Gen 3 Hemi 5.7, 6.1, 6.2, 6.4 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. marko84

    marko84 2nd gear

    Lyhyemmissä voi olla joku 0.75mm ja pidemmissä ehkä 0.20mm eroa...
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Noh aina voi sit lohduttautua, että ne on uudet ja ei ole kulunut, ehkä vahvemmat yms :p
     
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Juu:D
    Itseasiassa nyt löysin mitat. Pidempi on 0.4318mm pidempi ja lyhyt 1.1684mm netin mukaan ja mitallaki näyttäis olevan. En kyl tiä saanko ikinä mitattua sitä minkäpituinen siellä kuuluis olla kun pitäs millinkymmenes osia mittailla:D
     
  4. marko84

    marko84 2nd gear

    Tönäreitä mittailtu diy työkalulla ja tuntuis nuo suunnilleen oikeet olevan, kait:D
    Nokan kun kääns perusympyrälle ja löysät kiristi pois keinuvipu akselista ni n.1mm jäi kiristysvaraa molempiin ku vuorotelle testas. Löysää ei tunnu olevan yhtään, mut nuutaman millin saa helposti painettua, johtuu varmaan kun nostimissa öljy vähissä.
    Se vielä epäselvä miksi uudet imu/pako tönärit suhteessa eri mittaiset kun vakiot. Luulis et molemmat olis sen 1.2mm pidemmät kun samalla perusympyrällä pyörivät??
     
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ne on vähän eri kulmassa niin pituuserokin on eri. Ei noil ammuta, yleensä noit on saatavilla .050" välein, eli 1.2 milliä njos ei mennä customeihin. Niil pärjää kyllä.
     
  6. marko84

    marko84 2nd gear

    Noissa virinokissa perusympyrä 0.085" pienempi mitä orkkis 5.7 pre eaglessa, tämä puolitettuna 0.0425" olis ihanne tönärin lisäpituus.
    6.1 tönärissä imu 0.040"pidempi ja pako 0.025", eli käytännössä imu on lähes täydellinen ja pakokin sillä rajalla et monella ainakin toiminut vaikka n. 0.015" lyhyt. Tähän myydään myös 7.875" pitkiä tönäreitä jotka olis pakopuolelle täydellisiä.
    Omassa tapauksessa kun kansia aiemmin höylätty 0.025mm eli 0.10" 6.1l tönäreistä pako on 0.05" lyhyt ja imu 0.0075" pitkä niin pitäs olla aika hyvä.
     
    Muokattu: 25.4.2023
  7. marko84

    marko84 2nd gear

    Nipussa olis taas:cool: Hyvin tuntuis käyvän. Alkuviikosta ajoon ni näkee onko persdynolla mitään muutosta, säätö/penkki sit 2viikon päästä.
    [​IMG]
     
    toyota... ja Fuselage tykkäävät tästä.
  8. toyota...

    toyota... Gearhead

    Olisko se millainen jumppa vaihtaa 5,7 tilalle kokonaan 6,1?
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jos alkaa vaihtamaan, niin miksi 6.1...laittaa samantein 392:n.
    Pick up harrastajana omassa mielessä pyörinyt aina Rumble tai Daytona 392:lla :odcool:
     
  10. marko84

    marko84 2nd gear


    Pieni ääni näyte lämpimällä koneella Comp 260, Eipä ollu oletuksenakaan suurta eroa, mut on siinä pieni:D
     
    Fuselage tykkää tästä.
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    En tiedä miltä kuulosti aikaisemmin, mutta nyt kuulostaa ainakin hyvältä :odcool:

    Ps.Pahuksen komea Rumble muutenkin, just tollasesta tykkään :odrazz:
     
    marko84 tykkää tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hyvälle kuullostaa. Mielenkiinnolla odotan mitä dyno näyttää.
     
    marko84 tykkää tästä.
  13. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Nytku tollai3gen Hemi vissiin istuu suoraan Moparin pikkulohkon 727 askiin. Siis paskaakaan asioista selvää ottaneena, oletan näin olevan. Millanen adapteri tarvitaan Isolhkoon?
     
