Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Johan on noi konehuoneen vesiletkut... Kumiletkujen päälle vetästy puoliksi rispaantunutta teräspunosta ja siniset mukamas -AN-liittimet päihin.

    Ylipäätäänkin näin nuorena harrastajana ihmettelen, että miks hiiiiiiivatissa jokaiseen vähänkään "street rodimpaan" härveliin on pitäny saada noita hyi-yäk sinipunasia AN-liittimiä? Vai eikö silloin '97 oo ollu muita värejä ja oli pakko saada AN-liittimet? Sitten kun on kerrankin laitettu kaks satkua mukamas hienoihin liittimiin ni kyllä niitä kelpaa kattella vielä 25v myöhemminkin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. Isamu

    Isamu 3rd gear

    isalmela tykkää tästä.
  3. Tämän Vallun letkut on säälittävän näköiset..:(

    Olen kyllä samaa mieltä tästäkin. Silloin noi sinipunaiset (Russell, Earls..) sikakalliit AN-lekut näyttää hyvältä, kun ne on oikeassa kontekstissa, eli jossain ajanmukaisessa kisavermeessa tai vastaavassa.

    Normaalissa harrastevermeessä taas joku oem -henkinen on se nätein ratkaisu. Joka tapauksessa tapauskohtaista.
     
  4. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Nuista AN-kamoista on hyvä tehdä autoon ku autoon vaikka bensalinjoja ja vaihdelaatikon jäähdytyslinjoja. Nykyään niitä saa kokomustana niin ei tule liian race wannabe vaikutelma. Sen sijaan niitä kumiletkun päälle vedettäviä teräspunoshommia ja AN-liittimiksi naamioituja klemmareita pidän turhana krääsänä.

    Edit: ei sovellu tietenkään jos tavoitteena on alkuperäisyys.
     
  5. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Otetaan nyt kantaa noihin Vallun vesiletkuihin , valitettavasti silloin -70-80 luvulla ei ollut muuta kuin sini/puna AN-liittimiä saatavana. Ja sen teräspunoksen tarkoitus on ainakin alkuun ollut tarkoitus vahvistaa letkuja, niin mekaaniselta hankaantumiselta kuin myös estää letkua turpoamasta ja räjähtämästä paineistuessaan. Ohuemmat letkut oli yleensä aina valmiita teräspunos pälysteisiä, mutta noi paksut n.2" letkut eli lähinnä syylärin ylä ja alaletku niihin laitettiin punossukka päälle vahvistamaan ja päihin noi suojat , ettei teräs punossäikeet ala rispaantua ja töki käsiin , samoin noi ei ollut AN-liittimiä koska ei se jäähdyttimen lähtökään ollut AN vain letkuklemmari lähdöllä.
    Ulkonäkö on sitten jo jokaisen makuasia . Ei noi kopio Centerline vanteetkaan niin hyvin istu tuon Vallun muuhun näköön.
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    SK- tykkää tästä.
  7. Peeaa

    Peeaa Gearhead

  8. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Höpöhöpö. Laitapa tähän linkki mistä saat tommosen 5-6k€:lla.
     
  9. Peeaa tykkää tästä.
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Peeaa tykkää tästä.
  11. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Stang_81 tykkää tästä.
  12. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Noiden teidän vertailevien linkkailujen jälkeen taidan vaihtaa harrastusta, en näemmä tajua vittuakaan siitä minkälaisia laitteita pidetään samanarvoisina :rotfl::poff:

    Onhan tossa vertailtavana olevassa +15k vehkeessä selvästi ilmaa hinnassa mutta joku raja sentään vois olla noissa verrokeissaki :D
     
    isalmela ja kippis tykkäävät tästä.
  13. kippis

    kippis Gearhead

    Charger´69 tykkää tästä.
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Voisihan sitä tietty kokeilla, että löis tekijämiehen käteen kymmpitonnin ja sanois:

    Tee tästä...
    [​IMG]
    tämmönen:
    [​IMG]
    ...paitsi laita noi klemmarit ja liittimet jostain nätimmästä.
     
