Rantakari on haastanut #1 titteliä kantavan Nurmisen

    Ihan lupaavaa kahinaa siis tiedossa...[​IMG]

    Kuva: Veskun kuvatukset
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  7. juz-zi

    juz-zi Gearhead

    Voiko tästä ilmoittautua kahinoihin?
    Petri Lensu vihreä museo Volvo

    Petrin omat tunnukset kateissa ja salasanan palautus ei onnistunut.
     
  8. nikkez_

    nikkez_ 2nd gear

    Täältä tullaan dusterilla polskimaan altaaseen
     
  9. väsynyt

    väsynyt Gearhead

  10. Snporsche

    Snporsche 1st gear

    Altaaseen tullaan jos auto kunnossa
     
  11. Shirley

    Shirley 2nd gear

    Dartilla tulossa uimakouluu!
     
  12. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    En osaa uida! Siis en tule uimakoulu!
     
    Herje tykkää tästä.
  13. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Onkos yhtään raporttia tulossa tänne? Kaikki kun ei fasessa notku.
     
  14. Tässä tuore @blackliststreetrace listan tilanne Malmin jälkeen:
    1. Rimmi
    2.Nurminen
    3.Rantakari
    4.Lappalainen
    5.Puha
    6.Husso
    7.Uskali
    8.Korhonen
    9.Heikkinen
    10.Paukkuri

    [​IMG]
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  15. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Blacklist Buick raporttia Vesivehmaalta 27.8.2022



    Pitkästä aikaa vähän perinteistä kisaraporttia Youtube videoiden sijaan…

    Meillä oli tosiaan taustalla useamman viikon keinuvivun odottelu taustalla, joka saapui luonnollisesti vielä vähän myöhässä pikatilauksesta huolimatta, mutta ei siitä sen enempää. Auto saatiin edellisenä torstaina nippuun ja perjantaina käytiin testailemassa sitä ajamalla Mäntsälän pörinöihin sillä.
    Kaikki tuntui toimivan, joten ei muuta kuin lauantaina Vesivehmaalle ja heti mukaan Blacklist kahinoihin.
    Meillähän tosiaan kävi siinä sen verran huono tuuri, että viimeiset kaksi Blacklist kahinaa jäi juuri osapuutteen takia välistä, joten putosimme ulos listalta. Nyt jouduttiin sitten ilmoittautumaan haialtaaseen mukaan, jotta mahdollisesti päästäisiin listalle takaisin.

    Paikan päällä olikin sitten meidän lisäksi myös Mikko Wihinen ilmoittautunut Pikkiksellä mukaan haialtaaseen joka tarkoitti sitä, että molemmat jouduttiin viedä autot ensimmäisten joukosta ns. suoraan trailerilta viivalle.
    Tämä oli meille se pahin skenaario, sillä testivetoa korjailuiden jälkeen ei tosiaan ollut, radasta kunnosta ei kukaan tiennyt mitään ja vastassa oli varmasti yksi päivän kovimmista ja nopeimmista autoista.
    Päätimme ottaa kuitenkin ekalle vedolle sellaisen ratkaisun, että matalilla lähtökierroksilla liikkeelle, jottei menisi savuiksi ja sen jälkeen hanaa.
    Tämä tuntuikin toimivan vaikka lähtö muuten olikin varsin laiskan pulskea, mutta Wihistä ei lähdön jälkeen vierellä näkynyt, joten tätä kautta tästä lähdöstä rauhallinen voitto.
    Tämä tarkoitti sitä, että nousimme suoraan listalle sijalle 9. Tämä siitä syystä, että 10 paikka oli meidän viime kisassa ulos putoamisen takia vapautunut ja 9 sijaa pitävä Paukkuri ei myöskään saanut Darttia tänne kuntoon ja tämä oli hänen toinen perättäinen poissa olo, joten hänelle kävi nyt samanlailla kun meille viime kisassa, eli ulos listalta… Häviöstä huolimatta myös Wihinen nousi samalla listalle #10.

    Tästä alkoikin sitten varsinainen saalistaminen ja tähtäimessä nousta päivän aikana mahdollisimman korkealle, jos vain kuskia ja auto toimii niin kuin pitää. Unohtamatta sitä, että Wihinen tulee hiillostaen koko ajan perässä, samoilla nälkäisillä ajatuksilla…
    Seuraavaksi oli vuorossa sitten sijaa #8 pitävä Jaska Husso. Nyt näki että nopeimmat autot hakkasivat jo kovia aikoja, joten Vesivehmaan poikkeuksellisen hyvä preppaamaton latu parani huimaa vauhtia, eli lisää lähtökierroksia koneeseen ja viivalle. Nyt oli auto ja kuski, saanut jo pölyt pois harteilta ja 0.06 reaktiolla ja 1.5 alkuisella 60ft ajalla vietiin Husson paikka, 1/8milen ajan ollessa meillä 5.85s./204kmh.

