Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Itsekin olen sopivaa escalade esv:tä jo kauan etsinyt mutta mitäkähän tuossa on kun lähtee huonosti käyntiin?
    Edit. Haa nyt muistankin tuo UCF-640 oli Ylöjärvellä Autodealilla myynnissä pitkään talvella, hinta oli jossakin 20000e kieppeillä. Nyt uusi huutokauppa ja lähtö 8000e.
     
    Muokattu: 24.3.2023
    karra tykkää tästä.
  2. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Mun silmään tuo näyttää aika lailla C4:n orginaalilta korkeudelta. Onkohan tullút kaikki ominaisuudet etupäähän vetestä eli matala, lyhyt joustovara ja iso kääntösäde?
     
    Fuselage tykkää tästä.
  3. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  4. kad_boost

    kad_boost Gearhead

  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    Olet oikeilla jäljillä, ei ole GTX: Valmistenumeron mukaan on 318-2bbl Tekokuu, mutta jotenkin on "onnistuttu" kirjaamaan papereihin kauppanimeksi GTX.
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    malvasto, Seevu ja Peeaa tykkäävät tästä.
  7. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    isalmela ja C4vettester tykkäävät tästä.
  8. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    29 kuvaa, muttei yhtään sieltä konehuoneesta. Hinta tuntuu yhtäkkiä minusta aika kovalta...o_O
     
    LehtinenA tykkää tästä.
  9. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    5.7 litrainen 383cid moottori
     
    SK-, LehtinenA ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  10. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Jälleen kerran "virheetön museoauto", joka ei ole sellainen. Ei se tee virheettömäksi, jos on jaksettu pestä ja vahata kuvien ottamista varten. Kuvat on onneksi selkeitä, eikä lumimyrskyssä ulkona aamuyöstä otettuja. Siksi näkyy, että maski ja vasen etuvalo on vinksallaan, takapuskuri ja sen ylälistat saanut osumaa, koelauta mittariston yläpuolela halki(?), tee-se-itse kierroslukumittari porattu koelautaan, konehuoneessa sähköjohtoasennuksia.... = Virheetön. Ja kuvissa ei yleensä erotu ne muut ongelmat, jotka näkee vasta paikanpäällä. Ylipäätään yli 300 000 km ajetun auton mainostaminen virheettömänä on aika hölmöä.
    https://www.nettiauto.com/volvo/240/13491262
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Noi Japan Racing vanteet pois alta ja jotkut -90luvun retro vanteet alle, niin menisi aikakautensa tuotteesta täysin.
     
  12. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Kyllähän tuo suht hyvältä vaikuttaa Volvoksi. Nuo listarepsotukset ja maskin vinossa olot vaikuttaa ihan tehdastyön jäljeltä. Kyllähän Volvoissa oli vahva käsityön leima ihan uutenakin. Olisiko jopa original lisävarusteena tuo runtukello?
     
    Isamu tykkää tästä.
  13. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

  14. Isamu

    Isamu 3rd gear

    En varmaksi osaa sanoa, mutta mittarin ulkonäön ja asennuksen siisteyden perusteella en tuosta jaksaisi itse valittaa.
    Mun mielestä maski ei ole vino vaan puskuri hieman vinksallaan kuskin puolelle.
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ikäisekseen siisti 240:n, tosin ei ihan täysin museokuntoinen...ilmeisesti kyseessä on myös Black Line malli, koska harvinainen mustamaski ja listoitus.

    Kierroslukumittari on kyllä Equus-tarvikemittari, mutta se on alkuperäisessä lisävarustemittarin kehyksessä
    Kierroslukumittari voi olla kahdessa paikassa 2oo-sarjan Volvoissa...joko tehdasasennuksena päämittaristossa ison kellon paikalla iso rundikello, jolloin kello on lisämittaripaikassa kuvassa näkyvän rundikellon yläpuolella, joita on yhteensä 5 kpl (+ 3 kpl koelaudanpäällä lisäkotelossa).
    Myös mittaristossa olevan kellon paikalle on saanut ison kierroslukumittarin lisävarusteena + pieni kello lisäpaikkaan, joten kummankaan alkuperäisyyttä on mahdoton sanoa suoraan.
    R-sport Gt-mittariston kanssa kello luonnollisesti on lisäpaikassa.
    Tuossa jokseenkin täydellinen Volvon mittaristo jonka autoon on saanut...Gt-mittariston taustalevyssä saattaa olla joku typerä hiilikuituteippi kuvassa, mutta mittarit ovat kyllä aidot.