    Muokattu: 1.5.2023
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Istuu juu, mut vetolevy tarvii tietty olla omansa siihen tarkoitukseen. Jos ny oikein oivalsin niin kysyt et mitä vaatis isolohkon lootan laittaminen g3 hemin perään? Se vaatii ihan saman kuin isolohkolootan laittaminen pikkulohkon perään. Pikkulohko 727: tai jonku muun pikkulohkolootan sovittamiseen on adaptereita mut äkkisältään en löytänyt noin päin.Adapterit/kopat on jostain 800:sta ylöspäin, siin vaihees ehkä miettisin ite isolohkohilujen siirtämistä pikkulohko 727:n kuoriin. Niit luulis löytyvän halvemmalla.
     
  15. marko84

    marko84 2nd gear

    Testilenkit ajettu ja tuntuis toimivan hyvin.
    Ainoa minkä huomasin on pieni vinkuna joka muuttuu kierrosten mukaan. Vähän ku pieni turbo tai sellane häiriö vinkuna joka tulee kaiuttimista. Moniurahihnan irrotus ei vaikuttanu. Jarrucliineriä suihkittu imusarjan ympäristöön ja pulttien kireys varmistettu, ei imuvuotoa.
    Vinkuu samanlai ajossa tai paikallaan kylmänä/lämpimänä. Ideoita?
    https://youtube.com/shorts/kyZDB8vkfvM?feature=share
     
    Muokattu: 2.5.2023
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kanssa laittasin suoraan pikkulohkon laatikon, kuin maksaa adaptereista yms.
     
  17. marko84

    marko84 2nd gear

    Netissä paljon juttua "camshaft whine":stä.
    Tullut just samalaine ääni nokan vaihdon jälkeen, Comp, Lunatic yleisemmät. Johtuu ilmeisesti nokan viimeistelyn laadusta. Jotku vaihtanu nokan ni hävinny, joillain jatkunu silti. Jotku ajanu vuosia vinkuvalla nokalla, joillai ääni hävinny muutaman kuukauden päästä. Toinen mikä vois ehkä aiheuttaa tuollaisen "sähköisen" vinkunnan on se ku vaihdoin vanhat väljät nostajien muoviset ohjurikotelot uusiin tiukkoihin, jos ne jotenki ääntää ku nostaja liukuu siellä edes takas, en kyl usko...
    Jakopäässä kaikki muu vanhaa paitsi ketjun kiristin/ohjuri niin tuskin sieltäkään tulee.
    Tähän asti tehtyä: moniurahihna pois, imusarjan ympäristöön brakecleaneria, kaasulappä purettu ja kasattu uusiks, imusarjassa olevat 2 lähdöstä otetti letkut irti ja tulpattu, startti tarkastettu ettei ratas päällä, äänii kuuluu kylmänä ja lämpimänä, millään ei vaikutusta.
    Tuossa muutama tismalleen samalainen todella ärsyttävä ääni:
     
    Muokattu: 2.5.2023
  18. marko84

    marko84 2nd gear

    Nyt 200km ajeltu eikä vinkuna muuttunu miksikään, tuntuu et kuuluis ehkä vähä paremmi kun avaan sähköläpät jotka heti peltisarjojen jälkeen. Öljyt laskin tänään eikä mitään epäilyttävää ollut seassa.
    Kun se on sähköinen vinkuna eikä mitään öljyn seassa niin omat epäilykset on tuo Mellingin ketjun ohjuri/kiristin tai sit ne uudet tiukemmat nostajan ohjurit, molemmissa metalli hankaa "muovia" josta vois kuvitella tulevan tuollsinen ääni.
    Vanha ketjun laahain oli poikki yläpäästä eli siittä johon ketju eniten "hankaa" kun nokan rattaalta tullessa ketju "ekana" siihen osuu. Nyt kun siinä uus kulumaton laahain niin se vois selittää;) Ehkä oon vaa liian tarkka äänien suhteen:D
     
  19. marko84

    marko84 2nd gear

    Voisko tulla tosta kun tuo uus Mellingin kiristin on tosta mustan hampaan kohdalta selkeesti ulompana mitä toi orkkis?
    Kuvat otettu vähän eri kulmista ni hiuka vääristää.
    Kiristää ketjua enemmän, vanhassa tietty jousi kuoleentuneempi.
    Vanha:
    [​IMG]

    Uusi:
    [​IMG]
     
    Muokattu: 6.5.2023
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei kyllä tosta laahaimesta pitäs kuulua ääntä.
     

Kerro tästä muillekin!