Luotettava välittäjä hakusessa USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BigOJS, 18.10.2009.

  1. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Kyllä jos vain kulujensäästö vain asiakkaan riskillä on hanurista,pitäisi ammattilaisen tietää että ei hyvää mainosta jos firma vain pesee kätensä sekä voivottelee.Eurojen eteen pitää kuitenkin ostajan tehdä töitä,saati osat jotka kiven alla menevät sen sileän tien.Radiohiljaisuus on vihonviimeisiä temppuja mikä syö asiakasta.Maineen suolaamisella voi kyllä säästää toisen harrastajan euroja sekä valistaa muita sudenkuopista toisella mantereella.Foorumin ylläpitäjien pitäisi ymmärtää tämä eikä vain ajatella mainos euroja,on se heiltäkin pois kun väki vaihtaa foorumia.Elämä ei ole aina pelkkää auringossa paistattelua,kyllä paska osuu joskus tuulettimeen ja se laittaa ketuttamaan
     
    Seevu tykkää tästä.
  2. jänis2

    jänis2 3rd gear

    "Lähtökohtaisesti oikean tiedon esittäminen ei ole kunnianloukkaus"
     
  3. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Eli ko. firma on Johannes Enterprises, Atlanta.

    Sama meininki ja selitykset kuin sillä surullisen kuuluisalla Fa..ontilla.
    Ei oo mun ajatukset näemmä taas kolmeen viikkoon kiinnostaneet kun ei taas vaivauduta edes viestejä lukemaan, joten minunkin aktiviteetit tämän asian suhteen päättyy tähän.
    Tyhjän saa pyytämättäkin.
     
    Seevu, Stang_81, T5 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. T5

    T5 Gearhead

    Tämä oli kyllä pienoinen yllätys kun katsoo herran historiaa tällä palstalla.
     
  5. pantera

    pantera Double Gearhead

    Olihan Falcontillakin oma fanclub ja " puhdas historia" Jotkut jopa puolustivat viimemetreille saakka vaikka kaikki merkit viittas siihen että homma sakkaa.
     
  6. T5

    T5 Gearhead

    Mä epäilen, että ne oli vaan Janin omia tunnuksia.

    Tosin jotenkin kummasti se sai tuotua autoja äänekkäimmille kritisoijille. Eli vaikka jenkeissä ja Suomessa makasi useampi auto, sai silti ainakin yhden auton toimitettua asiakkaalle noiden ohi.
     
  7. always bb

    always bb Gearhead

    Nämä kauppamiehet tai "välittäjät" on silloin hoitamassa asiansa kun laittavat ensin omat rahat kiinni ja sitten kauppa asiakkaalle. Bisnestä on kiva olla TEKEVINÄÄN mutta kun omilla rahoilla niin silloin se muuttuu työksi niin täällä suomessa kun isollamantereella.

    Minulla ei ole suositella kun 2 hemmoa johon itse luottasin muutamista sitten näistä välittäjistä ei mitään hyvää sanottavaa, aina kodonneet sovitun jälkeen
     
  8. SBM

    SBM 2nd gear

    1.7.2020 ostin melko kasan jarru osia+muutakin, suomalaisen piti laittaa tulemaan amerikasta tännepäin tavarat. Ei oo kaikki tullut vieläkään, viime kesänä 7/21 sain osan tavaroista.
    Lähes huvittavaa on että lähettäjä ei edes tiedä missä tavarat on.
    Ja tiedän että monella muullakin on tavarat hukassa saman "toimittajan" toimesta.
    Selityksinä on ollut kahden vuoden ajan kontinsaanti ongelmia.
    Viimeksi kun kysyin kamoista, niin oli USA:n armeija ottanu kontteja käyttöön kun lähettävät Ukrainaan tarvikkeita niin niitä ei oo saatavana. (Eikai ne ihan kaikkia ottanu kuitenkaan???)

    Aina jaksaa (vähän) hymyilyttää kun saa kuulla "myyntimiehen" kootut selitykset, ja niitä riittää.
    Ja jännä ettei oo mitään kirjanpitoa, kenen kamat on missäkin kontissa tulossa. Vai tunkevatko autot täyteen tavaraa ja jos arpaonni suosii, niin saatat saada omasi yhdessä kontissa.
    Ja alunperin kaikkien tavaroiden piti olla tammikuussa 2021 perillä.
     
  9. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Kyllä on hanurista nykyaika , kaipaa vanhoja hyviä aikoja jolloin laivat ajelivat suht suoria reittejä tosta Atlantin yli. Nyt kun sun kontti poimitaan laivaan se sama hirviö voi pyyhkäistä Aasian kautta hakeakseen täydennystä kuormaan ja seilata ympäri palloa ennen kuin pudottaa sun kontin jonnekin Rotterdamin tai Hampurin satamaan mistä taas joskus jatkaa Suomeen .
    Kaveri just jutteli yhden välittäjän kanssa , kenellä on yli 30v. toiminut autoalan yritys Jenkeissä ja toimittanut satoja ellei tuhansia autoja Eurooppaan ja Suomeen (toi Marco on nyt kesälomalla Suomessa missä kaverini hänet tapas ) .
    Että ei ne jutut aina ole satuja ja selityksiä .
     