    Joten ei muuta kuin uutta haastetta kehiin, lämpötilan vain samaan aikaan noustessa…
    Nyt haastettiin sitten sijalla #7 oleva Korhonen sinisellä Belvederellä. Olemme samasta kimppatalliyhteisöstä, joten Korhosta vastaan mukana on aina pieni tallin sisäinen vääntölisä ja samoin Korhosen avustajana toimiva Nykäsen Janne, osaa vanhana kettuna kaikki pikku kikkailut, jolla päästään kilpakumppanien ihon alle viivalle tullessa. Näin kävin viime vuonnakin… [​IMG]
    Nyt lähdössä kuitenkin odoteltiin ja viivyteltiin todella pitkään lähettäjien toimesta ja auto sekä vaihteisto alkoi jo valmiiksi olemaan todella kuuma. Burniksessa itse burnis jäi huonoksi ja vastaavasti Korhonen veti poikkeuksellisen pitkän burniksen, joten me vedimme sillä välin vielä uuden bönärin. Steitsaukseen tullessa oli tarkoitus käyttää pitkästä aikaa bumbia eli tulla viivalle ahdot ylhäällä. Mutta yllättäen bumb nappi ei toiminutkaan ja viivalle tultiin ilman paineita jolloin pakka meni vähän sekaisin ja Korhonen pääsi lähtemään paljon paremmilla reaktio ajoilla, eikä 1/8milellä pitäisi jäädä valojen vaihdettua enään paineita nostelee, kuten nyt tehtiin(reaktio 0.565s). Meidän onneksi myös Korhosella meni pasmat sekaisin lähdössä ja hän unohti kytkeä lähdössä ilokaasut päälle, jolloin Buick kerkesi nippa nappa ajaa Belvederen kiinni ennen maaliviivaa… 6.01s/199kmh ajalla. Kunnon säätöä molemmin puolin ja hauska huomata miten tässä lajissa tuo keskittyminen voi herpaantua ylimääräisen säätämisen takia ja pilata koko lähdön? Noh, jatkoon mentiin ja uutta matoa koukkuun,

    Seuraavaksi haasteen sai todella nopea ja siisti valkoinen farkku Golf, jota ohjastaa Mikko Puha, #6 paikalla. Volkkarista on saatu hyvin voimaa ulos, eikä autokaan liikoja paina. Nelivetoisena se on erittäin haastava peli eteenkin huonommilla radoilla. Nyt kuitenkin tuntui rata olevan meidän puolella, joten nostimme jälleen lähtökierroksia ja toivoimme, että pystymme nostaa ahtopaineet ajoissa riittävän korkealle ilman bumppia. Joten suoraan steitsiin ja ahtoja keräämään, sekä samalla tiukka tuijotus /keskittyminen valoihin, joka kannatti. Buick lähti kuin hauki kaislikosta, 1.43s. 60ft ajalla ja kuskin reaktiot olivat 0.08s. joten homma hoidettiin maaliin omalla päivän ennätysajalla 5.77s./204kmh. Puhalla vastaavasti jotain ongelmia lähdössä joten tämä oli vähän yksipuoleinen veto.

    Seuraavaksi haaste heitettiin sitten sijoituksesta #5 Lappalaiselle, mutta yllätykseksi saatiinkin kuulla, että hänellä oli jo voitto takana ja hän oli haastanut edellä olevan. Huonoksi tuuriksi kaikille jonka edessä oli Nurminen pysähtyi päivän haasteet tähän, sillä Nurmisella oli auto hajonnut(laatikosta pää-akseli poikki) jota ei paikan päällä pystynyt korjaamaan. Nurminen oli kuitenkin ajanut jo jotain haastevetoja päivän aikana, mikä oikeutti siihen, ettei hänen tarvinnut antaa omaa sijoitustaan takana tuleville näin halutessaan. Ja kun ensi viikon lopun Malmin kisa onkin sitten jo Blacklist kauden finaali on ymmärrettävää että kärkipään kuskit pitävät sijoituksistaan kiinni kynsin ja hampain. Tässä kohtaa tosin kello olikin jo yli neljä ja kalustoa niin paljon lineupoissa venaamassa, ettei tätä yhtä lähtöä enempää olisi millään kerennyt enään vetämään. Eli tältä osin olikin jo niin kuski kuin auto varsin lämmin ja haaste #5 paikan ajosta siirtyi Malmille.

