1931 ford coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ToniC, 18.1.2022.

Tags:
  1. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Jos laikkaa katon 145 Volvosta, niin samasta nappaa polkimet. Saa modattua aika helposti rodiin. Kouluprojektiin tehtii noista, hyvin mahtui.
     
  2. Oisko ladassa (combi) minkälainen pelti ja polkimet. Juha, elä ny hyvä m.....
     
  3. Tuli Retroridesissa tämmöinen kanttiputki-idea x-palkkiin vastaan:

    [​IMG]
     
    Muokattu: 28.11.2022
  4. ToniC

    ToniC Gearhead

    Kävin koe istumassa vähän ennen kopan irrotusta tolla dodgen soffalla. Mahduin jotenkuten orggispolkimien kanssa, kun hattuhylly poistettu ja soffa ilman kiskoja lattialla. 3" choppaus ok, kun pistän matalat kiskot. Konetta vähän mittailin, niin kyllä se paketti pitenee jonkun verran. Varmaan syylari vähän eteenpäin ja pikkusen tilaa tulipeltiin.

    Huomenna teen mallit boksauslevyihin ja keskiviikkona puhallukseen runko ja taka-aks.

    Volvon akseliin sovitan uuden jaon, jotkut toissun levyt ja saab 9000 tai 9-3 takasatulat, niin saa simppelin kässärin ja vähän turhia osia pois
     
    Muokattu: 5.12.2022
    Sumu ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. Tuota 5x4.5" jakoa on ollut monessa muussakin japsissa. Esim. Mazdassa (joka sattuneesta syystä itselle tuttu..). Tässä Brembon sivulta yksi mittakuvan kanssa:

    https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/disc/08-9975-21

    Samoissa Mazdoissa on myös käsijarrusatula.
     
  6. ToniC

    ToniC Gearhead

    Runko puhalluksessa.
    Samalla leikkaavat boksauspalat ja pokkaa pari suoraa x-palkki aihiota ja pari, jotka kapenee taakse kuten alkup. Runko.

    Olisko jollain valokuvia, miten model a rungon takapää nostettu asiallisella tavalla??? Z?? ~4" droppi tavoitteena vastaamaan keulaa. Ilmeisesti lehden takapalkki jää, niin riittää perämurkulalle tila?

    Volvo 740 aks. + 4-linkki+ coiloverit


    Onneksi ei tarvitse kärsiä tyhjäkäynnistä..
    Tudori kävi normisti, mutta ihan hento naputus kuului.
    Kun koneesta ei oikein tiedä, niin mietin, että helppo kangenlaakeriremppa ja hoonaus+renkaat kone paikoillaan talven aikana.
    Öljypohja irti ja tutkimaan... no ehkä muutakin tehdään... :eek:

    Kiertonetistä sattu kouvolassa olemaan jytyjä moottoripukkeja, niitä 5 huutoon, 2 jäi.. ja sitten konetta irrottamaan.


     
    Muokattu: 7.12.2022
  7. ToniC

    ToniC Gearhead

    Se oli nopea keikka. Välisiivousta talliin ja sitten tilkitsemään rungosta kaikki ylimääräiseltä tuntuvat reiät ja avonainen kylki

    Muuta ei oikein löytynyt, kun pikku säröt etupalkin rei'issä.

    [​IMG]
     
    Isamu, kad_boost, Vuppe ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Tuosta on kiva jatkaa..:cool:
     
  9. ToniC

    ToniC Gearhead

    Kellään kuvia suomessa kelpuutetusta takarungon vippauksesta?

    Tai onko joku siirtänyt etupalkkia ja siten etuakselia aavistuksen eteenpäin?

    Lokareiden kanssa ei taida paljon pelivaraa olla? Jäähdytin liikkuu vielä suht helposti vähän.
     
  10. ToniC

    ToniC Gearhead

    Kattopeltikin löytyi Läheltä... 140-sarjan volvon pelti menee heittämällä coupeen.
    55e pyynti. ei maksa vaivaa alkaa hankkimaan suoraa ja mankeloimaan siitä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. ToniC

    ToniC Gearhead

    Lumityöt häiritsee harrastuksia... naapurustossa vain vanhoja ihmisiä... 3h meni omat ja naapurien pihat. Mutta illalla taka-akselikin pääsi sulamaan.
    On muuten varmaan 20kg kevyempi,kun tudorissa oleva fordin oma akseli. Leveän näköinen, mut puomemtaan vaan joku 3cm leveämpi.

    Katsoin, että japsien levyt on kupiltaan puolet matamammat...

    Jos booreissa on varaa, niin vois sorvata vetareihin laakeripesien paikat lähemmäs laippoja. Akseli kapenis ja samalla saisi passattua uudet levyt oikeaan kohtaan takasatuloihin nähden.

    sinkkimaalit+pur maalit sain myös Runkoon. Mielipidettä kaipaan... keskipalkki pois, vai poikki sopivasti ja x-palkki kiinni niihin keskeltä.. laatikko menee oletettavasti niin pitkälle, että laatikon takaosa törmää palkkiin.


    huomenna helsingin jäähalliin kuuntelemaan "kauneimmat" joululaulut ja To jatkuu taas askartelut


    [​IMG]
     
    Muokattu: 13.12.2022
    Visa tykkää tästä.
  12. Muokattu: 14.12.2022
  13. ToniC

    ToniC Gearhead

    Satulat vaihtuu oletettavasti esim saab 98 satuloihin, joissa käsijarru vaikuttaa varsinaisiin paloihin, joten laikat pitäs täsmätä sellaisiin, mutta 5x4,5 jaolla.
    [​IMG]

    Pyörittelin taka-akselia lattialla. Vähän tuntuu, että siinä olis jonkinlainen lukko? Selvii, kun puhallan ja puran.
     
