Öljyproppuun jumittunut tiiviste

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TMK, 1.11.2022.

  1. TMK

    TMK 2nd gear

    Mikäköhän ois paras tapa Saaha öljyproppuun jumiin litistynyt tiiviste prikka irti? Proppu on siis auki mutta tiiviste siinä jumissa,
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pikkuruuvaria naputtelee vasaralla väliin. Ovat välillä uskomattoman tiukassa.
     
  3. TMK

    TMK 2nd gear

    Jees, yritetään näin, kiitoksia
     
  4. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Ite kopauttanut puukon väliin
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onko se ihan pakko saada irti ? :odeek:

    Omassa harrasteessa kuparinen tiivisterengas on ollut propussa jo ainakin vuodesta 1991 kun auto tuli minulle...enkä tiedä onko sitä koskaan vaihdettu aikasemminkaan (GM-original ?) ja auto on vuosimallia 1989 :odroll:
    Toiseen autoon vaihdoin uuden Crate-koneen 2009, enkä ole siihenkään vaihtanut alkuperäistä propun tiivistettä.
    Isä-ukonkin autossa täyskuparinen tiiviste ollut ainakin yli kymmenen vuotta ja on edelleen.

    Alumiiniset tiivisteet menevät ihan littaan jo yhdellä kertaa (käyttiksessä on), mutta kuparinen kestää helposti useammankin käyttökerran :odwink:

    Mitäänhän tuolla ei säästä, mutta yleensä sitä tiivistettä ei muista ostaa ja huomaa vasta kun öljyt on vadissa...toisekseen se ohut halpa tarviketiiviste pitää usein huonommin kun laadukas alkuperäinen kuparitiiviste.
    Oma lukunsa kokoonpuristuvat muotoaan muuttavat tiivisteet, joita on esim ranskiksissa = varma vuoto sillä uudellakin tiivisteellä...:rotfl:
     
    Mika.T tykkää tästä.
  6. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Kuparitiivisteet käytännössä ikuisia kunhan ei o rikkipoikki.
    Jos epäilee, että on niin puristunut kasaan ettei enää tiivistä niin ottaa tohon ja kuumentaa kunnolla ja antaa jäähtyä - on taas kuin uusi.
     
  7. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Käytännössä olen huomannut, että uudetkin kuparitiivisterenkaat kannattaa hehkuttaa, kun ovat muuten niin kovia, että on hankala tiivistää. Käytetyt tulee aina löijättyä, niin ei tarvitse pitää varastoa...
     

Kerro tästä muillekin!