    Päivän päätteeksi ajettiin kuitenkin tuolla vielä erikseen 1/8mile no prep finaali, jonka perään oli mahdollista käydä sneppaamassa vielä yksi testiveto, joten nyt nostettiin vielä lisää paineita pyttyyn ja yritettiin ajaa päivän nopeimmasta ajasta ihan vain huvikseen.
    Oli hauska huomata, että myös Wihisen Blacklist nousu oli ollut meidän takana samanlainen kujajuoksu, joka pysähtyi nyt tähän pattitilanteeseen, jonka hänkin päätti hyödyntää vielä yhdellä vedolla. Niinpä olimme molemmat peräkanaa odottamassa viivalla näitä vetoja ja allekirjoittanut saikin katsella burnismontusta aitiopaikalta Wihisen roderideä, jossa Pikkis keuli nätisti ja viuhtoi sen jälkeen oikealta vasemmalle ja kennojen välistä maaliin. (tämä oli lopulta päivän nopein 1/8mile aika, josta onnittelut Mikolle) ja pakko myöntää harvoin tulee lähtö alueella naurettua ääneen toisen vedolla, nyt kävi tosiaan niin, koska Wihisen veto oli niin naurettavan näköinen positiivisessa mielessä…

    Meillä oli kuitenkin samat ajatukset ja painetta sen verran kehissä, ettei huonommaksi aateltu jäädä ja nyt lähdettiinkin sitten jo 1.38s. alkuisella 60ft ajalla keulien viivalta ja kun keula tuli alas, lähti se taas uudestaan hetkeksi ilmaan. vetoa tuntui olevan, mutta puolen välin välin jälkeen moottori tuntui vähän paukkuvan putkeen ja ihan kuin kierrosrajoitin olisi käynyt pelissä, mutta maaliin tultua kaikki tuntui edelleen toimivan. Erikoinen kuvio. aika meille tasan 5.5598s./ 208.75kmh Eli päivän oma enkka, mikä oli positiivista, mutta vastaavasti jäimme loppari odotuksista lähen 10kmh jälkeen, joka hieman ihmetytti ja aiheuttaa jonkin sortin lisätutkimusta, sillä tiedon keruusta näkyi, että sytkä heitteli rajusti laidasta laitaan isoilla kierroksilla. Eli jotain jumppaa jälleen tiedossa…

    Kaiken kaikkiaan siis varsin onnistunut päivä, jengiä paljon paikalla, mutta oikeastaan ainoa iso miinus oli se, ettei taaskaan kadunmiehen päivillä ollut näyttötauluja maksaville katsojille näyttämässä aikoja. Tästä samasta asiasta reklamoitiin jo katsojien palautteen puolesta järjestäjälle, mutta toinen kerta peräkkäin ei voi olla enään sattumaan? Tämä on kyllä täysin väärä kohta säästää kuluissa ja kuten yksi tuohtuneista katsojista sanoikin, hän voi ihan hyvin ensi kerralla mennä ilmaiseksi moottoritien varteen katsomaan kun autot ajaa vierekkäin ohitse. Ihan yhtä paljon tai vähän silloin saa infoa mitä ne mahtaa milloinkin kulkea. Toivottavasti, tästä otetaan tosissaan opiksi eikä pilata hyvässä nousussa olevaa katukisojen maksavan yleisön kasvua.

    [​IMG]

    Over and Out, nähdään Malmilla ensi viikonloppuna Blacklist street race finaaleissa…


    Kuva: Kettil Rautio
     
    Kustom STW, potti, pe-le ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. GBS

    GBS 3rd gear

    Mikähän tän tilanne on Malmin jäljiltä?
     
    chevy thunder tykkää tästä.
  17. Larry

    Larry Double Gearhead

    Ot:
    Radio Cityllä kysyttiin tänään parasta moottoriurheilulajia, niin joku vastasti että sienestys.
     
    Kustom STW ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  18. sbc350

    sbc350 Gearhead

    ;)
     
    Larry tykkää tästä.
  19. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Nyt just ei pääse! Motti rikki!
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Paha tilanne!
     

Kerro tästä muillekin!