Olds 350 tehomietintää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.9.2012.

  1. tero79

    tero79 3rd gear

    Pistä 455:n ni riittää teho...
     
  2. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Voi kun oiskin rahaa rakentaa :(
     
  3. tero79

    tero79 3rd gear

    Edellinen kaveri sai multa 1700e -70 spekseillä olevan n.40 tuntia ajetun koneen... E-kansilla ja parhaimmalla akselilla+korkeepuriste männät... miks pitäis rakentaa....
     
    -Skeletor- tykkää tästä.
  4. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    No ei ole ollut paha hinta.
     
  5. tero79

    tero79 3rd gear

    On näitä mulla ollu useampi...
     
    -Skeletor- tykkää tästä.
  6. tero79

    tero79 3rd gear

    Otakko jos tulee taas tyrkylle.. ?
     
  7. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Voisin olla kiinnostunut jos vain sen hetken rahatilanne sallii.
     
  8. SauliK

    SauliK Gearhead

    minkälaiset kokemukset inlainilla on tuplakaasareista?

    mulla olis kans offenhauser imusarja tuplille ja huollettu kärkijakaja jotka meinasin heittää enskesäksi pikkulohkoon. ilmeisesti näin oli että hei ei mahdu kahden kaasarin kanssa olemaan
    kyseessä siis olds 307 kaikilla perus virityksillä
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jos nyt joku ei ole katsellut KSR Fabrication kanavalta Olds aiheista jaksoa niin tässä se:




    Vaikuttais siltä että tuosta tulee kohtuu vihainen SBO Cutlassin keulalle!
     
    -Skeletor- tykkää tästä.
  10. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Tänään tuli käytyä dynossa tuon 350 koneen kanssa. Ja jos joku sanoo ettei melling mto1 ole hyvä vääntönokka, niin mikähän sitten... 2500rpm/479nm, 3300rpm 511nm, 4500rpm vielä yli 450nm. Huipputeho 305,5hv/4660rpm. Vääntökäyrä 2300-4500 lähes suoraa viivaa... 3000-3800 väli yli 500nm.

    Edelbrockin 43661 ilmansuodattimelle täydet pisteet. Parhaat lukemat tuli suodatin irti, mutta suodatin paikallaan ainoastaan -3hv ja - 2nm pienemmät lukemat.

    Tuli myös todettua, että ainakin tämä kombo tykkää isosta ennakosta. Paras vääntö saavutettiin 40° maksimi ennakolla, kun siihen lisättiin 2° nousi huipputeho vielä reilun hevosvoiman, mutta vääntökäyrä laski maksimi väännön osalta 2nm. Oltiin siis nakutus rajoilla, joten palattiin takaisin 40° ennakkoon. Perusennakkona 13°-14° 800rpm tyhjäkäynnillä.

    Talven aikana tuli tuohon edellis sivulla luetellun kokoonpanon lisäksi vaihdettua scorpionin rullakeinut 455 koneen kansista, sekä kampuran päähän vaihdoin pienempi halkaisijaisen alumiini hihnapyöran. Apulaitteet pyörii nyt huomattavasti hitaammin, joten varmasti siitäkin jotain hyötyä on.
     
    Muokattu: 8.6.2023
    valtsu67, fenix, -Skeletor- ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Olisko kellään mahdollista cnc koneistaa venakoppien alle spacereita, vaikka 5mm levystä. E bay:stä niitäkin löytyis, mutta tulee hintoihin.

    Nyt nuilla scorpionin vipoilla meinaa rapista keinut venakoppiin(edelin kromikopat).

    Ongelma parani kun laitoin 2 tiivistettä päällekkäin, mutta nyt se hikoilee ilmeisesti saumasta. Kokeilin vaihtaa uudet tiivisteet, ja pitää jonkun sata km kunnes pikkuhiljaa alkaa hikoilla läpi.

    Lisäksi jos käyttää kopan pois, joutuu aina uusimaan 2 tiivistettä per koppa.

    On koitettu liimata vanhoja tiivisteitä takaisin, mutta niistä tulee käytettynä niin liukkaita että tahtovat uudelleen kiristyksessä luiskahtaa. Jos kiristää vaan sopivasti, niin hikoilee peltisarjoille:(.

    Eli jos jollain olis mahdollista koneistaa spacerit, niin olisin kiinnostunut.

