Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tst

    tst Gearhead

    Miten tuollaisen k2500 95 valonvaihto mahtaa toimia? Ei aina mene pitkät päälle. Onko siellä jokin askelrele vai viiksessäkö vika?
     
  2. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Eikös näissäkin ole valonvaihtokytkin alempana rattiputkessa ja viiksessä itsessään vain cruisen(jos on) katkaisijat? Yleensä vaihtokytkin ottaa lämpöä esim. huonosta kontaktista ja sit ei enää naksahda...
     
  3. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Viikseltä katkaisimelle liikkeen välttävä tanko voi olla taipunut. Onko Viiksen liike iso? Taivuttelu takaisin suoraksi auttoi -92 vetessä.
     
  4. tst

    tst Gearhead

    Viiksen liike oli 30mm paikkeilla ja naksahtelu kuului viiksen juuresta ja nyt se taas toimii ettei osaa sanoa jättääkö naksumatta silloin kun ei toimi.
    Vähän raottelin kantta niin ei siellä mitään tankoa näkynyt vaan viiksen juuressa oli musta muovinen mötikkä johon meni johtoja.
     
    Muokattu: 27.11.2022
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se mötikkä on pyyhkijän kytkin. Kyllä siitä tanko lähtee ja valonvaihtokytkin on aika alhaalla rattiputkessa.
     
    Mr Banner ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  6. tst

    tst Gearhead

    Juu kai se vaihdettava on, muutenhan se on toiminu paitsi katsastuksessa. Samalla löytyi muutakin uusittavaa kuten yläpallonivel,etukardaanin ristikko,käsijarruvaijeri,takajarrut ja kardaanin kannatin jos jollain on ylimääräisiä. Vino,poikittainen c-palkki takana oli kans aika hapero.
    Ja hehkut ottaa vain 16A, muistaako joku paljonko niiden pitäisi ottaa virtaa?
     
    Muokattu: 3.1.2023
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Yks tai kaks tulppaa on ehjiä.
     
    Mr Banner ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  8. tst

    tst Gearhead

    Niin taitaa olla, pari käytettyä löysin niin ne otti 14 ja laski 10 ampeeriin kpl. Liekö rele jäänyt jumiin, on niillä tosin ajettukin yli satatuhatta mutta tilasin nyt uudet 60g tulpat.
     
  9. konty

    konty 3rd gear

    Ois tarve -97 expressin takapuskurille, onko kellään ruosteetonta tai uutta?
     
  10. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Löytyiskö keltään sinistä ehjää hanskalokeronkantta -89 pickuppiin?
     
  11. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Ja mittaa myös hehkujen johtojen kunto, kun ne on jotain sulakepiuhaa joka palaa poikki jos hehku ottaakin enemmän virtaa kuin sen pitäisi

    Omasta löysin neljä poikki palanutta hehkun johtoa.
     
  12. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Olisko kellään autossaan hyvää 1988 - 1993 kromimaskia ja halua vaihtaa se 1994 - 1998(9) -malliseen vastaavaan? Itellä on uudemman mallinen ja joku ihme perversio, että haluaisin mieluummin vanhemman. Sehän onnistuis helpoiten, kun sais jostain autosta kerralla kaikki kilkkeet, jotka siinä joutuu vaihtaan. Omat osat on erittäin hyvässä kunnossa ja auto P-Pohjanmaalla. Laita vaikka yv, jos kiinnostuit.

    Edit: kiinnostaa myös hyväkuntoiset 88 - 93 sivupeilit.
     
    Muokattu: 15.1.2023
  13. tst

    tst Gearhead

    Oli johtojakin poikki,kai niihin vähän vahvempaakin voi laittaa..
     
  14. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Voihan sinne paksumpaakin vetää mutta sulakkeitahan siellä ei ole joten palovaara aina jos hehku menee oikosulkuun ja johto sulaa, sen takia kai siellä alunperin on sitä "sulakejohtoa"

    Omaan laitoin tuollasen rasian ja vedin kaikki hehkujohdot uusiksi 2.5mm piuhalla ja 15ampeerin sulakkeilla.
    Releeltä lähtevä johto vaan tuohon rasiaan ja siitä joka hehkulle oma johto.

    Merkkivalolle lähti muistaakseni oma johto myös, sekin vaan tuohon rasiaan omalla sulakkeella niin toimi hienosti.

    [​IMG]
     
    Mr Banner, Jussi289 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  15. tst

    tst Gearhead

    Muokattu: 17.1.2023
  16. J.J

    J.J Gearhead

    Mr Banner tykkää tästä.
  17. tst

    tst Gearhead

  18. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Olen käyttänyt kuparirasvaa, CRC:n keraamista tahnaa ja CRC:n Pro jarrurasvaa. Kaikki Motonetista helposti saatavilla. En osaa sanoa mikä on paras, ainakin nuo kaksi jälkimmäistä vaikuttivat hyvin toimivilta kumpikin.
     
  19. konty

    konty 3rd gear

    6.5td vani alkoi käymään huonosti kun käytin pihassa ja painoin kaasupolkimen pohjaan. P0219 engine over speed ja p1216 fuel solenoid response time too short

    Uudehkon näköinen pdm on keulassa, mutta mistäs tiedän onko vika siinä? Vai pumpussa?
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Miksi ihmeessä poljit pohjaan? Mitä sillä halusit?
     

Kerro tästä muillekin!