Totta vai tarua hihnajakopäistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C5_Z06, 17.2.2023.

  1. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ketju viat om651 koneessa mulle kyllä aivan outoja. Kaukussa minkätilalle olen ollu toista moottoria vaihtanu on ollu tietääkseni vielä alkuperäinen ketju. Kahden laista isoa vikaa noissa on ollu Runkolaakerit eikkaa kiinni noin 300000km ajettuna, imeiseti lohkossa menee runkolinja kieroon. Aluksi oli pajon mäntä vaurioisia, vähiten ajettu mihin olen ollu sen jälkeen rmonttia tehnyt oi ajettu 8km , osalla sen valmistus erän moottoreista pääsi jop 200km.
    Olin veho hyötyajoneuvoilla töissä kun nuo vitoon ja sprinteriin tuli.
     
  2. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Kyllähän tuon(kin) 651sen jakopää on ihan surullisen kuuluisa kuinka paska se on.
    Ei tarvi kuin seurata noita mersu aiheisia foorumeita/facen ryhmiä niin niissä ostatellaan viikottain 651 koneita kun jakopäät räjähtelee ja alakerta leipoo laakerit murusiksi.

    Mitä painavampi koppa sen lyhytikäisempi tuo paska on. Aluksi noissa tosiaan oli todella paljon suutinvikoja jotka onneksi vaihdettiin kuluitta toisiin.

    271:stä onneksi harvemmin näillä leveysasteilla on noissa isommissa vehkeissä, ja muutenkin tuon ~2005---> ikäinen bensamersu on paljon harvinaisempi
     
    Muokattu: 2.3.2023
  3. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Jaa ,että silleen juu! Otsikkoon viitaten, milloinkas ny sitten viimeksi mersuissa jakohihina ollunna!?:D
    Hi hii,hihina!:D
     
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    2012-2023

    Edit taitaakin olla vain 2018 vuoteen asti hihnalla.
     
    Muokattu: 3.3.2023
  5. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mloa
    Helepotti zoomailin OM 642 dkisseliä Ei mittää jakohihnoisa
     
  6. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Oliko niin että mersuki sekaantu noihin rellun paskakoneisiin joissa on sekopää remmillä.
    Töissä meillä on pikkukoneinen vito jossa rellun loso.

    Mersun omat koneet on ketjuvehkeitä.
     
  7. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Joo rellun koneitahan ne om607 eli 1.5 cdi on, vaikka niille mersun moottorikoodi on annettu. Ensimmäisenä ne tuli citaniin joka nyt on käytännössä rellu koko ajoneuvo. noin 2018 ilmeisesti tuo 1.5 uudistui ja nimettiin om608, siitä en ole varma mutta se saattaa olla taas ketjulla.
     
  8. Larry79

    Larry79 1st gear

    W204 -13 220CDI on pihassa ja 315tkm mittarissa ja orkkis ketju.
     
  9. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Olen kuullut että tietyis mersun koneis ongelmana on se että vaihteiston välitykset on pitkät ja sen takia on pienet kierrokset matka-ajossa, jolloin öljynpaineet ei tahdo piisata kunnolliseen voiteluun. Varsinkin jos on manuaalilaatikko. Automaatti osaa vaihtaa herkemmin pienempää vaihdetta silmään
     
    Larry79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!