Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Juu, nuo tekijät on tiedossa. Ko-metille on muutenkin menossa toinen kardaani painotukseen.
     
  2. LauriK

    LauriK 1st gear

    Minkälainen tiiviste kuuluu jakolaatikon takapäähän josta akseli tulee pihalle k2500?
    Minkämoinen homma vaihtaa? Tiputtelee öljyä akselin juuresta
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Vuosimalli ja auton tiedot kuten bensa vai diesel, mikä jakis jne kannattaa aina mainita...noita jakiksia nyt ei niin montaa vaihtoehtoa taida olla, joten ihan hatusta heitettynä esimerkkinä 1995 K2500 6.5D.

    https://www.rockauto.com/en/catalog...ivetrain,transfer+case+output+shaft+seal,8440

    Muutenkin kannattaa katsella tuolta RockAuto:n sivuilta osat ja numerot, helppo myös tilata jos tarvitsee muitakin osia...tuo stefa varmaan löytyy helposti kotimaan vauhtikaupoistakin.

    Youtube:ssa löytyy hyviä videoita hommaan, ei pitäisi olla kummoinen homma...ajaa auton takapään vaikka vähän perse ylös päin johonkin, ensin 4 pulttia yoke:sta irti -> kardaani pois -> vanha stefa ulos -> uusi tilalle sopivalla hylsylla/holkilla/putkenpätkällä naputtelemalla ja kardaani takasin...lopuksi auto alas vaateriin ja öljymäärän tarkastus/lisäys.

    Jos ammattilaista kaipaa jakolaatikoiden ja nelivetojen yms. kanssa, niin kannattaa kysellä nimimerkiltä JAMANT täällä OD:lla...varmaa löytyy tollaset osatkin hyllystä.
     
  4. LauriK

    LauriK 1st gear

    Kiitoksia! Tosiaan jäi mainitsematta noi aika oleelliset tiedot. Mutta joo eiköhän noilla jo pärjää sen verran että uskaltaa lähteä vaihtamaan eikä heti ensmäitteeks tiputa jakista alas
     
  5. LauriK

    LauriK 1st gear

    Haulla ei löytynyt oikeen tietoa. Kyseessä siis gmc 2500 -95 6,5td. Miten näihin saa palautettua takavalon/vilkun kytkennät alkuperäisiksi? Mistä kohtaa näihin on yleensä tehty muutoksen maahantuojan toimesta
     
  6. LauriK

    LauriK 1st gear

    Vastaan itelleni.. ratin alta piti muuttaa kytkentää sekä vaihdelaatikon nurkilta runkopalkin sisästä sekä takavaloista vaihtaa pinnien paikkaa liittimistä
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika outoo, ei sillonkaan -95 ole tarvinnu niissä valoissa mitään tollasia muutoksia tehdä. Alkuperäset on kelvannu ihan sellasenaan. Takasumuvalo piti lisäillä, joka sekin täysin idioottivaruste.
     
  8. Mac

    Mac Gearhead

    Tarvitsisi saada -96 6.5td:n uusi ohjaustehostimen pumppu ja puhaltimen etuvastus.
    Saakos noita jostain Suomesta (kohtuuhintaan) vai kannattaako katsella suoraan ulkomailta?
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    puoltoista satkuu kotiovelle rokista.voi suomessa olla ukraina,sähkö,yms lässytys lisää
     
  10. Mac

    Mac Gearhead

    Tosin tuli huomattua että molemmat palikat olisi US-partsilla hyllyssä eikä hintaakaan olisi kauhean paljoa enempää
     
  11. pude

    pude 3rd gear

    Ei kenelläkään sattuisi olemaan Sportsiden runkoa myytävänä tai tietoa mistä löytyisi kohtuu hintaan ? Vaikka privalla yhteyttä.
     
  12. Ctrl

    Ctrl 1st gear

    Mikähän mahtaa pickuppia vaivata kun pätkii? Imusarjan käytin irti kun vaihdoin naftasuodattimen kotelon pohjaan o-renkaan vuodon takia. Voisiko olla ilmaa jäänyt järjestelmään? Siirtopumppu on kytketty oman releen kautta ja ainakin vaikuttaisi toimivan. Kuskinpuoleisen venttiilikopan päässä sijaitsevasta venttiilistä ei tullut avattaessa yhtään ilmaa.
    Kyseessä k2500 6.5td -95

    Yritän linkata alle videon, jossa pätkiminen kuuluu. Toivottavasti video toimii.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika omituinen pötsäyttely dieselille. Oliskohan jostain venasta jousi poikki...
     
  14. Ctrl

    Ctrl 1st gear

    Lisäys aikaisempaan:
    Joskus tyhjäkäynnillä kun alkaa tuo pätkiminen, kierrokset saattaa nousta itsestään. Siis kuulostaa siltä, että melkein lähtisi karkaamaan.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ilmahan sitä saa kyllä aikaan. Vois toki myös pätkityttää kun tulee reilummin. Ton ikäsessä on usein jo toinen polttoaineputki menossa, jos on laitettu rautaa ekassa vaihdossa.
     
    Mr Banner ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  16. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Löytyykö jostain -91 K1500 pickupiin etuperän kuoren ja akselin putken välinen tiiviste? Yllättäen ei löytynyt Rockautosta. Tiiviste siinä välissä näyttäisi olevan ja pitää kaiketi tehdä itse jos ei löydy valmiina. Minkähänlainen projekti tuon vaihtaminen on, mitä kaikkea täytyy purkaa?
     
    Muokattu: 20.10.2022
  17. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Sattuisiko joltain löytymään -91 K1500 pickupin ohjauskulmien speksejä?
     
  18. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Sattuisko kellään olla tiedossa hiljaisessa myynnissä olevaa takavetosuburbania? Vain vortec-moottorilla tai uudemmalla.
     
  19. tsipi

    tsipi Gearhead

    Halli alkaa pikku hiljaa valmistua ja aikomus alkaa pajottaa 91 vuoden k1500 ext cab, lyhyt lavaa.

    Tarpeita:
    Takapuskuri
    Lavan lokarien korjauspalat
    Hytin takanurkat

    Lahdessa / virenojalla asustelen, mutta tarvittaessa haen kyllä läänin rajojen ulkopuoleltakin.

    Tarkoitus palauttaa auto uuteen loistoon ja kenties jopa museoida? Auton olen aikanaan saanut sillä ehdolla etten sitä koskaan myy. Kosla on muutaman vuoden tekeytynyt kun öljyt meni kermaksi.
     
    Mr Banner, Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  20. manuliitto

    manuliitto 1st gear

    Kuinka paha häpäisy olisi laittaa -96 3500 silveraadoon -91 f250 idi kone laatikoineen ja miten moisen katsastus?
    Detroidista tuntuu puristukset karkaavan parista sylinteristä pakoputkeen ja takapihalla ruostunut f jossa tekniikka on suht hyvä.
     

Kerro tästä muillekin!