1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Maalauskopin imuroin ja siivosin ja kastelin pinnat ennen ruiskutusta. Auttohan se vähän.

    Eka setti Temaduria tuli liian ohueksi ja kiukuspäissäni tein niinkuin ei ikinä saisi tehdä: pyyhin hanskalokeron kannen rätillä ja vedin uuden kerroksen. Kuvissa vielä pari kiekkaa lakkaakin päällä. Ihan ok :D
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Konepelti onnistui muuten hyvin, mutta korjattu kohta peilaa alta kuitenkin. Mitään ei kyllä käden alla tuntunut. Katellaan huomenna tarkemmin miltä näyttää.
    [​IMG]

    [​IMG]
    Ei se virhe sitten tarttunut kuvaan, mutta tuossa loisteputken heijastuman ja kissankarvan paikkeilla se on.
    [​IMG]

    Bensatankin luukku sai ekana lakkakerroksen Temadurin ruiskutuksen jälkeen. Maalauskaapissa oli vieressä violetti perämurikka ja siitä se sitten kai pölähti. Välissä oli jo maalattu ruiskulla mustaa massaa, joten ruiskusta ei tullut. No tää on helppo korjata.
    [​IMG]

    Varamurikka sai kanssa epoksin päälle Temadurin ja lakan.
    [​IMG]

    Ois voinu huonomminkin mennä.

    -Jake-
     
    teippi-mikko, LehtinenA, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. aric-z

    aric-z Gearhead

    Mikä on tuon metalliväri temaduurin tyyppi, jos omaan
    romuun löytäis jonkun sopivan sävyn?
     
  3. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Eihän ne mokat se pääasia saa olla vaan se fiiiilis;)
    Kasteleminen kantsii aloittaa jo edeltävänä päivänä ja pitää märkänä kokoajan.
    Sit siellä ei kantsis liikkuu sinä aikana jotta useimmat isot hiukkaset kerkiää laskeutua ja sitoutua märkään.
    Mäkin sumutin lakkaa silleen "reippaasti" jotta on sitten jotain mitä hioa kun niitä roskia tulee kuiteskin.
    Se on enemmänkin paljonko kuin ei ollenkaan:)
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Se on temadur 90 kiiltävänä ja temadur 10 mattana, aika hyvä värivalikoima. Ral e4 värikartta, missä metallihohdot.
     
    aric-z tykkää tästä.
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Eilen uusi lakkakerros.
    [​IMG]

    [​IMG]

    -J-
     
    timopajala, teippi-mikko, LehtinenA ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    No...mites noin? Muuten nämä kissankarvat saattavat tulla pölyliinasta, varsinkin jos on kuituliina. Tsemppiä!!
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Loma on mennyt muissa puuhissa, mutta tänään piti vähän ottaa itseä niskasta kiinni. Uusi kerros lakkaa konepeltiin. Luultavasti jäänee nyt sitten viimeiseksi kerrokseksi. En usko, että saan noissa olosuhteissa yhtään parempaa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kattoon on tarkoitus laittaa epoksi tässä lähiaikoina. Jaksaisi vaan levittää muovit talliin ja auton päälle.
    [​IMG]

    -Jake-
     
    MJF, LehtinenA, Visa ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Korjasin ilmajousien vuodot. Toisessa oli liittimen helma aavistuksen kolhuilla ja toinen vaati vain kiristyksen. Samalla sain ähellettyä takarenkaat alle. Isot renkaathan nuo, mutta omaan silmään sopii. Kuvassa ala-asento. Ylä-asento onkin sitten ihan muuta:D
    [​IMG]

    Takavanteina on vielä Rally Wheelsit, mutta kyllä nekin pitää vaihtaa vakioihin 15":n. (oisko kellään edes yhtä 7" leveetä?!) Skirtit pitää hakea pajalta ja katella niiden kanssa, mutta ilmankin näyttää oikein mukavalta. Katto on sillä korkeudella, että 175cm. pitkänä pystyn maalaamaan sen ilman jakkaraa ;)

    Pikkunysväilyyn meni taas pari aamupäivää ja lähes joka päivä joku kysyy, että koskas toi liikkuu..

    Ilmajousituksen liittimistä muuten: itsellä on nyt kääntyvät teräksiset (myös tuo putken kiinnitys) liittimet pistoliittimillä. 10mm. putket.
    [​IMG]
    Tuntuvat pitävän, mutta kuulemma ajan kanssa hiukan vuotaa. Kaveri linkkasi tällaiset jarrukäyttöönkin hyväksytyt.
    [​IMG]

    Pärjääkö pistoliittimillä vai pitääkö investoida?

