Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vaimolle ok , mut ittelle aika pitkänä pitäsin.

    Vähä vielä , että vaimoni on melko varakas ihminen. Kuuntelee kuitenkin puolisoaan.
     
    Muokattu: 17.9.2022
  2. kpj

    kpj Gearhead

    Jos jollain olis terve, niin 2009 cvpi:n käytetty imusarja olisi tarjolla, jolla ajettu n. 130 tml. Luulin, että vuotaa, kun tyyppivika sattuu olemaan. Käyttöautona on itellä tämä, joten ostin uuden ja kun vaihdoin sen, niin huomasin, että ainoastaan imusarjan tiiviste vuoti. Oli siitä termostaattikotelon alta jotenkin päässyt repeämään. Olisi siis selvinnyt pelkän tiivisteen vaihdolla, mutta piti saada auto ajoon, niin ei voinut riskiä ottaa. Nyt ollut reilun vuoden pahvilaatikossa tilaa viemässä. 20 € olis hinta + postikulut. Olisi myös alkuperäinen Fordin pussissa oleva nakutuksentunnistin myynnissä, koodi XL3Z12A699AA, hinta 40 € ja siis uusi.

    Sen verran edittiä, että tuolleen oli jostain syystä syöpynyt kannesta tiivisteen alta alumiini. Tuosta kohdin sitten vuosi nestettä pihalle. Varsin outo homma o_O, varsinkin kun oikeat nesteet koneessa oli kun auto miulle ameriikasta saapui ja ne olivat vielä ihan täysissä verissään, kerran jo ennen tuota vaihdoin jo uudetkin nesteet.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 20.9.2022
    isalmela tykkää tästä.
  3. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tämähän se sitkeä vika on.

    Tuossa tuulilasin alla olevassa kaukalossa on tuollainen tasku että sinne vesi jää makaamaan (mielestäni siellä ei ollut vedenpostoreikää, vaan se oli keskellä, jonne vesi ohjautuu kyllä muuten, mutta tuossa on pieni alue joka on alempana. Jos tuolla oma vedenpostoreikä onkin, ja se on tukossa, niin nauretaan yhdessä), ja se tihkuu tuolta tuon pultin ohjaamana suoraan konepellin avausvaijerille josta se valuu läpiviennin kautta jalkatilaan. Kentin moottorisilikoonia ei näköjään ollut tarpeeksi niin kokeillaan tämmöstä vedenohjailupatenttia seuraavaksi. Purkkaviritys, mutta jos toimii niin saa kelvata kun tarkoitus on ajella tällä vaihteeksi talven yli ja haluan nähdä ikkunoista ulos.

    Näköjään myös joku Amerikan Janne on paininut saman ongelman kanssa, pitääkö tässä tehdä letkuviritys itsekin: https://www.reddit.com/r/CrownVictoria/comments/bck2hm/rain_water_ending_up_on_driver_side_floor/

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    kpj ja isalmela tykkäävät tästä.
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Onko kellään ollut käynnistysongelmia? Tähän mennessä lähtenyt aina hyvin käymään ja se perus korkea tyhjäkäynti hetken aikaa kunnes laskee.
    Nyt tässä loppukesästä eteenpäin tehnyt sellaista, että saa sahata muutaman sekunnin ennenkuin vaivalloisesti alkaa käydä. Jää suoraan pienelle tyhjäkäynnille ja jos heti startattua ytittää polkaista kaasua, tahtoo hyytyä. Muuten käy ja toimii normaalisti. Parin tunnin seisotuksen jälkeen käynnistyy normaalisti, mutta esim yön yli taas vaivalloisesti.

    Mitähän tuossa pitäisi alkaa tutkiskella? Jotenkin itselle tulee mieleen, että bensalinja pääsee tyhjenemään kun on hetken aikaa ajamatta. Vikakoodeja ei ole kyennyt vielä tutkia, kun oma markan laite ei tunnista koko autoa.
     
  5. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Vois haiskahtaa IAT anturilta. Bensanpaineen karkaamisen voi helposti poissulkea laittamalla virrat kahesti päälle ennen käynnistystä.
     
    maverick999 tykkää tästä.
  6. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Joo totta!

    Olen testannutkin tuota pumppuhommaa. Kolme neljä kertaa virta päälle/pois että praimaisi pumpun, mutta ei käynnisty yhtään sen paremmin.
     
  7. Muki

    Muki Gearhead

    maverick999 tykkää tästä.
  8. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

  9. smgt

    smgt 3rd gear


    Katoin youtubesta tälläsen käyttöö ja joku laitto autosa käyntiin puhelimella tällä. Toimiiko vicissä tämä? Oishan aika amerikkaa laittaa pirssi käymään ennen töihin lähtöä
     
  10. Muki

    Muki Gearhead

    Remote startille kai on joku mekanismi, vaan en ole sitä tutkinut. Muistaakseni androidilla sain kyllä yhteyden tuohon mokkulaan, ja ehdinpä hetken tuumailla jotakin tablettia missä olisi reaaliajassa näkymää ajon aikana, vaan jäi ajatuksen asteelle.
     
  11. Beach

    Beach 2nd gear

    Tuntuu siltä, että ton obdlinkin hinta noussut aika paljon sen jälkeen kun omani hankin. Pitäs hankkia uusi, kun ilmeisesti hapettui se parituskytkin. Siitä seurasi sitten se, että koko mikrokytkin irtosi piirilevystä, kun "hieman" kovempaa painelin painiketta. Silleen typerästi sivuttain juotettu se kytkin piirilevyyn. Olihan toi vähän pidempäänkin saanut kestää kuin 4-5 vuotta mun mielestä.
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Päätin ottaa Fordin vaihteeksi talvikäyttöön, koska harrasteautoja tuli kesällä yksi lisää niin siinä meni Fordin säilytystilaa yhdelle Chevylle ja Volvo V70 oli niin järkevän tylsä auto, että oli pakko myydä pois.