  10. SBM

    SBM 2nd gear

    Juu, kyllähän kaikki sen ymmärtää että konttipula voi olla, ja moni ymmärtää lisätä diilerin lupaamaan -"neljän viikon toimitusaika" yms. lupaukseen viikkoja, jopa kuukausia lisää.
    Kun raha vaihtaa omistajaa, niin sen jälkeen valitettavan monia diilereitä ei kiinnosta yhtään missä asiakkaan kamat on.
    Olen ollut yhteen tavaransa kadottaneeseen henkilöön yhteydessä, ja lähettäjä oli hänelle kirjoittanut meiliä jotakuinkin -"siellä on autoja tulossa kontissa, kamat saattaa olla siellä".
    Mutta toisaalta, näyttäähän täällä nykyään olevan jo omia topickeja näille ko. diilereille joten ei pidä yllättyä.
     
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    Tuo kuullostaa aivan saduilta ja selityksiltä. Samoja reittejä ne paatit ajelee kuin ennenkin. Kyllä ne viivästykset tulee ihan muualta kuin että konttilaivat suhailis ympäri palloo
     
  12. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Viimeiset autot minulle tulleet 2014v. ja silloin Autobitmaster myyjä samoin hoiti toimituksen , autot tuli n.6 viikoa ostosta ja toinen kontti kessti 2kk. ja Kotkaan tulivat . Sen jälkeen en ole ostanut kun toimittaja lopetti rahtauksen (Krimin valtauksen takia) käsittääkseni ainakin osittain Ukrainalainen firma. Siihen aikaan oli vielä dollarin kurssi n. 1,4 vastaan € niin kannatti oastta , nyt on kurssit niin päin vtä ja hinnat nousseet, samoin noi toimitukset kukaan ei tiedä milloin tulee ja mistä . Siksi en ainakaan itse osta enää kuin osia ja nekin etupäässä RockAuto , ne on tulleet ainakin vielä viikon -kahden sisään.
     
  13. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Kuules pantera mulla ei ole omaa laivaa eikä huolintaliikettä (eli ei ole oma lehmä ojassa) minä olen kertonut vain mitä minulle on puhuttu.
    Kaverini on ostanut ja tuonut mainitsemani Marco Gasagranden kautta satoja autoja samoin itse muutamia ja aina on toiminut. Voi olla että nyt puhuu lämpimiä loma reisullaan , kun ei ole ostettu autoja vuosiin. Mulle on ihan sama ei oo euroakaan kiinni muiden osissa. Itse ostan aina ensin ja sitten alan myydä kun on oma tavara .
     
  14. pantera

    pantera Double Gearhead

    Sano kaverilles että sanoo minulta terveisiä Marcolle.
    Laivojen paikkatiedot näkee https://www.vesselfinder.com ja kontit https://www.track-trace.com/container
     
    juko7 tykkää tästä.
  15. tero79

    tero79 3rd gear

    Arskazone ni ei tarvi ihmetellä!
     
    arskazone tykkää tästä.
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    Voin sanoa todisteiden kanssa vähän vastaan tähän.
    Olen touhunnut 20 vuotta Nyströmin Christofferin kanssa. Viimeisin kontti alkuvuodesta (ennen Ukrainaa) Varustamo: MSC

    MSC:n seurannasta katsottuna reitti oli:
    -Miami-Bahama
    -Bahamalla noin viikon tauko, siirto toisen laivaan
    -Espanja länsirannikko, jossa laiva vaihtoi lastia ja jatkoi matkaa
    -Bremenhaven
    -Bremenhavenista feederilaivalla Vuosaareen

    Reissu kesti ovelta ovelle noin 9vko.

    Reitti on minusta poikkeuksellinen. Yleensä reitit on menneet: Miami + 1-3 pysähdystä itärannikolla ja Eurooppaan.
    Tietysti varmaan on edelleen laivoja ja reittejä vanhaan malliin, mutta tällainen reitti nyt viimeksi. Kaikki on kiinni reitityksestä. Voi olla, että meidän rahalla on saanut tällaisen reitin. Isommalla suoremman. Mutta kun tämäkin reitti tuntui jo ihan tarpeeksi arvokkaalta.

    Tähän päälle vielä kontin saamisen vaikeudet. Tietysti puhutaan viime vuoden marras/joulukuun tilanteesta ja se voi olla nyt eri.

    Ei ole helppo laji, päälle vielä tuo kurssi.

    Hai
     
    juko7 tykkää tästä.
  17. chevy-67

    chevy-67 Gearhead

    Vahva suositus myös Arskazonelle. Monta kertaa tullut käytettyä ja aina kaikki sujunut mallikkaasti!
     
    arskazone tykkää tästä.
  18. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Juttelin just yhden tyypin kanssa joka ostanut jenkeistä tavaraa (flippereitä yms.) . Kontin hinta noussut lyhyessä ajassa 2000 eurosta 10000 euroon. Konttipulaa edelleen.
     
  19. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Mulle tulossa kans auto ni välittäjän kanssa keskustelimme keväämmällä juuri konttipulasta ja sanoi että ei tietoa koska kontin saa Viikko siitä tuli kuvia autojen lastauksesta konttiin,rekan lähdöstä pihalta ja laiva satamasta.Soitin että kävikin yllättäen ni nauroi että välillä tämmöstä.Seurasin laivaa ja Hampurissa sumpussa 6 muun kanssa 3pv ni sitten tuli tieto että myöhästyy viikon annetusta ajasta,vastasin että ei ihme ja noihin ei pysty itse vaikuttaa
     
  20. pantera

    pantera Double Gearhead

    No ei se nyt ainakaan aasiassa käyny, omat kamat myös kontissa bahamalla.. ja tätä lajia on harjoteltu vuodesta -87
     

Kerro tästä muillekin!