Jenkkiautoilu tullaan kieltämään :(

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja softabugi, 11.2.2023.

  1. softabugi

    softabugi 1st gear Bannattu

    Se eräs ideologia jatkaa voittokulkuaan:

    IS: Katsastukseen tuotavien autojen öljy- ja nestevuotojen läpimenokriteereitä on tarkennettu

    IS: "...ajoneuvosta löytyvät nestetipat johtavat nyt yksiselitteisesti korjauskehotukseen, jatkuva tippojen muodostus hylkäämiseen."

    Jenkkiautoharrastajat tietävät ettei sellaista harrastejenkkiä ole olemassakaan joka ei vuoda öljyä. Moottori, vaihteisto, perämurikka ja ohjaustehostin ovat kaikki paikkoja joista tulee väistämättä vuotamaan öljytippa silloin tällöin.

    Looginen johtopäätös: jenkkiautoista halutaan lopullisesti eroon ja niiden harrastamista tullaan vaikeuttamaan kaikin keinoin kiristämällä säädökset lopulta nihilistisen tiukoiksi. Se eräs ideologia etenee...
     
    Muokattu: 11.2.2023
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Otas nyt happea…
    Aika paljon pitää vuotaa jos hylky tulee. Jarrukliinerillä puhtaaksi ja leimalle. Jos niin pirusti vuotaa, että tiputtaa uudelleen jo katsastukseen mennessä niin joutaakin korjata.
     
    Concarne, Hoovee, -71 MoPar ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Ja vanhat konstit käyttöön. Laskee öljyt ulos konttorin nurkalla ja leimalle ilman öljyjä:D
    Ja jos on RVS käsittely tehty niin ei oo mitään ongelmaakaan:D
     
    josu tykkää tästä.
  4. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    :D Ja jenkit vain ja ne kaikki vuotaa. Tämä oli toistaiseksi illan paras. :D
     
  5. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Jaa että oikein "seuraa sinua" :poff:
     
    Concarne tykkää tästä.
  6. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Sieltähän sitä banaania tuli, ei kestäny kauaa täl kertaa. Onkohan ylläpidolla mahdollisuuksia IP-osoitteen estämiseen?
     
    Slant Sickness, Concarne ja Isamu tykkäävät tästä.
  7. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Ja, mitä tuohon hylkyyn tulee, niin... Matadorissa oli turbiinin akseli hyvää vauhtia menossa rikki ja syönyt stefan... Öljyä tuli katsastuspäivänä siihen malliin, että koko alusta oli punainen. Ei hylkyä... (wanhaan hywään aikaan)... viikon päästä tuli sit kaikki mehut ulos...
     
  8. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Joo ei kannata mennä leimalle sade tai loskakelissä , varma hylky kun tippuu paskat katsurin niskaan .
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Tuohan on hyvä jos selkeyttää käytäntöjä. Oma järkikin voisi sen verran sanoa ettei sitä öljyä tiputella ympäristöön. Tallissa on kolme jenkkiautoa, kaikki ovat vuotaneet öljyä joskus mutta kun olen sen huomannut olen korjannut ne minkä jälkeen ei enää vuoda. Helppoa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. LiLHezz

    LiLHezz 1st gear

    Mua kans ihmetyttää tää et jenkkien, tai ylipäätään vanhojen autojen öljy- ja nestevuotoja pidetään jotenkin normaaleina.. Ei, ei se ole normaalia. Kunnon tiivisteillä ja huolellisesti kasaamalla ne vehkeet kuntoon.
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Siinä on vaan se, että tavis ei osaa tiivistää, eikä halua tiivistää, kun ei oo tiloja ja vaikka olis tiloja ei oo vehkeitä nostaa konetta pois, harvassa autossa koneen öljypohjaa edes saa pois nostamatta konetta pois, ja ei oo valmis maksamaan korjaamolle tiivistyksestä. Mulla on nyt yksi 2004 Jeeppi työn alla ja jo pelkästään vaihteiston ja jakovaihteiston ja moottorin tiivistys (takastefa, öljypohja ja öljynpaineanturi, onneks tuosta koneesta saa öljypohjan pois ottamalla vaihteisto pois ja irroittamalla etuperä ja laskemalla sitä alaspäin) on nyt maksanut jo 2k€, ja vielä pitäis venakopan tiiviste vaihtaa, joka tuon koneen kohdalla tarkoittaa äkkiä 1k€ lisää hintaa, koska työ vaan suomessa maksaa... Taitaa tosin osa kalustosta mennä paaliin tai seisontaan tai muuten vaan pois käytöstä, koska kellä on varaa laittaa johonkin 20+ vuotta vanhaan 3k€ rahaa kiinni tosta vaan. Tai edes haluja enää... 50 vuotta + ymmärrän että jostain se raha kaivetaan, mutta nää 20 vuotta vanhat, joissa ei oo enää juuri arvoa, niitä tuskin enää tiivistellään...
     
  12. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Eihän tämä harrasteautossa ongelma ole korkeintaan saa lisää harrastaa.
    Mutta kyllä varmaan karsii noita parin tonnin käyttöautoja.
     
  13. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Aletaan kummasti taas asentamaan koneiden alusmuoveja takaisin paikoilleen.
     
  14. grantorino

    grantorino Gearhead

    Mutta kun aasialaisautot ja euroautotkin tahtovat vuotamaan öljyä ja muitakin nesteitään. Usein näihin on vielä vaikeampaa löytää uusia tiivisteitä vanhemmiten, varsinkin kaukoidässä valmistettuihin. Jenkkeihin löytyy vielä hyvin tiivisteitä koska autokulttuuri on paljon vanhempaa kuin japani korea suunnalla.
     
  15. AVRO

    AVRO Gearhead

    Brittiauton taas kuuluukin vuotaa. Vettä sisään kajuuttaan, öljyä ja muista nesteitä ulos. :)

    Alkuperäisen aiheen lainaukseen, tyypillistä ip-lehtien p*skaa. Älkää lukeko niitä. Ollenkaan.
     
    kad_boost tykkää tästä.
  16. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Luulen että siitä ei olisi paljoa hyötyä. Ihmisillä on monia laitteita, ja sitten mitä itse olen huomannut IP-osoitteista niin minulla se ainakin vaihtuu joka kerta kun menen nettiin. Eli jos esimerkiksi bannattaisiin niin voisi sulkea netin ja yhdistää uudelleen jolloin ohittaisi sen.
     
  17. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Ai vanhat jenkitkö sitä öljyä tiputtaa? Se on sitten Citymarketin parkkihallissa aina varmaan vain vanhoja jenkkejä ollut parkissa kun öljyläikkiä vähän joka puolella.:D

    Mikään ei tiputa jos kunnossa on.
     
  18. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Ihan sama minkä maalainen tai merkkinen on , niin kyllä yli 10v. alkaa jostain öljyä tai muuta tiputtamaan. Niihin pitää vain vaihdella vähän tivareita , stefoja ja taas voi ajella rauhassa. Ei joku pikku hikoilu kaada katsastusta, kyllä se on jo korjattava vuoto mikä sen tekee. On se itsellekin kivempi kun ei piha ole läikkiä täynnä. Se on vaan tosi asia , että tivarit kovettuu ja stefat kuluu.
     
  19. Ja öljykello alkaa vuotamaan..:rolleyes:
     
  20. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    Ja kaikissa autoissa ei ole esim kampiakselin takapäässä tiivistettä ollenkaan.
    Ei ole varmaan edes kuivaksi suunniteltu.
     

Kerro tästä muillekin!