    -Jake-
     
  9. Minä sanoisin, että pärjäät pistoliittimillä. Enpä ole moisten nähnyt vuotavan. Joku muu pettää ennen sitä. Ja jos alkaa vuotamaan, niin alat sitten vaihtamaan niitä.

    Mikäs tuo rengaskoko nyt sitten on?
     
    Seevu tykkää tästä.
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Pistoliitin on hyvä jos on oikeanlainen letku. Liian pehmeä (=mukavan taipuisa) saattaa myöhemmin vuotaa, mutta kun on letku ja liitin valittu oikein, niin kyllä ne pitää.
     
    Seevu tykkää tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Rengaskoko on sekalainen. Satuin saamaan lähes ilmaiseksi. Edessä Remingtonin G78-15 ja takana Coker 235/75-15. Osviittaa antaa. Etuvanteet 6" leveät ja takana saa olla sama tai sitten se 7".

    -J-
     
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ja siellä on paine niin pysyvät liittimessä ne putket mutta paineettomana onkin ihan eri juttu. Mulle yksi kuorma-auto jarru korjaaja suositteli helmiliittimiä ja niillä olen omani tehnyt. Ei paljon tukkurilla maksa perus putki liittimet.
     
    Seevu tykkää tästä.
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Talli ja auto jotakuinkin peitetty. Huomenna vois saada epoksin katon pintaan.
    [​IMG]

    -J-
     
    Gary Grand, esmi, JouniK ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kyllä karut maalausolosuhteet on hyvät! Ei pölyä tai roskia pinnassa. Yksi öttiäinen oli, mutta sekään ei tarttunut :D

    Suoralta katto näyttikin ja maalikaan ei paljastanut kuin yhden kolhun. Tuosta on huomenna mukava jatkaa.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    -J-
     
    Gary Grand, Visa, esmi ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. JanVir

    JanVir 1st gear

    Oliko tässä 4.75 vai 5 tuuman jako? Yks ainakin löytyy mahdollisesti kaksi 5 tuuman jaolla 7 tuumaa leveitä
     
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    4.75". Mullahan oli jo "sopivat" takavanteetkin, mutta viimeistä alle sovittaessani huomasin, että se olikin 5" jaolla. Näytti ihan samalta kuin muut. Kiitos kumminkin.

    -J-
     
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Aamutuimaan oikaisin ja hioin katon. Sitten Slick Sand päälle.
    [​IMG]

    Katon etureuna vaikuttaa hiukan epämääräiseltä ja ruiskutin siihen varuiksi hiukan paksummalti tavaraa. Pitää katsoa vaatiiko suurempia toimenpiteitä. Hion katon seuraavaksi hiukan karheammalla alkuun ja sen jälkeen vielä hiomaväri kertaalleen. Pintamaalin kanssa ei viitsi ottaa riskejä. 800 karkeus näkyy "läpi", niin hion vielä viimeiseksi 1000:lla.

    Pajalta hain maalausromuja ja vein sinne samalla kanssaharrastajalta löytyneen etupuskurin keskiosan. Ei tarvitse miettiä kummasta tekee. Omani on hiukan huonommassa hantissa.
    [​IMG]

    Ei tuo toinenkaan mikään virheetön ole,mutta huomattavasti parempi aihio. Ennen:
    [​IMG]

    Jälkeen:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Muistin vihdoin tehdä takasivulasien mallitkin.
    [​IMG]

    -Jake-
     
    teippi-mikko, Gary Grand, Visa ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Slick Sandin hiominen paljasti yhden montun ja epämääräisen katon etureunan. Oiksisin ne ja sitten hiomaväri. Kuvassa jo hiottuna 800lla.
    [​IMG]

    Musta siitä pitikin tulla, mutta vähän vähemmillä virheillä. Valaistusta ei oo vieläkään liikaa.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    jatkuu..
     
    Gary Grand, MJF, Visa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Testailin kuvioita.
    [​IMG]

    Nämä kaksi onnistui parhaiten:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja nämä ei sitten ihan niin hyvin:
    [​IMG]

    [​IMG]
    Fenderskirttiä testasin, kun sade alkoi, eikä päässyt Impalan sniperiä ihmettelemään.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sitten pitkä kuivumistauko, että pääsee hiomaan kattoa uudestaan.

    Laittaisiko odottaessa vaikka koneen ja laatikon paikoilleen.. :rolleyes:

    -J-
     
    Gary Grand, impala-63, MJF ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Sinne meni mamman pitsit. Sanomista tulee..
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!