Caprice 91 305, kipinä ja bensaa tulee, ei starttaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Piekku, 12.8.2022.

  1. Piekku

    Piekku 1st gear

    Mikä mahtaa olla in?
    Kipinää löytyy, bensaa suihkua TBIstä, mutta ei edes lupaa.
    Mikä estää käynnistymisen?
     
  2. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Minkä sisällä?
    Ajossa tullut vai jonkun rempan yhteydessä?
     
  3. Piekku

    Piekku 1st gear

    Tarkoitin, että mikä vikana.
    Aikaisemmin ei suostunut käynnistymään kuumana, vaihdoin jäähdytysnesteen anturin ja puolan, ja vielä modulin, pyörijän ja jakajan kannen. Kipinää ja bensaa tosiaan tulee, mutta ei starttaa.
     
  4. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Ilma , ja sitten ne pitää vielä saada samaan tilaan yhtä aikaa niin lähtee papattamaan. Voi kuulostaa kettuilulta mutta niin se vaan on ja kun seokset ja ajoitus on kohdillaan niin käy hyvin. Luonnolisesti vaatii myös puristusta , ei kait joku vena kanna ja puristus jää haaveeks.
     
  5. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Siis nyt ei starttaa , naksuuko solenoidi ? Jos ei niin katso että on johto kiinni. Vaihde vapaa asennossa tai parkilla .
     
  6. Piekku

    Piekku 1st gear

    Ei vaan startti pyörittää kyllä ja tosiaan kaikkea löytyy, kipinää, polttoainetta. Voiko ajoitus/nokkaketju tms olla niin pielessä ettei edes yksikään pytty hörähdä?
     
  7. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Veikkaus tulpanjohtojen järjestykselle
     
  8. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Voi olla , nyt kun vaihdoit osia ja ei lähde käyntiin , niin tulis mieleen että vika on jossain mitä irroitit ja uusit. Katso että kaikki johdot tuli kytkettyä ja jos mahdollista ettei mennyt mikään liitin väärinpäin. Jos kaikki ne ok. kierrä jakajaa vähän n.1.2cm ja kokeile tapahtuuko mitään , jos niin koita etsiä oikea kohta jakajaa kääntämällä, tietysti jos on ajoituslamppu niin ykkösen piuhaan kiinni ja katso missä on sytytys koita aluks joku 10 astetta ennakkoa .
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kuulostaa ihan oikealta päätelmältä...tulpan johtojen järjestys kannattaa tarkistaa ihan ensin.

    Jakajaa ei saa, eikä voi pyöritellä summassa, sytkä menee vaan perseelleen.
    Sytkä ei ole muuttunut mihinkään jos jakajaa ei ole irrotettu tai pyöritelty.

    Jos sytkää haluaa säätää, niin ennakonsäätö piuha pitää ensin irrottaa ja säätää sytkä tasan nollaan 0 BTDC.

    Kai vaihdoit varmuudella oikean lämpötunnistimen siitä termarikopan vierestä ettet vahingossa vaihtanut lämpömittarin anturia kannesta...
     

Kerro tästä muillekin!