Niittimutterin vetotyökalu - vetoniittipihdit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja TimeMachine69, 30.1.2023.

  1. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Mulla on muistaakseni IKH:sta hankittu edullinen käsityökalu "A-mallinen" joka on ihan kuraa. Joku laadukkaampi pitää saada:
    • Makita 18V akkuun sopiva kelpaisi mutta sellaista ei taida olla olemassa
    • Paineilmakäyttöinen olisi myös hyvä
    • Kulmamallinen (90 astetta) olisi kaiketi paras, kun useimmiten kohteen edessä ei ole paljoa tilaa
    • Alumiinisia vetomuttereita ajattelin käyttää, lähinnä koot M4-M8.. M3 kenties myös.
    Hmm.. pysyykö sillä samalla työkalulla vetää myös pop-niittejä?

    Olisiko jengillä suosituksia koneen suhteen? Mulla on alumiiniset mutterit jo valmiina.
     
  2. Akit

    Akit 2nd gear

    Mulla o Wurhista ostetut puristettavaa mallia olevat niittimutteripihdit. Ne ainakin on toiminut hyvin 8mm ja pienemmissa Al-niittimuttereissa
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  3. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Brändi on hyvä! Pikkasen jännittää miten ranteissa riittää voimaa noiden kanssa varsinkin jos (kun) on ahdas paikka.

    Katotaan tuleeko muita suosituksia.
     
  4. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    TimeMachine69 tykkää tästä.
  5. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    TimeMachine69 tykkää tästä.
  6. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    TimeMachine69 tykkää tästä.
  7. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    Mulla on muistaakseni wurthin pitkät pihdit ja teräsniittejä niin ne istukat korkkaa ja katkeaa enenkuin niitti tarpeeksi kireällä.. lopetin kokeilun ja käyttämisen siihen.
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  8. teippi-mikko

    teippi-mikko Gearhead

    Meillä on töissä masterfixin pitkät pihdit ja kulmamallin räikkätyökalu. Molemmilla saa teräsniitit asennettua melko hyvin. Alsaniittejä ei oo tullu laitettua kuin m8 kokoa. Poppareita ei kyllä noilla pihdeillä saa asennettua ilman oikeita osia. Koivusen maahantuomia vehkeitä. Jossain välissä wurthin työkalu oli suurella tod näk saman valmistajan. Mutta hinta oli 2kertainen silloin
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  9. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Masterfix:n räikällä MFX612S menee M10 RST niittimutterit mutta on hitaat käyttää. Jos hiukan enemmän painaa niittimutterita niin esim. Stanley XTN20 on hyvä peli, ruuvaa niitin kiinni, puristaa ja ruuvaa karan ulos.
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  10. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Tämän mainitsemani akkukäyttöisin poppi koneen olin jo todella lähellä tilatakseni. Sormen päässä oikein kutisi -Paina enter-
    Onneksi maltin mieleni ja katselin niitä lisää niin harmikseni löysin kyseisestä laitteesta todella monta eri variaatiota. Niinkin monta jotta päätös ostoksesta kariutui.
    Olisihan tämäkin ollut yksi lelu lisää hyllyyn:) vaikkei idea minun ollutkaan:rolleyes:
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  11. rotaksi

    rotaksi 1st gear

    Hitsasin omiin puristettaviin kulmamallin pihteihin 10 cm lisää kahvoihin ja riittää jerkku teräsniiteillekkin. Mallia blitema
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  12. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  13. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Milläs saa halvimmalla M3 niittimuttereita puristeltua, tuo koko tuppaa uupumaan noista pihdeistä. Mulla on noita niittejä ja pihdeille jotka minulla on tuo koko on liian pieni..
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  14. Swinger

    Swinger Gearhead

    TimeMachine69 tykkää tästä.
  15. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Pultti prikka ja mutteri.Jos rahat ei tohon biltemaan riitä.
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  16. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Tuollaisilla Puuilon hohtimilla olen reipas sata mutteria puristellut, alumiinisiä ja teräksisiä. Tais M10 olla isoin mitä noilla saa, ite olen kayttänyt M6 ja M8 kokoja enimmäkseen.

    https://www.puuilo.fi/tomber-niittimutteripihdit-jm-881

    (Toki moneen paikkaan tullut tehtyä hitsimutterista ja n. 20x35mm pellinpalasta lätkä, joka sit parilla 5mm popniitillä kiinni, esim. lasikuidussa paljon toimivampi tyyli.)
     
  17. VooDoo

    VooDoo Gearhead

  18. rosswell47

    rosswell47 2nd gear

    Wurth.
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

Kerro tästä muillekin!