    240 turbo Gt-mittaristolla + kaikki lisämittarit.
    [​IMG]

    Radio on myös lisävarustepaikassa ylhäällä ja alkuperäisessä radiopaikassa alhaalla CD tai kasettikotelo, mutta ei välttämättä Volvon alkuperäinen...vähän huonosti näkyy.
     
  16. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Juu ei original r-sport mittari mutta aikakauteen sopiva tuo Equus ja ihan tarkoitetulla paikalla
    eikä porattuna kojetauluun. Eli voisi hyvinkin olla uudesta asti ollut jopa jälleenmyyjän asentama.
     
  17. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    (Tuo C4 oli myynnissä jo viime vuoden puolella, silloista hintapyyntiä en muista.)

    Spoilerit pois. Levikkeet pois. Keulapala alkuperäiseksi. Konekuitumaalauksen ("teeman") kanssa voisi elää, ainakin väliaikaisesti. Tuolla kaavalla tuosta C4:sta saisi paremmin houkuttelevan.

    Mutta koska autokaupassa on kysymys potentiaalisen ostajan omista autogenre-mieltymyksistä niin jollekulle tuo mennee tuollaisenaan.
     
    hapa58 tykkää tästä.
  18. karra

    karra Double Gearhead

    Muiden antamien kommenttien lisäksi/tueksi omat ajatukseni. Joo ei saisi sanoa virheettömäksi, mutta se mitä voisi korjata ennen kun ottaa kuvia, ja muutenkin jos aikoo myydä niin nuo konehuoneen johdot siistimmiksi, kääntää vaihdekepin nuppi suoraan, pestä kumimatot ja laittaa joku ajanmukaisempi soitin.

    Ihan kuin kuskin puolen lyhty ei olisi paikoillaan, sekä ylä- että alareuna poikkeaa apparin puolen lampusta. Takakpuskurin ylälistaahan voisi kokeilla oikaista, esim lämmöllä?

    Kojelaudan halkema on ilkeä, riippuu MR tarkastajasta mitä tuomitsee. Omasta 380 SL mersusta jouduin pienet alkavat "haavat" eli ei siis läpi halkeamia onneksi, täyttämään mustalla sikakitillä, että on edes jotain tehty niiden eteen.
     
    Solvent tykkää tästä.
  19. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Mitä nillittämistä vanhasta Volvosta , jos on esittää itsellä parempi niin hyvä. Olen kuvitellut että tää on harrastajien forum ja ihmiset osais itsekin jotain pientä kunnostaa. Mielestäni toi on ihan hieno kuntoinen ja ansaitsee MR hyväksynnän, totta vaihdekepin nupin vois kääntää suoralleen ja kuskin lampun vähän tarkemmin säätää ja sen yläpuolisen kumi listan tarkemmin asettaa ettei pullistele, konehuoneessa ei kait muuta ylimääräistä johtoa kuin ruskea johto mikä menee puolalta tehostimen yli jonnekin tulipeltiin (varmaankin sen kirotun kiekkamittarin johto). Niin ja kysehän on vanhasta autosta niin kait sitä jotain pientä voi antaa anteeksi, onhan tuo oikein siisti 300tkm ajetuks autoksi.
    Eikä ole minun auto vaikka sitä vähän kehaisin. Mutta ei noi kauppurit paljon viitsi ylimääräistä työtä tehdä se maksaa jos ei itse osaa tehdä , mutta ostajan on hyvä tinkiä hintaa alaspäin kun on noita virheitä.
     
    Charger´69 ja Isamu tykkäävät tästä.
  20. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!