    SK-, Arkkumies ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  15. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Jep, tuossa on jo sinnepäin kelponen verrokki ja lähempänä tuota hintaluokkaa tuon valkosenkin "verrokkiauton" pitäs olla ku mitä 20 kiloa.
     
  16. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Mitähän erityispalveluja asiakas saa, kun autoliike edellyttää Korean Chevyn 3900 euron hinnan päälle melkein 300 euron toimistomaksua ??
    https://www.nettiauto.com/chevrolet/spark/13232112
    Tästä loistoidea vaikkapa jollekin ruokakaupalle: Jokaisen maitopurkin, leivän tai vaikka hernekeittopurkin hinnan päälle laitettaisiin noin 8% toimistomaksu.
    Tämäntasoisesta lisämaksusta tulee mieleen tapaus parin vuoden takaa, kun eräällä pääkaupunkiseudun autojobbarilla oli hyvät perusteet reilunpuoleisille hintapyynneille: Kun häneltä osti ylihinnoitellun auton, sai lahjakortin "happy end" thai hierontapaikkaan. Vaikka sen "hoidon" olisi varmasti saanut paljon halvemmalla suoraan kyseisestä hoitolaitoksesta.

    Harrasteautojen hinnat näyttää edelleen olevan nousussa? :odroll: 1989 farmari Corolla 1,6 saisi nyt 9000 euroon. "Corollan pohja käyty keväällä -22 ammattilaisen toimesta läpi, jonka jälkeen se on ruostesuojattu" Onhan tuo siisti ja hyvä, että ruosteet on jo hitsattu, kun sitä on muuten näissä aina. 80-luvun autot nyt kovin haluttuja??
    https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/13241640

    Osaako joku kertoa miksi esim. avo BMW tai MB W124 saattaa maksaa 2 -3 kertaa sen mitä vastaavakuntoinen Saksassa? Tulee ihan hyvä tuntipalkka, jos pitkän viikonlopun tuhraa hakureissuun ja säästää 15000 euroa Suomipyynteihin. Vaikkapa:
    https://www.nettiauto.com/bmw/325/12750157

    Melko harvinaisuus. Miksiköhän on menty purkamaan? Tässä on rehellinen myyjä: "on ollut ajossa katsastettuna yhden kesän...... tämän kohdalla ei tarvii pelätä että alkuperäistä menee pilaamaan kun se on tehty jo.."
    https://www.nettiauto.com/toyota/century/13176253
     
    Muokattu: 12.11.2022
    Peeaa ja SK- tykkäävät tästä.
  17. Rebel_1996

    Rebel_1996 2nd gear

    Osaa kertoa. Sille viikonlopun hakureissulle ei monikaan ole valmis. Poistuminen kotikylästä on liian iso kynnys, perus suomipojalla koulussa ei tullut viitattua kuin vessaan, etenkin kielten tunnilla, porukoilla on asenne "hetitännenyt" ja lisäksi on turhaa verrata hintoja siihen saksalaista lentokenttää lähinnä olevan turkkilaisen hinnat alkaen paskaan vs. moneen Suomeen erikseen poimittuun helmeen. Oisko tossa tarpeeksi syitä?
     
    Muokattu: 12.11.2022
  18. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Kyllä suomalaisilla on myös tapana tavoitella kuuta taivaalta. Ilmoituksen tekovaiheessa summa on usein posketon mutta todellinen hinta jolla kaupat tehdään, ihan muuta. Ostajia on vähän. Eräs Camaro tuli myyntiin yli vuosi sitten, hinta pudonnut jo 10 k€ ja yhä myynnissä.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  19. Rebel_1996

    Rebel_1996 2nd gear

    Koskeeko tämä muita kansalaisuuksia vai pelkästään suomalaisia?
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tuolla on ajettu kolari, jonkinlaista oikomista pelteihin on sen jälkeen tehty mutta ruttuinen se kuitenkin on.
    Moottori ja vaihteisto on siirretty 1966 vuoden toyota crown farkkuun sekä myös niitä jarruosia ja ripustuksia.
    Crown on myös leimattu kyseiselle tekniikalle.
    Se crown on tuon centuryn myyjällä.
    Edit: https://photos.app.goo.gl/j8PBREqLEkZT8Z3N8
     

Kerro tästä muillekin!