Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Katsoin varaosakuvista, ei oo hanaa...
     
  2. budweiser

    budweiser Gearhead

    OK, suuret kiitokset vaivannäöstä! Ei kai se sitten auta kuin nostaa kansi veks, täytyy 6.7 Cumminsin pahvin vuotaa niin vähän ja ovelasti ettei nestettä vaju huomattavissa määrin..
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Se ei lämppärin kenno vuoda? Muistaakseni vajaa nestemäärä/vuotava kenno tekis ettei kenno lämpiä kunnolla. Tosin tukossa oleva kennokin sitä tekee mutta tekis niin aina eikä silloin tällöin.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tai oliko letkut oikeinpäin, kuuman puolen pitää tulla kennon alimpaan putkeen. Jos kuuma tulee ylempään, se menee lämpö sukkana takaisin koneeseen...
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Uuvemmista tiijä mutta 12 valvessa molemmat lämppärin putket tulee kennon ns. ylävesisäiliöön.
     
  6. budweiser

    budweiser Gearhead

    Letkut on tehtaanjäljiltä, ilmaongelma se on kun kerta ei oo vesiventtiiliä..
     
  7. juba155

    juba155 1st gear

    Mulla oli viime sysynä 07 ramissa ongelmaa kun ei tullu lämpöö sisään. netistä löysin että noissa usein kenno tukos. näytti omassa olevan letkuissa liitokset konehuoneen puolella kennolle, eli oli ennenkin vaivannu. korjaamo pyöritti happoa yön yli kennon läpi. ni alko lämpee kenno eikä tarvinnu sen kummempaa tehä. mutta outo jos tekis tosiaan vaan sillon tällön
     
    Muokattu: 29.11.2022
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Konehuoneessa ne liitokset kuuluukin olla, ne konehuoneessa näkyvät putket on kennossa kiinteästi kiinni... Paitsi ehkä ihan uudemmissa joissa on kennon pääty muovia ja putket kiinnittyy yhdellä tai kahdella ruuvilla ja tiivistyy o-renkailla, ainakin niin Jeepissä on näin (Grand Cherokeet -->2004 asti kiinteillä putkilla, 2005--> ruuville ja o-renkailla), saman konsernin tuotteita ne on, onhan 2 gen kenno sama kuin ZJ-Jeepissä, muistaakseni...
     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ”onhan 2 gen kenno sama kuin ZJ-Jeepissä, muistaakseni...”

    On se. Minä poika se katkoin vaan ne pitkät putket ja knipexin siirtoleukapihdeistä tehdyllä erikoistyökalulla puristelin lyhennettyihin messinkiputkiin uudet klunssit jotka estää klemmareita irtoamasta putkista. Tällöin ei tarvinnut koko helvetinkoneen kojelautaa irroittaa vaan toisesta reunasta raottaen sai vaihdettua kennon.
     
  10. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Onpas mukava tehä jarruremppa. Satulat korjasin laivalla viime viikolla ku siellä lyötyy kaikki tarvittavat työkalut ja vehkeet. Eilen pääsin kotiin ja luulin että ne mun tilaamat jarruletkut olisi tullu, no ei ne ovat nyt maanneet PERSNORDIN Vantaan varastossa kohta 4 viikkoa. Asiakaspalveluun oon monta kerta yrittäny soittaa ja whatsappissa luvataan koko ajan seuraavaan päivään. Tänään aloitin sit takajarrujen purkamisen ja heti tuli ongelmia ku edellinen asentaja(ei minä) oli vähän asentanu ne osat väärinpäin niin että oli akseli osunu ja hionnu pikkasen materiaalia pois. En ymmärrä miten jarrut ovat toimineet yli 10vuotta, ei oo näköjään niin väliä miten noi kasataan. Jouduin nyt tilaa vähän osia taas rockautosta ku uspartilla oli saldo nolla.
     
    Artsi Bunker tykkää tästä.
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Saattanu sitten olla samalla tavalla kuin oli minulla. Oli ottanu vähän välitaaki vetoakselin laippaan kii. Laitoin ne takajarrut sitte kaikkine osineen niinku minusta ne kuuluu olla. Että kannattaa kuvata ennen purkamista jos on ollu oikein kasattuna. Ja jos ei ni kannattaa nyt viimeistään kasata oikein.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  12. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Huh nyt on kaikenlaisia eu-kortteja suoritettuna, viimeisin oli ADR, taas rimaa hipoen läpite. Täytyy kai jotain kuskinhommaa ettiä, ei nuo korttimaksut ja koulutus muuten tuu takaisin
     
  13. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Nonnii letkut tuli. Yllätyin niin että kaaduin ku huomasin jakeluauton pihassa.
     
  14. Joni.

    Joni. 3rd gear

    Jarruista kun muutenkin puhetta niin osuu sopivasti mikähän mahtaa aiheuttaa näinkin oudon vian 95vm ramin jarruissa kun sutimisen/ rivakan kiihdytyksen jälkeen alkaa jarrupoljin tärrää vähänkuin abs mutta ei oikein jarruta niin kuivalla asvaltilla tossa syksymmällä kuin nyt jäälläkin
     
    Muokattu: 2.12.2022
  15. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Onko suomes missään afc jousia myynnis? Vakion saa kiristetty niin että 2 bar afc jalka pohjas sen jälkeen jos kiristää alkaa rajoittaan jalan liikettä...
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    En usko löytyvän ellei jollain yksityishenkilöllä ole jääny ylimääräiseksi tai käyttämättä.

    Luulen että minulla on pumpussa orkkis vieteri mutta minulla jalka pohjaa 35psi eli noin 2,4bar paineissa.

    ps. Modaus ohjeissa sanotaankin että liika jännitys vieterissä rajoittaa liikettä.
     
  17. Joni.

    Joni. 3rd gear

    edellisessä jeepissä olis samankaltainen vika kun olis abs kehä ruosteessa mutta voiko tässä olla edes sinnepäin vikaa kun anturi perämurikassa
     
  18. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    https://www.lesjoforsab.com/fi/

    Kaarinasta hain omaan. Otin vakion mukaan ja pyysin vähän jäykempää, pari eri vaihtoehtoa sain, toinen oli muuten hyvä mutta sitä piti lyhentää.

    Harmi etten säästänyt kuittia, olis nähnyt tuotenumeron..

    Mutta siis yks taktiikka kävellä johonkin missä erilaisia jousia myydään ja yrittää löytää sopiva.

    Mulla se vakio oli ainakin jotenkin kuoleentunut tms, kun 1,5barilla meni pohjaan ja savutus oli brutaalia:eek:
     
  19. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Savutusta kans haluaisin pienemmäksi. Nyt on 0 plate niin edes kun saa ja afc jousta löysätty niin ettei rajoita. Nyt kun vielä tie sulais sais käydä kokeilemassa kuinka kulkee ja paljon ahtaa, onko 4 bar vai loppuuko polttoaine....
     
  20. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Kuinka compund ahdetuis paineiden pitäisi olla. Jenkki foorumeilta huonolla englannin taidolla ymmärsin että ison ja pienen ahtimen välinen paine olisi pienempi kun imusarjan?
     

Kerro tästä muillekin!