Squarebody C10 ohjaustehostimen ilmaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Matador71, 20.11.2022.

  1. Matador71

    Matador71 Gearhead

    Onko hydroboostin kanssa olevassa tehostimessa joku poppakonsti millä sais toimimaan kun letkut, säiliö ja simpukka ollut tyhjänä? Auto -79 C10 ex-diesel ja nyt Oldsin 350 bensa.

    Rattia käännelty renkaat ilmassa, renkaat maassa, säiliö täytetty yms. Ei vaan lähde tehostamaan. Jarrutuntuma on ihan ok. Nopeasti käännellessä tehostimen säiliöstä pukkaa korkin välistä nestettä. Pumpusta ei kuulu erikoisempia äänia
     
  2. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Olisikohan liitännät miten?
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    En ole koskaan tehnyt, mutta kuullut kauhujuttuja, onneksi Youtube:ssa on monia videoita hommasta.

    Säiliö ensin nestettä täyteen, huomaa moottoria ei käynnistetä...käännetään rattia rauhallisesti 5 kertaa laidasta laitaan ja painetaan sitten 3 kertaa jarrua ja toistetaan tätä niin kauan ettei säiliöön tule enää ilmakuplia...tietenkin huolehdittava ettei säiliö pääse tyhjenemään.
    Hommaan voi mennä tunteja ja sitä on toistettava ehkä 50 - 60 kertaa...alla olevalla videolla tekivät sen kaikkiaan 93 kertaa.


    Ford, mutta sama periaate ja eiköhän järjestelmätkin vastaa toisiaan.
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mä oon ilmannu oman k5 ohjauksen useamman kerran kun on esim simpukka vaihtunut ja viimeks lisäsin hydroboostin eikä se nyt niin ihmeellinen operaatio ollut. Renkaat ilmassa kääntelyä kone sammuksissa, sit kone käymään ja varovaista reunasta reunaan kääntelyä. Yleensä öljy menee alussa vaahdoksi ja kun koneen sammuttaa, öljyt pukkaa pihalle säiliöltä. Säiliön kaulalle kun laittaa sopivan kokoista hydr letkua jatkoksi, niin ei tuu oljyt lattialle vaan öljy pääsee nousemaan tähän tilapäiseen säiliön jatkeeseen. Sit odottaa että vaahto on palautunu normi öljyks ja uudestaan.

    Simpukan on pakko olla liki täynnä ilmaa jos ei se tehosta ollenkaan. Voiks sillä ajaa ja jarrut tehostaa mutta ohjaus ei?
     
  5. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Tosiaankin, säiliö on alimmaisena järjestelmässä.
    En ole koskaan tehnyt vastaavaa sydeemiä mutta mielessä on kylläkin seuraavaan.
    Vaikuttaa tämä ilmaaminen turhankin monimutkaiselta.
    Voisiko hiukan uudemmalla järjestelmällä tällä millä nestesäiliö erillään tehdä jotain kyseiselle ilmiölle?
    Tämäkin olisi hyvä ratkaista näin "ennakkoon" jos sitten myöhemmin jotain muistaisio_O
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Varmaan just tuon vaahtoutumisen välttämiseksi rattia käännellään/jarrua pumpataan kone sammuksissa.

    Samalla tavalla kun vaihtaisit öljyt ohjaustehostimeen...
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kyllä se vaahto tulee halutessaan ulos erillisestäkin säiliöstä. Ja originaalin säiliöiden tilavuus on aika pieni jos yrittää jättää tilaa vaahtoamiselle, muttei halua että pääsee liian tyhjäks niin että haukkaa ilmaa. Itellä nyt joku 3-4L säiliö offiautossa ja sen kanssa ei tulvi yli kun järjestelmää ilmaa.
     
  8. Rytari

    Rytari Gearhead

    Mitä öljyä laitoit
     

Kerro tästä muillekin!