Mopar isolohkon spesialisteja Helsinki-Hämeenlinna akselilla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja NY4dHT, 30.5.2023.

  1. NY4dHT

    NY4dHT 3rd gear

    Kysyn, koska ei ole itsellä mahdollisuutta tai paikkaa hakea vikaa niin pitää teettää. Elikkä:

    Löytyykö Etelä-Suomesta firmaa, jossa olisi valmis osaaminen Mopar 440'n säätöön? Kone on peruskorjattu v.2018, laitettu käyntiin viime syksynä ja ajettu vain muutama kymmenen kilometriä. Ongelmana on ravistelu ja tärinä tyhjäkäynnillä. Kone käy tyhjäkäynnillä kuin traktori, ja vastaa kaasupolkimeen laiskasti.

    Kone on '68 440 porattu 0.30 ylikokoon, läpikäydyt 906 vakiokannet, kevyet KB Hypereutetic männät, Edelbrock Performer Plus 2192 nokka, Edelbrock CH4B imusarja ja Holley Street Avenger 670 cfm kaasutin. Sytytys on Moparin elektroninen. Pakosarjat on Moparin HP-mallia ja putket TTI 2.5" tuplat. Kickdown Linkage on vakio C-korin.

    Pitäisi melko nopeasti löytää, onko ravistelun vika väärissä sytytyksen säädöissä / kellon hienosäädössä vai jossakin syvemmällä. Väärä turbiini? (Ei kait?). Koneen tasapainotus pielessä? (Ouch.) Ja onko heikko kaasun vaste samaa juurta (eli sytytys pielessä) vai väärin säädetyssä Kickdown Linkagessa? Sehän on herkkä säätää, ja saattaa olla mennyt vituralleen pelkästään sen takia, että CH4B imusarja on vakiota korkeampi. Street Avengerin helat voi myös olla hiukan eri paikassa.

    Etsin siis kaveria, joka tietää mitä tekee. Tätä on nyt kolme Ford-miestä säätänyt, eikä ole tullut valmista muuta kuin laskutuspuolella. Nyt haussa on Mopar -spesialisti.
     
  2. Käykö se kaikilla pytyillä?
     
  3. jusi99

    jusi99 Gearhead

    Ota yhteyttä
    Shining Whit
     
  4. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Mulla kans heti heräs sama kysymys, toki jos kolme äijää on jo tota kattonut niin luulis tuon olevan tarkastettu.
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos fordi miehet kattonu, niin tulpanjohdot on varmaan väärin :D:p:D
     
    juko7 tykkää tästä.
  6. NY4dHT

    NY4dHT 3rd gear

    Joo, tulpan johdot oli väärin ensimmäisellä, ja vielä toisellakin kerralla. :eek:
     
  7. dart -66

    dart -66 Gearhead

  8. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Mulla oli keväällä toinen tyhjäkäyntipiiri tukossa kaasuttimesta.
    Kävi tyhjäkäyntiä aika hassusti, silleen lätkyttämällä ja tärisi.
    Tosin mulla on kaksitaso imusarja, vaikutus oli aika reipas.
    Aukes kyllä hetkeksi paineilmalla, kun seosruuvin reiästä puhalsi, mutta pakko se kaasari oli aukasta ja putsata kaikki mömmöt pois.
    Tämän kokeilu ei maksa onneks mitään!
     
  9. NY4dHT

    NY4dHT 3rd gear

  10. NY4dHT

    NY4dHT 3rd gear

    Hyvä vinkki, mutta tämä Holley on ihan uusi ja oli hyvin suojattu ennen kuin kone laitettiin käyntiin. CH4B imusarja on kaksitasoinen. Se on Performerin edeltäjä.
     
  11. 383

    383 Gearhead

    Kaasari suoraan paketista kiinni ????
     
  12. NY4dHT

    NY4dHT 3rd gear

    Tietääkseni, kyllä. En ollut paikalla katsomassa.
     
  13. Herje

    Herje Double Gearhead

    Siellä voi olla koneistus mujua ym muuta kakkaa.
     
    NY4dHT tykkää tästä.
  14. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Vie Ojalan Jukalle BB motors Lahti tai Pro Street Orimattilassa. Molemmissa homma hoituu.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  15. NY4dHT

    NY4dHT 3rd gear

    Kiitos! Tällaista vastausta hain.
     
  16. NY4dHT

    NY4dHT 3rd gear

    Update: käynti tuli kuntoon.
    Autolite -tulpat vaihtui parempiin, ja kaasuttaja säädettiin. Oli tavattoman laihalla. Kulutuskin laski. Se oli 18,2 L/100 km tavallisella maantiellä, jossa on paljon 80 rajoituksia. Nyt matkakulutus motarilla (noin 110 km/h) on 14,5 L/100km. Autossa on 2.76 ”aavikkoperä”.

    Kiitos, Jukka.

    Vielä kun laitan TTI putkissa olevat Dynomax Turbo vaimentimet vaihtoon ja OEM tyyppiset Waldronit tilalle niin auto alkaa kuulostaa siltä miltä pitääkin. TTIn röpötys on väsyttävää kuunneltavaa, eikä sovi New Yorkeriin, joka on aikuisen miehen auto.
     
    Muokattu: 22.6.2023
    cdv70, Malossi ja 68corvette tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!