Voyager IV katti kilinä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HerkkuJerkku, 21.11.2022.

  1. HerkkuJerkku

    HerkkuJerkku Gearhead

    Tere

    Vähän tylsempi laitos kyseessä, mutta tuli hankittua 2005 Chrysler Grand Voyager ja tossa on mm. kuulunut kilinää edestä ja syypää on ilmeisesti katalysaattorin 'flex-join' jonka yksi 'end cap' on irti.
    [​IMG]
    Nro.2 siis

    On sen verran hankalassa paikassa, että pääsin tutkimaan sitä vain kun oli suuntauksessa, enkä oikeen hahmota onko ton tarkoitus olla kiinni miten ja missä ja voiko sillä olla vaikutusta sille, että OBD näytää välillä P0420(Catalyst system efficiency below threshold (Bank 1)) vikaa?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Veikkaan että siellä on katista sisukset irti ja siksi kolisee ja antaa heikentyneen puhdistusteho-ilmoituksen....
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. HerkkuJerkku

    HerkkuJerkku Gearhead

    En usko, kun hakkasin tota putkea toi 'end cappi' siellä selkeästi se mikä helisi ja oli irrallaan.
    Enimmäkseen lambdan voltit ovat vissiin sitä mitä pitää ajaessa, heiluu muistaakseni 0.1-08. välissä ja jälkimmäinen näytti 0.6-0.7. Kulutus on myös niin kamala kun noissa yleensä.

    Kun etsin noita voltteja huomasin, että etummainen lambda tippui välilllä nollaan. Ettei siellä olisi vain liitosvikaa? Pitää laittaa obd lukija ottamaan lokia ylös.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No voi olla että olet oikeassa... Anna sitten kilistä...
     
  5. monster

    monster Gearhead

    Meillä on 07 voikkari ja olen korjannut varmaan ton saman kolinan tai helinän.oli muistaakseni joku holkki just irti .hitsasin vaan kiinni ja kovaa ajoa.kattilan joutu kyllä irroittamaan.kilsoja ei vieläkään kun 170000.
     
  6. HerkkuJerkku

    HerkkuJerkku Gearhead

    Unohtu kokonaan että olin kirjoittanut tänne, muistuu mieleen ajaessa kun kilisee, mutta unohtuu sitten.
    Lähinnä ärsyttää toi kilinä.
    Katti on kyllä vittumaisessa paikassa, mutta ei tarvitse ainakaan murehtia että joku sen varastaisi.
    Siellä on tollainen rengas mikä siellä pyörii poissa paikaltaan, ei vaan kuvistakaan hahmota onko sen tarkoitus olla joku laippa vai mikä. Sen ehkä saisi viritettyä paikalleen asennustahnalla, etenkin jos saisi vähän putsattua paikkoja. Paskahan se olisi, mutta minkäs teet.
    En uskalla lähteä hirveesti irrottamaan, tuntuu että aina jotain hajoaa ja sitten kohta joutuu vaihtamaan kaiken pakosarjasta lähtien ja hitsaamaan kiinikkeitä, toi on kuitenkin ehkä vain kosmeettinen haitta.
    Pohja on kyllä yllättävän hyvässä kunnossa, helmat on lähinnä rapeet, kun autoa on nostettu niistä vaikka ei pitäisi.
     

Kerro tästä muillekin!