    Pakko todeta, että tuo alusta on kyllä tehty toimimaan alkuperäisrengastuksen ja vanteiden kanssa. Ylileveät 19" kesävanteet väärällä offsetillä tekee autosta vaeltajan motarilla.

    Etenkin ekana talvena vaivannut lumipyryssä nykiminen on palannut, vaikka suodatinelementin huolellisen asettelun lisäksi teippasin sen vielä jesarilla koteloon kiinni, niin silti jostain menee MAFfiin lunta ja auto saa sätkyn. En keksi mihin muuhun tuo voi liittyä. Mun aiempi diagnoosi oli, että suodatin vähän tipahtaa pois paikaltaan kotelon sisällä jolloin lumipyryssä pääsee joku hiutale ilmamassamittariin.
     
    hartsa69 ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. Muki

    Muki Gearhead

    ^ omaa kokemusta muilla renkailla kuin alkuperäiskoolla ei ole. Toimii oikein hyvin laadukkailla 16" nastarenkailla näin talvioloissa. 2 x 20kg hiekkasäkit takakontissa. Nyt on tosin aika uutena ilmiönä ollut akun kanssa ongelmia ilman selvää indikaatiota vuotovirroista tai vastaavista. 5vrk työmatkan aikana parkissa oltuaan pakkasilla tarvitsi apuvirtaa, akun jouduin uusimaan joskus marraskuun alussa (tällöin ihan selvä kennovika).

    Huomasin kyllä, että moottoritilaan oli aika lailla päässyt lunta, ei nyt kinostumaan asti mutta kuitenkin. Vuotovirrasta epäilys että jossakin tullut kosteudesta aiheutunut siltaus tjsp. No, Optima ja kaapelit mukana varmuuden vuoksi ja jos nyt edes muutaman päivän välein ajelee, ei ongelmia.
     
  14. smgt

    smgt 3rd gear

    Itellä loppu nykiminen kun sain suodattimen aseteltua ja kannen kunnolla kii. Sieltä sarana puolelta tais suodatin jäädä huonosti. Otin koko pömpelin käteen, niin oli hyvä asetella. Kulutus on isompi mitä viime talvena jostain syystä omassa koslassa.

    Pitäs pyyhkiä mekanismiin perehtyä saisko sitä muokattua että pyyhkiät jäis ylemmäksi. Jäätyy aina pyyhkiät lasiin kiinni ajaessa ja räpsähtää ilkeesti kun käyttää niitä.
     
  15. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Täytyy tuo teippipatentin laatu vielä tarkistaa. Aiemmin sain nykimisen loppumaan kun asettelin huolella sen suodattimen, mutta nyt ajattelin että vedän ns. varman päälle kun "se tippuu sieltä kuitenkin".

    Tuohon aiemmin kuvailemaani vesivuotoon jouduin tekemään vielä yhden patentin; työnsin letkun siihen pultinnokkaan josta vesi tippasi konepellin aukaisuvaijerille, ja ohjasin letkun turvallisesti sen vaijerin ohi. Kikkailua se on, mutta vesi ei enää tule enää sisälle ja se riittää.

    Bensatankin korvausilmalinja on ilmeisesti tukossa kun saa aika varovaisesti tankata tietyillä asemilla. Onko porukalla kokemusta moisen röörin aukomisesta?
     
  16. smgt

    smgt 3rd gear

    Omassa tankkaus onnistuu liipasin pohjassa, kun ei työnnä liian syvälle.

    Tuo putsarin kotelo oli itellä ns pullistunu. Sen takia suodatin ei istu sisään kunnolla ja vetää ilmaa ohi. Mietin jo pitääkö sisälle tehä tuki joka pitäs kasassa sitä. Mutta ei sitä tarvii viikottain availla niin en kehannu alkaa patentoimaan. Kotelon kun kasaa käsissä yhteen niin kansi pitää alaosan suorana ja itellä kyllä suodatin pysyy paikallaan siellä ja toimii oikein.
     
  17. El Rikhardo

    El Rikhardo 1st gear

    Onko muilla ollut jarrujen ilmauksessa ongelmia? Olen ilmannut perinteisellä tavalla ja Forscanin ohjelmalla, ja poljin on aina vaan tollanen löysä?
     
  18. Beach

    Beach 2nd gear

    Siis ihan hervoton se poljin, vai semmoinen, että menee pikkuhiljaa pohjaan, jos tosi kovaa painaa? Jos jälkimmäinen, niin tuntuu olevan "ominaisuus" joissakin ABS-jarruissa. En nyt muista meneekö mun Vicissä jarrupoljin syvälle, mutta on semmoisia autoja sattunut kohdalle kyllä. Ajossa ja katsastuksessa toimii kuitenkin niin kuin pitääkin.
     
  19. El Rikhardo

    El Rikhardo 1st gear


    Ei ole mitenkään hervoton, vaan menee pohjaan sitten lopuksi, mutta on silti mun ja kavereiden mielestä kanssa jotenkin löysä.. Oon ajanu tolla viimeks kesällä niin en oikein muista enää millanen toi oli aikasemmin..
    Millanen jarrupoljin muilla on?
     
  20. smgt

    smgt 3rd gear

    Kyllä mulla on jarrupolin samanlainen kuin muissakin autoissa. Ei siinä ole mittää erikoista.
     

Kerro tästä muillekin!