    Muokattu: 15.12.2022
  14. Volvo on käyttänyt Eatonin G80 liikkeellelähtölukkoa. Tossa pari linkkiä Volvofoorumille (1 , 2) jä tässä sinne linkattu video:

     
  15. ToniC

    ToniC Gearhead

    Ei saa vielä käyntiin/pukille, kuten ovat testanneet. Onko toi joku sähköinen, kun puhui nop. Mittarin tiedosta....?? Tais kyllä puhua vaan tasausp. nopeudesta Mulla menee perämurikkaan mielestäni johto. Vp motorsportilla perään liittyen on tarjolla nopeusanturin kehä...?
    Ihan käsineen jumitin toista levyä ja pyöritin kardaanilaipasta. Sain pyörimään vaan samaan aikaan ja samaan suuntaan. Voihan se kyllä olla maatunut kiinne, kun seissyt

    No noihin on kitkalukot halvahkoja... ja tollanenkin sattu silmään... mikä lie... kempin korvike... https://www.vpmotorsport.fi/product/1359/volvo-tasauspyoraston-muutossarja-10301031-perat
     
    Muokattu: 16.12.2022
  16. Capri 69

    Capri 69 Gearhead

  17. Mulla ei ole ollut yhdessäkään hot rodissa lukkoa. Tosin varmaan mukava jos on voimaa tarpeeksi leikkiä, mutta tosiasia on se että kun ei ole lukkoa niin harmaa 5w coupekin pysyi 425hp 409cid koneisena vessana hyvin hanskassa vaikka veti täyskaasulähtöjä. Lukko ja tuommonen lyhytakselivälinen poikittaisilla lehtijousilla oleva on perkeleen mukava ajaa, mutta voin vain kuvitella mikä se on jos lukko ja tarpeeksi pöhinää koneessa. On niin nopeasti poikittain ettei kerkiä ees paskoa housuihin.

    Uusin roadster työntää perkeleen hienosti, mutta lukkoa ei siinäkään, eikä muissakaan. Cabrioletissa ei missään nimessä siinä myös laatikko alkuperäinen joka nyt ei kestä hirveästi kytkin lipsautuksia kuten ei vetarit eikä taka-akselikaan. Mutta radalle voi mennä kisaamaan oikealla kisavehkeellä...

    Tuleviin kahteen ei tule lukkoa. 3.25 tai 3.54 välitys, 3lovinen synkrolaatikko ja saa mennä sitten sitä vauhtia kuin haluaa. 3vaihdetta enempää ei tarvi. Hienosti ykkösellä 70-80kmh jos niin haluaa... ja ei sudi kun pehmeät korkeat uudet renkaat alla. ei 200hepalla, ei 300hepalla, se on varma. vaikka kumit olisi kapeatkin. märällä eri juttu, mutta sitten lukkomiehet saa ajaa kieli keskellä suuta.
     
  18. Se liikkellelähtölukko on nimensä mukainen. Tässä on kuvausta:

    Hieman aihetta rajaten keskitytään vain yhdenmalliseen luistonrajoittimeen. Otetaan esimerkiksi Eaton G80 luistonrajoitin. Tässä kyseisessä tasauspyörästön
    luistonrajoittimessa luistonrajoitin kytkeytyy keskipakovoiman avulla ja ainoastaan pienillä nopeuksilla. Lukittuminen ei ole mahdollista noin 50 km/h nopeuden
    jälkeen, sillä keskipakoisvoiman ansiosta kytkettävä osa muuttaa paikkaansa,
    eikä kytkentäosa kosketa siihen. Mikäli ajetaan alle 50 kilometriä tunnissa ja luistonrajoittimen kytkemiseen tarvittavat olosuhteet kohtaavat, voi kytkentäosa kytkeytyä normaalisti ja se kytkiessään liikuttaa ratasta, joka painaa kytkinlevyjä yhteen kytkien luistonrajoittimen toimintaan. (Overton 2009)


    Eli on ihan mekaaninen keksintö. Jos tarkoitit sitä johtoa, joka tulee takakoppaan, niin se on nopeusanturi. Siellä tasauspyörästön päällä on semmoinen hammaskehä, jota se anturi lukee. Siitä menee tieto sitten nopeusmittarille.
     
  19. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Minkälaista vippausta meinasit tehdä? Mä olen tollaista miettinyt jos poistaisi poikittaisen lehden palkin ja tuollainen tilalle. Mulla hakkaa perä vähän runkoon nyt

    https://www.code504.com/1928-1931-model-a-rear-kickup-crossmember/
     
  20. ToniC

    ToniC Gearhead

    Mulla ei varmaan murikka ottas kiinni, kun volvon limppu on jotenkin pienemmän olonen. Edessä 4" droppi, niin tarvii se peräkin pudota noin 10cm.
    Akseliputket saattaa ottaa ensimmäisenä.

    Takapoikkipalkkiin pitäis tehdä kiinnikkeet coilovereille. Ja mietin, jos jatkais aisat taakse ja tekis tankin sinne perään. Muuten pitäs tehdä hiekkapelti taakse.

    Boksailu alotettu keskeltä taaksepäin. Vähän tauon jälkeen TIG- hitsailu hakusessa. Reunahaavoja, mut sulattelee ja hiomalla loput.
     

Kerro tästä muillekin!