Hyvä koneistamo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Heko, 1.6.2005.

  1. Heko

    Heko 1st gear

    Hakusessa siis koneistamo jolla käytössä laadukkaat laitteet ja tarvittava ammattitaito hyvän lopputuloksen saavuttamiseksi. Tarvittavia toimia olisi ainakin pyttyjen kairaus ja hoonaus, runkopukkien linjaus, liikkuvien tasapainotus ja mahdollisesti nokka-akselin hionta. Eri osa-alueidenkin huippupaikat kiinnostavat tietenkin (esim. nokkahommat).
    Pohjoinen sijainti ja järjellinen hinta katsotaan eduksi,mutta ovat kuitenkin toisarvoisia seikkoja koska työstettäviä pyttyjäkään ei ole kuin kaksi :oops:

    Jostain syystä koneistamoilta suoraan ammattitaitoa ja laitteiston tasoa kysyttäessä vastauksia ei tule kuin yhdenlaisia... :eek:
     
  2. Heko

    Heko 1st gear

    Ainiin, ja kiinnostaa myös korjaamot joissa on perehdytty vanhoihin BMW- mopojen moottoreihin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    lahden kansityö
     
    Kalja imuri tykkää tästä.
  4. sbc350

    sbc350 Gearhead

    haku :wink:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Suomen Hiomopalvelu Antelo & Järviluoma Ay Kuusikontie 2 62100 Lapua Puh 06 4387855

    Tuola hoituu kaikki em. hommiista ja hinnasta saa sovittua hyvin. Kaverin blowerikone on läjätty tuola pumppua vaille valmiiksi ja kaikki pinnat koneistettu, ihan kaikki.
     
  6. Heko

    Heko 1st gear

    Onko Lahden kansityöllä ja Suomen hiomopalvelulla käytössään minkä merkkiset/laatuset laitteet? Tarkotus läjätä moottori joka jo tehtaalta lähtiessään on tunnustettu heikoksi, joten koneistuksiin olisi tarkoitus panostaa. :wink:
     
  7. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Haulla löytyi useampia koneistamoketjuja mutta nostetaan vaikka tämä kun on sopiva otsikko. GT-Motor on näköjään yhdistynyt Machineryn kanssa. Onko jollain kokemusta nykytoiminnasta? Tai onko suositusta hyvästä koneistamosta pääkaupunkiseudulla tai vaikka parin sadan kilometrin säteellä? Perus moottoriremontti tekeillä ja kammen tasapainotus.
     
  8. Koneistamo Mankinen Riihimäellä. Työnjohtaja koneistamossa Hannu Pennanen. Teetin kesällä omaan Buick 350 koneistukset siellä. Lohkon poraus, uusien ventiilien sovitus ,tiiveys koe,ja ohjureiden vaihto, kansien hionta,lohkon tasohionta,kiertokankien hionta, kampiakselin tarkastus ja kiilloitus. Hinta oli mielestäni edullinen. Kammen tasapainoitus tuskin onnistuu heillä,mutta voivat teettää alihankintana muualla. Soittivat heti kun tuli jotain yllättävää.
    Minulla ei ole mitään valittamista, päinvastoin, voin suositella.
     
    68corvette, rallikuski ja Concarne tykkäävät tästä.
  9. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

  10. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Lahden Kansityö
     
    Kalja imuri tykkää tästä.
  11. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Aaltonen Mäntsälä
     
    rallikuski tykkää tästä.
  12. teippi-mikko

    teippi-mikko Gearhead

    hi-car herttoniemi, ainakin kansihommia tekee
     
  13. Se että minkä merkkiset koneet on , on ihan yksi ja sama. eiköhän tärkeintä ole se että koneistajat osaa käyttää niitä ja tietää mitä tekee.

    Suomen homopalvelu lapualla varmaan tehnyt kaikkia mopon moottoreita, taitaa vetää omistajat lippaan tai hanskaan, jos puhutaan jostain jeesuksen aikaisista brittimopoista.

    Minä nyt en usko että BMW kone on sen huonompi kuin muutkaan. Jos käytetään väärin, on kasattu tai tehty jotain asennuksia väärin, ihan varmasti tulee huonoa mainosta. Jos jutut on koneistettu ja kasattu blueprint arvoihin ja käyttö on oikeaa, miksi ei muka kestäisi.

    Jonnekin viet ja pistää romut kuntoon ja kaasu pohjaan. tai sitten ihailee ja ei pane ajoon, jos on niin huonoa laatua.

    AH


    Alavudella pieni koneistamo, jossa äijät tekee paljon vanhojen moottoripyörien moottoreita. Ihan varmasti menee tuommonen sakemani siinä kuin britti tai jenkki mosat
     
  14. f34

    f34 Double Gearhead

    Joku ei ymmärrä viestien vuosilukuja...
     
    Mikkis, impala-63, Pikku-Kalle ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Eihän toi ole mitään;)
    Mäkin ostin -60% lihaa eka kerran eilen illalla ja hyvää tulee olemaan.
    Parasta ennen mennyt jo..

    Tommoseen on liian helppo kompastua.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Johan se nyt 2005 kairattu harrastemoottori on uuden kairauksen tarpeessa jos on yleensä edes tallessa enää. Ja se mikä toimi vuonna 2005 saattaa olla nyt paljon huonompi tai parempi tai ihan samanlainen, tai ei ole enää busineksessa. Mä oon melkein aina käyttänyt GT-motoria sen vuoksi, että muistan kartatta, missä se on. Ja nyt se on POISSA!
     
  17. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Onko kukaan käyttänyt osia GT-Motorilla muuton/yhdistymisen jälkeen
    Niin, minähän tätä vanhaa ketjua nostelin kun kiinnostaisi tuo GT-Motorin nykytoiminta jos jollain sattuisi olemaan omakohtaisia kokemuksia.
     
  18. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Henkilökunta ja koneet siirtyivät Ansatielle eli homman pitäis jatkua kuten ennenkin.
     
    Concarne tykkää tästä.
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    GT-motor teki viime talvena vielä vanhassa paikassaan mulle slantin koneistukset. Ainakin se moottori toimi. Oli seassa tasapainotukset yms.
     
  20. rodhot

    rodhot Gearhead

    Tuli sekin vastaan ettei kaikki pysty poraamaan Chevyn W-moottoreita, tosin nyt ei yleisimpiä moottoreita.
     

Kerro tästä muillekin!