    Yv tai whatsupp tai 050 5385146
     
  12. fmila

    fmila Gearhead

    Eikö Oldsiin löydy metallirunkoisia siliconitiivisteitä? Ne on n. tuplasti paksumpia ja monta kertaa käytettäviä. Toki kalliimpia, mutta oikein käytettynä "ikuisia".

    t. AM
     
  13. saresks

    saresks Gearhead

    https://www.summitracing.com/parts/sdm-pce353-1023?rrec=true

    Ollut tuollaiset 3 vuotta ja kopat pois useasti, ei juuri kasaan painu tms, mutta valukopilla tietty toimii mikä vaan paremmin... Tietty kustannusten vuoksi muutakin otettava, mutta eihän täältä muutenkaan tuohon brandiin mitään mielenkiintoista saa.
     
  14. kuula

    kuula Gearhead

    FeV-8 tykkää tästä.
  15. SauliK

    SauliK Gearhead

    https://www.jegs.com/i/RPC/707/R9395/10002/-1

    olisko siinä vaihtoehto? sopii heittämällä ainakin harland sharp rokkareiden kanssa

    vuotavia tiiviste pintojakin jää heti potenssiin vähemmän

    muoks. tuo hihnapyörä modi kiinnostais myös, mulla ainakin deltassa visco jauhaa niin mahoton että koko konehuone on täysin täynnä pölyä heti kun tiet kuivuvat kunnolla.

    mitä sanot että lataukselle kävi?
     
    Muokattu: 6.12.2023
  16. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    https://www.ebay.com/itm/2559438502...t6mfP6sTQq&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

    Tuommonen hihnapyörän on mulla. Tyhjäkäynnillä valot+sähköflekti+puhallin yhtä aikaa päällä, niin ei riitä lataus, toki en tiiä riittäiskö vakio pyörilläkään, mutta cruisaillessa tai n. 1000rpm niin on volttimittari jo paremmalla puolen. Milloinkaan ei ole akku kyykännyt, ja samat hinapyörät oli n. 11 puristeisessa 455 koneessa.

    Ja tämmösiä koroke paloja tarkoitin:

    https://www.ebay.com/itm/4045386719...t6mfP6sTQq&var=&widget_ver=artemis&media=COPY
     
  17. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    Tuosa tutkiskelin että mulla on omasa oldsissa 350 päällä numero6 kannet. Eikös nuo ole melko hyvät kannet viri hommissa. Ja alakerta on 69 vuosimallia joka seki melko mukava lähtökohta ja kuulemma numeroitten mukaan melko vahvaa tekoa. Tuli melkonen ahaa elämys yömyöhään ja lissää virtaa rojektin etiäpäin saattamisessa:D pittää vain kattoa mikkä venttiilit on laitettutehtaalla kansiin, toivottavasti ne isommat:p. Niin ja selvis seki miksi niin helkutisti pistää hanttiin startatessa että yks tartti jo kärähtäny
     
    -Skeletor- ja FeV-8 tykkäävät tästä.
  18. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Autona Delta 88 ja suunnitteilla kansien vaihdot. Tällä hetkellä paikallaan melko vakiot 307 5a.
    Tulossa jäsen FeV-8 porttaamat ja lasketut 5a kannet joiden virtaus 370hv 11mm nostolla.

    Olds 350 .30 yilkoossa männät isommilla upotuksilla, Edelin performer imari, Edelin 600cfm kaasari, performer nokka, pitkät peltisarjat ja tuplaputkisto H-putkella, TH2004R, turbini 2000 stall ja perä 10bolt muistaakseni 3.92 välityksellä.

    Mitä raati mieltä nokasta? saako isoa eroa ja minkälaiseen kannattasi vaihtaa? Pienehköt puristukset rajoittaa osaltaan nokkavalintaa.

    Comp XE262H tai XE268H
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Vakioporauksella tulee jo ruttua 9.5 pintaan, jos noista kansista on otettu milli pois, jos taas enemmän, niin tietysti ruttua on enemmän.

    Noista nokista, laskeskelin joku aika sitten aikalailla samanlaiselle kokoonpanolle desktop dynolla ja tuota 262:sta vastaavalla nokalla sain parhaan teholukeman, vähän alle 400hv.
    En tiedä kuinka realistinen se loppupeleissä on mutta siinäkin laskelmassa minulla oli 750 kaasari.
    Rajummalla nokalla kierrosalue siirtyy ylöspäin ja ainakin sen virtuaalidynon perusteella pitää jo olla kaikinpuolin hyvin virtausta kansissa, että siitä saa täyden hyödyn.

    Tuolla tiuhalla perällä se varmasti voisi toimia.
     
  20. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Koneen rakennuksen jälkeen laskeskelin että +23,6cc männillä, 0 deckillä ja 64cc palotiloilla puristus olisi 8.56
    Noissa on tainnut järjestään olla ilmoitettua isommat palotilat.
     

Kerro tästä muillekin!